Hyvä joulumieli lahjakortin käyttö

Vierailija

Meidän perhe sai tänä vuonna tuon 70 euron lahjakortin. Tarkoitus olisi ostaa kuivakaapissa säilytettävää ruokaa arjen ruuanlaittoon pidemmäksi aikaa. Kyseessä viisihenkinen perhe, ei allergioita ja lapset alakouluikäisiä. Mitä kannattaa ostaa?

Kommentit (10)

Vierailija

Itse ostaisin ainakin kuivapastaa ja tomaattimurskaa (josta voi tehdä kastikkeen). Varsin edullisia ruokatarvikkeita, eli niitä saa tuolla rahalla paljon.

Vierailija

Riisiä, puurohiutaleita, jauhoja, näkkileipää, hapankorppuja, onhan näitä..kaiken maailman säilyketölkkejä. Mitä nyt säilyvää keksit ja teillä menee. Mutta eikö se ollut tosiaan jouluruokaan tarkoitettu?

Vierailija

Ostaisin tomaattimurskaa, paseerattua tomaattia, kookosmaitoa, öljyä, linssejä (vaikka ei tykkäisi paljon, kannattaa pieniä määriä keittää ja soseuttaa kasvissosekeittoihin tuomaan ruokaisuutta), säilykekalaa (lohta?) kiusauksia varten, pestoa, pastaa, tonnikalaa, hapankorppuja, näkkileipää, mysliä... Lisäksi katsoisin maustekaapin läpi ja ostaisin täydennystä.

Mutta mitä te syötte jouluna?

Vierailija

Miksi pitäisi väkisin tuhlata johonkin kinkkuun ja graaviloheen jos ei niistä sen liiemmin edes välitä? Paljon järkevämmältä ja pidempiaikaiselta ruokakulutilanteen balansoimiselta tuo kuivatarvikkeiden ostaminen kuulostaa kuin se että rykäusee kerralla menemään päivän-kahden överiherkkuihin.

Vierailija

Itse olen lahjoittaja ja kyllä ajatuksena oli se, että perhe saisi laittaa jouluksi extraa, jota ei muuten olisi vara laittaa. Nähtävästi jouluksi sitten on kaikkea eikä tarvetta oikeasti olisikaan ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen lahjoittaja ja kyllä ajatuksena oli se, että perhe saisi laittaa jouluksi extraa, jota ei muuten olisi vara laittaa. Nähtävästi jouluksi sitten on kaikkea eikä tarvetta oikeasti olisikaan ollut.

Oikeasti köyhä - eli siis sellainen, jolla Jouluaput ja Hyvät mielet oikeasti kuuluu - ajattelee kahta päivää pidemmälle. Missä lukee, että jouluna on PAKKO syödä ns. jouluruokaa, mikä ei edes ole hyvää eikä siirappeineen edes kovin terveellistäkään. Meillä syödään ohrapuuroa mustikkakeitolla ja karjalanpaistia. Rosollia on, koska siitä pidämme.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat