Vuokralla asuvay yli nelikymppiset?

Vierailija

Löytyykö muita kuin me. Olemme 2 lapsen vanhemmat ja maksamme neliöstä vuokraa 900€/kk. Olemme 42v ja 44v. Löytkkö muita vanhoja lapsiperheellisiä jotka asuvat vuokralla?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Pitikö tässä nyt olla yli nelikymppinen vai perheellinen vai sekä että... ?

Mutta vastaan, että ihan varmasti löytyy. Meillä esim. oma asunto nyt vuokralla ja asumme vuokralla. Keinottelua siis. 

Vierailija

Olemme kohta 40 kymppisiä ja asumme vuokralla. Ei olla omaa edes haluttu, kun näkee mikä järkyttävä raha reikä ja taakka sellainen asunto on esim äidilleni!

Vierailija

Löytyy varmasti. Vuokralla asuminen on aivan järkevä ja hyvä vaihtoehto, ja teillähän on aika edullinen asunto. Tuossa jää mukavasti rahaa kaikkeen muuhunkin elämässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Löytyy varmasti. Vuokralla asuminen on aivan järkevä ja hyvä vaihtoehto, ja teillähän on aika edullinen asunto. Tuossa jää mukavasti rahaa kaikkeen muuhunkin elämässä.
Aika pienituloisia ollaan siksi asutaan vuokralla kun ei lainaa saada. Harmittaa kun ei ole lapsille jättää asuntoa perinnöksi.

Vierailija

Joskus laskeskelin, että kumpi on edullisempaa ja järkevämpää, omistaa oma asunto vai asua vuokralla. Tulin siihen tulokseen, että kumpikin on kallis ja huono ratkaisu.:D

Vierailija

Täällä yksi, 41-vuotias sinkku. Akateeminen koulutus, melko hvyätuloinen. Ei ole vaan mitään kiinnostusta omistaa seiniä joiden sisällä asun, ja koska perillisiäkään ei tule olemaan, niin miksi sitä omaisuuttakaan omasta asunnosta kerryttäisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pienituloisia ollaan siksi asutaan vuokralla kun ei lainaa saada. Harmittaa kun ei ole lapsille jättää asuntoa perinnöksi.

Tiedätkö, minäpä luulen että lapsia ei yhtään harmita, että eivät 70-vuotiaina tai vanhempinakin peri teiltä jotain talonrötisköä. :D  Tällä hetkellä näitä perintökalleuksina varjeltuja vanhoja taloja ei meinaa saada kasvukeskusten ulkopuolella kaupaksi vaikka ilmaiseksi antaisi, ja veikkaan että tilanne on kymmenien vuosien päästä ihan samanlainen jos ei huonompikin. Jos ei teillä ole varaa ostaa uutta alueelta jonka arvo säilyy, niin lapset kiittää kädet ristissä luojaa että eivät saa riesakseen mitään sellaista, jonka ylläpito jo pelkästään voi olla melko kallista. 

Investoikaa vähät rahanne vaikkapa siihen, että lapset saa sellaisen koulutuksen kuin haluavat, pääsevät hyviin työpaikkoihin ja saavat itse ostaa omat talonsa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvä vain kun ei jää mitään mörskää perikunnan vaivoiksi ja riitoja aiheuttamaan. Riihikuiva se paras perintö on.

Vierailija

Täällä yksi yli nelikymppinen vuokralla asuva. Omistan myös omakotitalosta puolet, mutta en asu siinä enää. Olen vannonut itselleni, että kunhan erosta johtuva pesänselvitys saadaan vihdoinkin kuntoon, en enää ikinä, koskaan, milloinkaan hanki omistusasuntoa tai muutakaan kiinteää omaisuutta yksin tai kenenkään toisen ihmisen kanssa. Sen verran ikävä jälkimaku on jäänyt riitaisasta pesänjaosta. 

Vierailija

Minä nyt olen vielä hetken alle neljäkymmentä, mutta mies on jo tuon iän ylittänyt. Vuokralla asutaan ihan tyytyväisenä. Minulla on yksi lapsi, joka asuu meidän luonamme koko ajan, miehen kaksi lasta käyvät viikonloppuisin. Kaikki lapset ovat jo teinejä.

Hieman ollaan haaveiltu, että kun lapsille ei enää tarvitse tilaa varata, jos sitten eläkepäiviä varten joku kiva asunto ostetaan. Siihen mennessä ehkä ollaan saatu joku pesämunakin kerättyä kasaan.

Vuokra on meillä tosi halpa, eikä kannusta ottamaan lainaa ja sen lisäksi sitten maksamaan vastiketta. Omakotitalo ei ole ostoslistalla ollenkaan.

Kolmiossa siis asutaan, vuokra on alle 600 euroa kuukaudessa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat