Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka yleistä pettäminen oikeasti on?

Vierailija

Pettämisellä tarkoitan seksin harrastamista muun kuin oman puolison/kumppanin kanssa. Olen ollut vuoden päivät sinkkuna ja olen yllättynyt siitä perheenisien määrästä, jotka ovat yrittäneet päästä kanssani sänkyyn. Kiltin ja kunnollisen oloisia miehiä, mutta kovasti tuntuisi vieras nätti nainen kiinnostavan.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Erittäin. Omasta, laajasta, kaveri piiristä tiedän vain yhden miehen, joka ei ole pettänyt nykyistään. Perheellisiä kaikki. Omasta miehestäni en tiedä.

Vierailija

No tämä on ihan helppo ja paljon tutkittu kysymys. Laajimpien review-artikkeleiden mukaan naimisissa olevista naisista 16-20% ja miehistä 17-22%.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pettämisellä tarkoitan seksin harrastamista muun kuin oman puolison/kumppanin kanssa. Olen ollut vuoden päivät sinkkuna ja olen yllättynyt siitä perheenisien määrästä, jotka ovat yrittäneet päästä kanssani sänkyyn. Kiltin ja kunnollisen oloisia miehiä, mutta kovasti tuntuisi vieras nätti nainen kiinnostavan.

Perheenisänä voisin kommentoida, että oma käsitykseni on, että se on liian yleistä. Itse en ole pettänyt, mutta vaimoni on, ainakin pari kertaa. Asiasta on vaikea päästä yli. Olen miettinyt, että mitä lopulta menettäisin, jos itsekin pettäisin? En ole tehnyt asian eteen mitään, enkä ehdotellut kenellekään vieraille mitään, mutta silti mietin, että kaduttaako vanhana, kun olin uskollinen henkilölle, joka kuitenkin itsekkäästi petti. Luonnetta ja ulkonäköäkin itseltä löytyy sen verran, että pettäminen varmasti onnistuisi, jos alkaisi tosissaan toimimaan sen eteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No tämä on ihan helppo ja paljon tutkittu kysymys. Laajimpien review-artikkeleiden mukaan naimisissa olevista naisista 16-20% ja miehistä 17-22%.

Eli kuitenkin 80% olisi uskollisia? Yllättävän vähän tuon mukaan petettäisiin.

Vierailija

Varmasti elämässä se menee niin että löytyy näitä moraalittomia pettäjiä sekä löytyy näitä jolla on moraaliset arvot paikallaan. Kellä on millaisetkin arvot on sitten loppujen lopuksi hankala saada selville.

Vierailija

En tiedä ketään, kuka olisi pettänyt, mutta tuskin he siitä kovin huutelisivatkaan. Kiinni ei ole kukaan tutuistani niin jäänyt, että olisi yleisessä tiedossa.

Minä siis sanoisin, että ei ole niin yleistä kuin av:lla annetaan luulla.

Vierailija

Riippuu siitäkin mitä pidetään pettämisenä. Aika moni suhde alkaa niin ettei ainakaan molemmat ole olleet varsinaisesti sinkkuina tapailun alkaessa. Kumppani vaihtuu uuteen lennossa. Onko se pettämistä? Jätetyn mielestä varmaan on, jättäjän mielestä ei vaan suurta rakkauden huumaa.

Peter

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli kuitenkin 80% olisi uskollisia? Yllättävän vähän tuon mukaan petettäisiin.

Jep, voinee pitää paikkansa. Itsellänikin arviolta kerta viikkoon vierasta pesää, joten luku 20% naintikerroista osuu aika hyvin kohdalleni.

Vierailija

Olen jo vähän vanhempi ja tuo 16-22% pitää suunnilleen paikkaansa omassa tuttavapiirissä.
Tietenkään ei voi varmasti tietää, mutta siis kiinni on jäänyt vähemmän ja kun siihen lisää jonkin verran juuri näitä joista ei tiedä niin kyllä tuo luku voi olla lähellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään, kuka olisi pettänyt, mutta tuskin he siitä kovin huutelisivatkaan. Kiinni ei ole kukaan tutuistani niin jäänyt, että olisi yleisessä tiedossa.

Minä siis sanoisin, että ei ole niin yleistä kuin av:lla annetaan luulla.

Tiedän yhden parin joista mies on pettäjä ja vähän sika muutenkin. Kaikki heidän tuttunsa tietävät tämän koska vaimo on kertonut kaikille heidän kriisistään. Harva kuitenkaan tietää että pariskunnan nainen on mitä ilmeisimmin myös pettänyt, ehkä useastikin, mutta hän ei ole vaan jäänyt kiinni siitä.

Vierailija

Pettämistä varmaan tapahtuu paljon mutta useimmiten asialla lienevät yhdet ja samat tyypit suhteesta toiseen. Monet muut pettävät kerran nuoruudessaan opetellessaan parisuhteessa olemista tai jos ovat olleet samassa suhteessa liian nuoresta asti, niin sitten keski-iässä eivät enää kestä olla ilman kokemuksia.

Vierailija

Antavathan noiden tutkimusten prosenttiluvut osviittaa. Luultavasti luvut ovat todellisuudessa hieman suurempia, vastaajat saattavat vähän kaunistella todellisuutta.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että satunnainen seksi muun kuin oman puolison kanssa ei ole niin kauhea asia, kuin täällä palstalla usein mielletään. Toisen julkisessa nöyryyttämisessä ja epäkunnioittavassa käytöksessä menee minulla raja. 

Jos pariskunta on naimisissa 30-40 vuotta, ja tähän aikaan mahtuu pari syrjähyppyä, onko asialla niin paljon väliä? Kaikenlaiset vastoinkäymiset ja huonommat ajat kuuluvat ihmiseloon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat