Tuttava meni 19v poikansa kanssa tutusstumaan armeijaan etukäteen.
Poika sellainen hissukka, menee tammikuussa armeijaan.
Kommentit (23)
En ole mennyt poikani kanssa tutustumaan armeijaan, mutta tiesittekö, että nuo käynnit järjestetään ihan oikeasti siksi, että sekä tuleva alokas että hänen perheensä näkisivät, minne nuori mies tai nainen on menossa. Sinne toivotaan mukaan äitiä, isää, tyttöystävää jne.
Tavoitteena on vähentää keskeytyksiä. Kun myös kotona tiedetään, missä se nuori vuoden tai 6 kk viettää, niin koti jaksaa tukea. On havaittu, että armeijassa on vähän sama asia kuin koulunkäynnissä eli jos perhe kannustaa, sujuu niin kouluaika kuin armeijassaolo hyvin, mutta jos kodilla on tiukka vastustus ja epäilys, on nuorella hankalampaa.
Tiedän vanhempia, joiden mielestä joku ylioppilaslakin saaminen ei ole sen arvoista, että sinne pitää mennä paikalle. Vedotaan siihen, että jos ei kakara itse tajua lakkia hakea, niin ei sinne mamma avuksi lähde. Mielipide sekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne johtajakoulutukseen tosiasiassa ketään väkisin laiteta. Itselläni oli lukiosta 9,3 keskiarvon paperit. Sitten kun noita nakkeja jaettiin, niin minulle tultiin kertomaan että minut on valittu AUK:iin ja samalla olisi tiedossa vuoden palvelus "erinomaisine mahdollisuuksineen". Sain asiasta aivan tajuttoman raivarin ihan esimiesteni nähden ja kerroin että tapan itseni ja kenties muitakin samantien, jos minut sinne väkisin laitetaan. Lopputulos oli se, että en joutunut menemään sinne ja tämä puolen vuodenkin palvelus keskeytyi seuraavana päivänä kun laittoivat minut vapautuslapun kanssa kotiin.
Hitto, ois pitäny tajuta tehdä noin itsekin kun nakkeja jaettiin.
Ei sinne johtajakoulutukseen tosiasiassa ketään väkisin laiteta. Itselläni oli lukiosta 9,3 keskiarvon paperit. Sitten kun noita nakkeja jaettiin, niin minulle tultiin kertomaan että minut on valittu AUK:iin ja samalla olisi tiedossa vuoden palvelus "erinomaisine mahdollisuuksineen". Sain asiasta aivan tajuttoman raivarin ihan esimiesteni nähden ja kerroin että tapan itseni ja kenties muitakin samantien, jos minut sinne väkisin laitetaan. Lopputulos oli se, että en joutunut menemään sinne ja tämä puolen vuodenkin palvelus keskeytyi seuraavana päivänä kun laittoivat minut vapautuslapun kanssa kotiin.