Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydämen varjoainekuvaus kokemuksia?

Kyselen ja utelen... lopulta survaisen.

Itsellä olisi edessä seuraava toimenpide ja olisin kiinnostunut kuulemaan onko kenelläkään kokemusta moisesta operaatiosta?

Kommentit (11)

Vierailija

Kuukausi sitten oli kuvauksessa. Vajaa tunnin kesti kaikkine esi-ja jälkivalmisteluineen. Oikean ranteen suonen kautta laitettiin varjoainetta. Jonkin verran kirpaisi ranteesta, mutta oli siedettävää. Pari päivää sairauslomaa sekä painavaa kantamista vältettävä. Taysin Sydänsairaalassa tehtiin.

Kyselen ja utelen... lopulta ...

Vierailija kirjoitti:
Kuukausi sitten oli kuvauksessa. Vajaa tunnin kesti kaikkine esi-ja jälkivalmisteluineen. Oikean ranteen suonen kautta laitettiin varjoainetta. Jonkin verran kirpaisi ranteesta, mutta oli siedettävää. Pari päivää sairauslomaa sekä painavaa kantamista vältettävä. Taysin Sydänsairaalassa tehtiin.

Jouduitko olemaan pitkään sairaalassa? Itsellä kyseinen operaatio tehdään yliopistollisessa sairaalassa.

Aamulla pitää kirjautua sinne klo. 07:00 aikaan.

Vierailija

Tarkoitatko nyt sepelvaltimoiden varjoainekuvausta vai jotain muuta? Ensinmainitussa olen ollut, se tehtiin ranteen kautta kuten edelliselläkin. Hiukan se sattui ja käsivarsi oli loppupäivän kipeä suunnilleen ranteesta kyynärtaipeeseen kipulääkityksestä huolimatta. Viikkoon ei saanut kantaa mitään painavaa. Mitähän erityisesti haluaisit tietää? Vastailen kyllä mielelläni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jouduitko olemaan pitkään sairaalassa? Itsellä kyseinen operaatio tehdään yliopistollisessa sairaalassa.

Aamulla pitää kirjautua sinne klo. 07:00 aikaan.

Iltapäivällä pääsi jo pois. Autoa ei saanut ajaa, joten joku noutamaan tai taksilla.
Jos ranteesta ei pääse varjoainetta laittamaan, niin se voidaan laittaa nivusesta. Minulle tehty myös sydämen ablatiohoito, se nivusesta ja eikä myöskään ollut mitenkään erityisen kivulias tms.

Vierailija

Toimenpide tehdään joko rannevaltimon (siis sisäpuolelta) tai reisivaltimon kautta. Reisivaltimon kautta joutuu olemaan useamman tunnin vuoteessa ja kotiutus voi siirtyä seuraavaan päivään.

Vierailija

Minulle on tehty lukuisia sydämentutkimuksia.

Varjoainetkuvaus on itselleni tehty nivusesta, se oli ikävämpää koska joutui makaamaan pidempään selällään painot nivusessa. Jälkihoitokin oli kipeä

Ranteesta on menty ja se oli helpompaa, puristusside oli jonkin aikaa, sen jälkeen käsi pidettiin paikoillan siteellä. Mutta todella nopeammin oli olo normaali. Aammulla menin Meikkuun ja iltapäivällä jo ulos,

Kyselen ja utelen... lopulta s...

Minulla on edessä läppäleikkaus ja minulle suoritetaan sydämen katetrisaatiotutkimus varjoainekuvauksella.

Ihan mukavaa kuulla teiltä kokemuksia.

Tuo aiemmin mainittu tavaroiden nostokielto on hieman huono asia. Kun yksin elän niin kaupassa käynnit ja vastaavat asiat....

Vierailija

Hei, ei kieto kestänyt kuin ko. Päivän ja pari seuraavaa. Joten kauppa-asiat kun hoitaa ennen pereeriota, ei ongelmaa. Ideana tietysti se ettei pistokohta ala vuotamaan. Järjestelykysymys.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat