Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolituttu kopioi netistä kuvia ja myy omana "designinaan".

Vierailija

Uskon että sillä on toiminimi mutta eikö tuo ole aika halpaa? Myy esimerkiksi joulukortteja mihin on kopioinu netistä tekstejä, kuvia ja kuvioita. Mikä taho näitä valvoo? En ajatellut itse käräyttää vaikka mun mielestä toi on väärin.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään väärää jos ovat käyttöoikeuksiltaan vapaita kuvia?

Niin tietysti jos väittää omiksi niin silloin lähinnä noloa :D

t. Sama

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään väärää jos ovat käyttöoikeuksiltaan vapaita kuvia?

Käyttöoikeuksiltaan vapaitakaan kuvia on harvemmin tarkoitettu kaupalliseen käyttöön.

Ellei sitten tosiaan ole jotain about sata vuotta vanhoja kuvia, joihin ei kenelläkään ole enää tekijänoikeuksia.

Vierailija

Tuollasesta kun kärähtää, niin tulee aika kivasti maksettavaa. Ei taida tyyppi tietää mitään tekijänoikeuksista.

Vierailija

Aluksi sinun kannattaisi tietysti keskustella henkilön kanssa kahden kesken ja kertoa suoraan, että hän toimii mielestäsi väärin. Ota yhteyttä vaikka nimettömästi, jos siihen on mahdollisuus. Jos mitään ei kuitenkaan tapahdu, neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä kaverisi käyttämien kuvien tekijänoikeuksien haltijoihin ja kertomaan heille tilanteesta. Jos saat käsiisi jonkin henkilön käyttämistä kuvista, voit tehdä sillä "käänteisen" kuvahaun Googlesta, millä keinolla saat tietoosi alkuperäisen tekijän. Jos kaverillasi on lisäksi esimerkiksi etsy- tai vastaavanlainen kolmannen tahon ylläpitämä nettikauppa, jossa hän "teoksiaan" myy, hänet voi ilmiantaa sivuston ylläpidolle.

En tiedä, voiko tällaisia tapauksia bustata poliisille ulkopuolisena, koska tekijänoikeusrikkomukset ovat nähdäkseni asianomistajarikoksia, eli aloitteen pitäisi tulla joltain niistä henkilöistä, joilta kaverisi on varastanut kuvia. Kaiken kaikkiaan todella ikävän kuuloinen tilanne. :/

Vierailija

Mun mielestä tosi noloa myydä niitä tuotteita omalla nimellä, tosi hyvä suunnittelija jos kopioi kaikki vaan netistä:D keksis jotai omaa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat