Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MISTÄ KYSE APUA! AUTTAKAA

Vierailija

Olen pelännyt paljon sairastavani erisyöpiä. Nyt pelkään, että minulla aivokasvain. Päätä on särkenyt 3 viikkoa lieveästi ainakin kerran päivässä jossain kohtaa. Kipu on oikealla ohimolla.
Kävin sairaan hoitajalla ja diagnoosi lihasjumi.

Myös äitini osasi kertoa, että kun neurologi katsoo sillä ihme lampulla silmiin, että siinä näkyy jos on kohonnut aivopaine ja tarvetta magneettikuvaukseen. Ja minulle tehtiin tuo viime heinäkuussa toisesta syystä ja se oli täysin ok.

Sitten ajattelin entä jos aivokasvain ei olisi ollut vielä viimekesänä, kun ei särkenyt päätäkään ja siksi siinä ei näkynyt mitään. Tai jos mulla olisi nyt aivokasvain joka aiheuttaa päänsärkyä niin olisiko näkynyt jo viimekesänä? Ainakin hoitaja sanoi, että ei se niin nopeasti kehity.

Muutenkin minulla sellainen tunne ollut aina, etten elä pitkään. Ja muutenkin yleinen tunnne, ettei kehossani ole kaikki kunnossa.

Kommentit (14)

Vierailija

Olet epävarma ja ahdistukseen taipuvainen. Sairauksien pelkääminen ei ole tervettä. Jos äitisi ei epäile mitään, eikä sinua tutkinut terveydenhuollon henkilöstö, voit olla hyvällä mielin.

Onko sulla muita huolia, jotka näkyvät sairauden pelkoina? Kiusataanko sinua? Pärjäätkö koulussa. Juttele terkalle!

Vierailija

Rauhoitu. Mulla oli päänsärkyä, näköhäiriöitä, kihelmöintiä vasemmassa kädessä, huimausta, kipua reidessä ja ties mitä vaivaa, ja diagnoosina rintarankajumi. Nyt vaan sinäkin avaamaan niitä hartioita, lapoja ja niskaa. Kokeile keppijumppaa, kahvakuulaa tms. Toimii!

Vierailija

Lihasjumi, raittiin ilman puute, nestevajaus. Puretko hampaita yhteen yöllä ja/tai päivällä? Jumittaa tehokkaasti pään ja niskan/kaulan lihaksia. Hommaa purentakisko.
Aivokasvain oireilee yleensä aamuöisellä päänsäryllä ja/tai epilepsiakohtauksina. Huoli pois ja ota buranaa ja mene kävelylle. Muista suojata niska/kaula vedolta sekä laita pipo päähän kun menet ulos. Juo riittävästi vettä. Varaa aika fyssarille.

Äidilläni aivokasvain ja itse taipuvainen ahdistukseen ja sairauden pelkoon joten voit kuvitella mitä käy läpi kun päätä vihloo/särkee ja repii. Kaikki johtuu vaan kireistä lihsksista koska ahdistukdissani puren hampaita yhteen päivällä ja yöllä. Purentakisko auttaa hieman.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lihasjumi, raittiin ilman puute, nestevajaus. Puretko hampaita yhteen yöllä ja/tai päivällä? Jumittaa tehokkaasti pään ja niskan/kaulan lihaksia. Hommaa purentakisko.
Aivokasvain oireilee yleensä aamuöisellä päänsäryllä ja/tai epilepsiakohtauksina. Huoli pois ja ota buranaa ja mene kävelylle. Muista suojata niska/kaula vedolta sekä laita pipo päähän kun menet ulos. Juo riittävästi vettä. Varaa aika fyssarille.

Äidilläni aivokasvain ja itse taipuvainen ahdistukseen ja sairauden pelkoon joten voit kuvitella mitä käy läpi kun päätä vihloo/särkee ja repii. Kaikki johtuu vaan kireistä lihsksista koska ahdistukdissani puren hampaita yhteen päivällä ja yöllä. Purentakisko auttaa hieman.

Itseasiassa minulla on välillä ollut päänsärkyä aamuyöstä mutta hoitaja sanoi että yölläkin voi olla lihas jännitystä ja että vakavat päänsäryt ovat todella kovia.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos nyt hoitaisit vaan ne lihasjumit kuntoon ja varaisit keskusteluaikaa psyk.sairaanhoitajalle.

Just näin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa minulla on välillä ollut päänsärkyä aamuyöstä mutta hoitaja sanoi että yölläkin voi olla lihas jännitystä ja että vakavat päänsäryt ovat todella kovia.

Ap

Tietenkin voi olla yöllä päänsärkyä johtuen esim. huonosta nukkuma-asennosta, vääränlaisesta tyynystä tai -patjasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat