Vierailija

Hänellä ei ole mitään kokemusta hoitoalasta. Nyt yhtäkkiä päättänyt yrittää lääkikseen (en kyllä usko että välttämättä mahkuja), olen ihan äimänkäkenä. Lääkäriksi lukeminen kun kestääkin vielä vuosikausia.... Onko tuossa mielestänne järkeä..?

• ylös 9
  • alas 138

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

Kuka sen määrittää onko järkeä? Jos se on oikeesti unelma niin eikö kannata tavoitella sitä ja viis veisata mitä muut ajattelee?

• ylös 249
  • alas 11
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meidän kurssilla aikanaan aloitti yli 50-v nainen, joka valmistuttuaan vielä erikoistuikin.

• ylös 224
  • alas 1
Vierailija

Mitä se sulle kuuluu? Anna jokaisen tehdä omat päätöksensä niin kauan kun ne eivät satuta ketään muuta. Kaveri varmaan arvostaisi jos tukisit häntä arvostelun sijaan.

• ylös 120
  • alas 1
Vierailija

Olisiko enemmän järkeä etsiä epätoivoisesti aikakonetta, jolla pääsisi 20 vuotta ajassa taaksepäin ja aloittamaan lääkiksen nuorempana?

• ylös 141
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja työuraa tulee olemaan muutama vuosi? Okei!

Muutama vuosi? Oletko kuullut koskaan lääkäriestä, jotka jatkavat työssään vielä kun muut pääsevät eläkkeelle, minä olen.

• ylös 151
  • alas 4
Vierailija

Järkevämpää se on kuin lojua kortistossa eläkeikään. Lääkäreiltä eivät työt lopu. Toki koulutus on pitkä, mutta eivätkös lääkärit tee jo opiskelujen loppuvaiheidsa ihan oikeaa potilastyötä?

• ylös 143
  • alas 1
Vierailija

Sehän on valmistuttuaan 52-53 vähän tahdista riippuen. Siitähän tulee on jo yli 10 vuotta hyvää työaikaa, ja varmaan enemmänkin jos vain itse haluaa.

• ylös 190
  • alas 2
Vierailija

On. Innostuneista ihmisistä tulee usein parempia työntekijöitä.

Miksi hän käyttäisi noin 20 vuotta siihen, että hän tekee jotain omasta mielestään jonninjoutavaa?

• ylös 110
  • alas 0
Vierailija

Opiskelu järkevää, mutta sinne pääseminen...

Ensi vuonna lääkikseen pyrkivät taitavat lukea jo, suurella osalla lukio vasta takana ja asiat tuoreessa muistissa. Pitää jättäytyä pois työelämästä tai vähentää työtunteja aika radikaalisti, ellei nyt satu edelliseltä ammatiltaan olemaan joku biokemiallisenfysiikandippa-inssi jolla on luonnontieteelliset aineet hyvin hallussa.

Lisätään tähän vielä ensikertalaisuuskiintiö (huitelee mutulla jossain 60-80% välillä) joka vaikeuttaa jos tutullasi on jo korkeakoulututkinto.

Sittenpä taistelet pääsykoepaikasta ylioppilaiden kanssa joiden iskä ja äiskä maksaa monen tonnin valmennuskurssin.

• ylös 18
  • alas 10
Vierailija

Monet lääkärit pitää vastaanottoa vielä liki 70v. ja iäkkäämpinäkin, joten jos valmistuu vaikka 52v , niin ehtii olla töissä vaikkapa kaksikymmentä vuotta, joten mikä sua närästää?

• ylös 56
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hänellä ei ole mitään kokemusta hoitoalasta. Nyt yhtäkkiä päättänyt yrittää lääkikseen (en kyllä usko että välttämättä mahkuja), olen ihan äimänkäkenä. Lääkäriksi lukeminen kun kestääkin vielä vuosikausia.... Onko tuossa mielestänne järkeä..?

Ei varmaankaan ole sinun asiasi määritellä, onko siinä järkeä. Varsinkin jos tuttu kyseessä. Voisit ehkä ottaa kantaa, jos olisit asianomaisen puoliso tai muu lähihenkilö. Jos ap katsoo sen hyväksi asiaksi, niin mikäs siinä. 

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja työuraa tulee olemaan muutama vuosi? Okei!
Klassinen älykääpiön vastaus. Reumalääkärinin on päälle 70.

• ylös 41
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat