Suomalaiselle joululle nauretaan Ruotsissa

Vierailija

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1449805961795.html

Itsemurhaan johtavia joululauluja - totta. Joulun kuuluisi olla ILOjuhla, ei mitään hautajaismusiikkia.

Kommentit (15)

Vierailija

Kyllä minä niin mieleni pahoitin :'(

t. tyypillinen IS:n kommentoija

Juttuhan tuli Ruotsissa asuvilta suomalaisilta, huvittavaa miten eräät kuvittelevat että ruotsalaisia kiinnostaisi pätkän vertaa miten Suomessa eletään. :D

Vierailija

Mua taas naurattaa islantilainen joulu. Pelottavia hemmoja heidän tontut. Jos noista ei saa joulutraumoja ja painajaisia lapsille niin ei mistään:

"Lammastonttu kiusaa lampaita, ratsastellen näillä puristautumalla lampaiden selkään tiukoilla pihtikintuillaan. Kiulutonttu vaanii navetassa ja anastaa kaikki lypsymaidot. Kääpiö on erikoistunut varastamaan kaikki pannuruoat. Lusikannuolija nuolee kaikki tähteet lusikoista, Kattilannuolija tekee saman kattiloille ja Kulhonnuolija kulhoille, joita hän vaanii piilossa vuoteen alla.

Ovienpaiskoja eli -jyskyttäjä kiertelee illat ja yöt jyskyttämässä ovia niin, että kukaan ei saa nukutuksi. Skyrahmatti on erikoistunut varastamaan kaikki skyrit, perinteiset islantilaiset, rahkan kaltaiset syötävät. Makkaratonttu kähveltää nimensä mukaisesti kaikki makkarat.

Islannin tontuissa Ikkunoistakurkkija ei suinkaan kurki ikkunoiden takana tarkistaakseen, ovatko lapset kilttejä, vaan hän etsii mahdollisuuksia päästä varkaisiin. Nuuhkijatonttu etsii samoja mahdollisuuksia jättinenänsä avulla, kun taas Lihakoukku varastaa perinteisen islantilaisen joululihan, savustetun lampaan koukullaan. Kynttilävaras seurailee erityisesti lapsia, varastaakseen juuri heiltä kynttilät.

Kolmentoista tontun Gryla-äitikin seurailee erityisesti lapsia, mutta kerätäkseen heidät säkkiinsä ja syödäkseen suihinsa. Perheen isä ei ole ilkeä, mutta patalaiska."

http://www.tunturisusi.com/joulu/islanti.htm

Vierailija

Surut sitä juttua on jakaneet. Mun mielestä se oli ihan hauska, ainoa mikä vähän närästää on se joulutorttukohu, koska kyseinen symboli on ollut myös Ruotsissa käytössä ikiajoista asti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat