Mua ahdistaa kokoajan...

Vierailija

Pakonomaisesti urheilen, syön, pelaan pleikkaa, kaikenlaista että mieli pysyisi pois ahdistavista ajatuksista mutta ei auta. Ei ole mitään erityistä syytä, häpeän vain itseäni, olen levoton, tuskainen ja murehdin tulevia. Muita? Onko teillä diagnoosi/hoito? Minulla ei. Lääkärin mielestätämä on normaalia.

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ne ahdistavat ajatukset ovat?

Vaikea oikein sanoa tarkkaan itsekään...että olen huono, nolo, hävettävä, epäonnistunut, yksin, kaikki vihaa mua, kuolen yksin, elämästäni ei tule mitään, jotain pahaa sattuu milloin tahansa, parempi jos kuolisin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Kuulostaa ahdistuneisuushäiriöltä. Kannattaa kokeilla vaikka mindfulnessia.

Olen kokeillut, mutta ei auta kun en pysty keskittymään. Jatkuva mielen ylikierrostila rauhottuu vain kun olen fyysisesti ihan loppu tai juon kaatokännit. 

Vierailija

Käy lääkärissä ja kerrot sun tilanteen mahd. Tarkkaan ja voisit vaikka pyytää jos saisit keskustelu apua? Itse käyn psykiatrille puhumassa kerta viikkoon ja täytyy kertoa, että on auttanu paljon :) itsellä oli myös samanlaista ahdistusta ja siihen vielä masennusta. Yritä manipuloida sun ajatuksia positiivisemmaks, eli ajattele positiivisia juttuja kun huomaat et kohta alkaa ahdistamaa äläkä mene paniikkkin siinä vaiheessa..itellä joskus toimii, kun oikeesti keskittyy siihen :) tsemppii!

sepBo
Seuraa 
Liittynyt5.9.2015

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne ahdistavat ajatukset ovat?

Vaikea oikein sanoa tarkkaan itsekään...että olen huono, nolo, hävettävä, epäonnistunut, yksin, kaikki vihaa mua, kuolen yksin, elämästäni ei tule mitään, jotain pahaa sattuu milloin tahansa, parempi jos kuolisin...

Yritä lähestyä niitä ajatuksia, älä välttele niitä, älä yritä pitää niitä poissa. Minulla on myös ollut ja nykyäänkin aina toistuu tietynlaiset murheet ja ajatukset. No, ostin sellaisen kirjan kuin "Vapaudu mielesi vallasta ja ala elää". Opetetaan siis ihan tieteellisesti maailman huppuyliopistojen tutkimuksin todistamia keinoja tuossa kirjassa, kuinka ajatuksiaan tulee käsitellä.

Se keskeinen oppi siinä on, että ajatuksia tai tunteita ei pidä vältellä. On kuulemma tutkimuksin osoitettu, että mitä enemmän ajatuksiaan ja tunteita yrittää pitää poissa, sitä enemmän niitä esiintyykin ja ne saavat valtaa sen myötä. Joten siitä syystä ajatuksiaan on ns. lähestyttävä. Eli joitain keinoja on mm. ajatusten kirjoittaminen, ajatusten laulaminen (joku ajatus lyhyeksi tiivistettynä), niin hullulta kuin se kuulostaakin yms. kaikenlaisia keinoja. Esim. yksi helpohko keino on sellainen, että jos sinulla on ajatus "Olen epäonnistunut", niin aina kun huomaat sen ajatuksen, niin toteat ääneen tai mielessäsi "Huomaan, että minulla on ajatus `Olen epäonnistunut`. Tuohan kuulostaa jo aivan erilaiselta, ja siinä on erilainen lähestymiskulma asiaan.

tämä kirja:

http://skttampere.com/vapaudu-mielesi-vallasta-ja-ala-elaa/

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat