Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein Jyväskylän seudulla on lumeton joulu?

Vierailija

Oliko viime vuonna?

Kommentit (4)

Vierailija

Viime vuonna oli hiukan lunta, niin että voi sanoa että oli valkoinen joulu. Minulla on tapaninpäivänä 2014 otettuja valokuvia, joissa on muutaman sentin lumikerros maassa. Sitä edellisenä vuonna ei muistaakseni ollut lunta, mutta maassa oli kuurakerros jonka takia maisema näytti valkoiselta. Olen asunut täällä kohta 30 vuotta ja lumettomia jouluja on ollut ehkä 5, enimmäkseen tämän vuosituhannen puolella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna oli hiukan lunta, niin että voi sanoa että oli valkoinen joulu. Minulla on tapaninpäivänä 2014 otettuja valokuvia, joissa on muutaman sentin lumikerros maassa. Sitä edellisenä vuonna ei muistaakseni ollut lunta, mutta maassa oli kuurakerros jonka takia maisema näytti valkoiselta. Olen asunut täällä kohta 30 vuotta ja lumettomia jouluja on ollut ehkä 5, enimmäkseen tämän vuosituhannen puolella.
Samat muistot, oon asunut täällä 25 vuotta. Alussa ekat 15 vuotta oli aina lumiset joulut, sittemmin on vaihdellut. Mutta lopulta on aina tullut lunta, viimeistään helmikuussa, koskaan ei ole ollut kokonaan lumetonta talvea. Yhden aivan mustan joulun muistan parin kolmen vuoden takaa. 

Vierailija

Ok. Täysin mahdollista siis että tänä jouluna ei ole lunta, tai sitä on vain pari senttiä. Eli ehkä ei tarvitse pakata pulkkaa ja suksia jouluksi kun mennään sinne :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ok. Täysin mahdollista siis että tänä jouluna ei ole lunta, tai sitä on vain pari senttiä. Eli ehkä ei tarvitse pakata pulkkaa ja suksia jouluksi kun mennään sinne :)

Jos uskotaan Ilmatieteen laitoksen 10 vuorokauden ennustetta, niin lunta alkaisi Jyväskylässä sataa ensi perjantaina ja siitä eteenpäin pieniä määriä joka päivä. Mutta voi tosiaan olla, ettei sitä ehdi tulla tarpeeksi pulkkailua tai hiihtoa varten. No, toivottavasti teillä on täällä kivaa muuten. Tällä hetkellä täällä on aika paljon joutsenia, saattavat olla vielä joulunakin, jos järvet eivät jäädy.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat