Millaisia jouluriitoja teillä on?

Vierailija

Onko mieli hellä vai alkaako jossain vaiheessa aattoa tunnelma kiristyä? Meillä ainakin, yleensä alkaa jouluvieraiden huomautuksista koskien ruokaa tms. Varsinaista riitaa ei synny mutta joku itkee piilossa ja rakkaus on kaukana ihmisrinnasta. Lasten vuoksi jää pelkäksi hampaiden kiristelyksi.

Kommentit (12)

Vierailija

En ymmärrä miten aikuiset ihmiset ei osaa olla riitelemättä jouluna. Lapsetkin kyllä aistii sen kireän tunnelman, vaikka kuinka sitä yrittäis piilotella.

Vierailija

Meillä ei riidellä jouluna. Sukua on kyllä koossa reilusti, mutta osataan sen verran alkeellisia käytöstapoja ettei riitoja synny.

Vierailija

Meillä ei riidellä jouluna. Tosin ollaan aina vain oman perheen kesken, joten en tiedä, mitä sukujoulut olisivat.

Jokatapauksessa meidän perheessä joulu on tärkein ja ihanin juhla kaikille; niin lapsille, teineille ja meille aikuisille, ja jokainen yrittää osaltaan tehdä joulusta täydellisen. Siihen ei kuulu kinastelu eikä tappelu.

Vierailija

Kaikesta mahdollisesta. Ruoditaan läpi nuorten virheet, se että serkku seurustelee neekerin kanssa ja kuinkas paljon opintopisteitä joku sai. Tiskaamisesta ja siivoamisesta. Ikivanhatkin nostetaan pöydälle, kuinka joskus 10 vuotta sitten joku loukkas verisesti toista, toivomalla ettei tämän henkilön puolen vuoden seurustelukumpani tulisi joulunviettoon meille.

Sitten itketään ja uhriudutaan ja jatketaan. Kaikki riidat pyritään kuitenkin käymään kyräilynä ja piilovittuiluna, jotta isovanhemmat saavat heille tärkeän joulunsa, jolloin koko suku on koossa.

Tosiaankin, helvetti että mä vihaan joulua.

Vierailija

Meillä on kans isot sukujoulut, joissa tunteet räiskyy. Enimmäkseen positiiviset, mutta viimekin vuonna tilanne eskaloitui niin että yhdet sukulaisnaiset olivat ihan tukkanuottasilla. Onneksi lapseni ovat niin pieniä etteivät oikeen ymmärtäneet tilannetta kokonaan.

Vierailija

Mun lapsuudenperheessä riita koski yleensä aina alkoholia ja sen jälkeen tekemättömiä kotitöitä ja vuosien takaisia virheitä. Kinkunpaiston aikana isä kiskoi kaksin käsin alkoholia, aattoaamuna olikin jo hyvin tukevassa humalassa. Siitä sitten äiti riemastui, haukkui, nalkutti ja kettuili siihen asti että isäni alkoi huutaa, kirosi koko perheen ja painui pihalle. Nukkui autossa tai autotallissa muutaman tunnin ja sitten käyttäytyi taas suht normaalisti.
Juominen alkoi uudestaan illalla.
Tämä toistuu joka joulu (ja toki muinakin juhlapyhinä).

Vierailija

Jippii näitä jouluja. Ei tule riitoja kun pitää suunsa kiinni ja tekee kutakuinkin niin kuin suvun matriarkka tahtoo. Vielä joskus koittaa aika, jolloin voin viettää omanlaiseni joulun, sitten kun anoppi on muuttanut autuaimmille hallintaniityille. Siihen asti, puolison ja lasten takia menen vain virran mukana.

Vierailija

Meillä on perhejoulu ja riidellään niin, että en ole ollut mukana lahjojenjaossa 3 vuoteen vaan itkemässä huoneessani. Paras juttu oli se, kun tytön kanssa katettiin pöytä kauniiksi, taiteltiin lautasliinat, laitettiin koristeet jne. ja mies tullessaan kirkolta poikien kanssa pinosi lautaset pois, rikkoi siinä muutaman ja huusi, että "eikö saatana uskota, että ei näitä lautasia". Artctican valkoiset lautaset ei kelvanneet, mies kaivoi jostain vanhaa Arabiaa (ei voi pestä koneessa). Minä yritin, että ne valkoiset oli ihan OK, mutta mies huusi, että hän määrää nyt. Sen jälkeen perunat oli surkeat, kinkku kurja (mies oli paistanut sen, mutta minä olin kaiketi katsonut sitä pahalla silmällä...) jne.

Tänä vuonna lähden jouluksi pois, kuopus on jo 6v.

Vierailija

En vietä jouluani ihmisten kanssa joiden kanssa tulisi riitaa, eli vuetän sen oman ydinperheeni kanssa. Esim siskoni kanssa en halua sitä viettää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on perhejoulu ja riidellään niin, että en ole ollut mukana lahjojenjaossa 3 vuoteen vaan itkemässä huoneessani. Paras juttu oli se, kun tytön kanssa katettiin pöytä kauniiksi, taiteltiin lautasliinat, laitettiin koristeet jne. ja mies tullessaan kirkolta poikien kanssa pinosi lautaset pois, rikkoi siinä muutaman ja huusi, että "eikö saatana uskota, että ei näitä lautasia". Artctican valkoiset lautaset ei kelvanneet, mies kaivoi jostain vanhaa Arabiaa (ei voi pestä koneessa). Minä yritin, että ne valkoiset oli ihan OK, mutta mies huusi, että hän määrää nyt. Sen jälkeen perunat oli surkeat, kinkku kurja (mies oli paistanut sen, mutta minä olin kaiketi katsonut sitä pahalla silmällä...) jne.

Tänä vuonna lähden jouluksi pois, kuopus on jo 6v.

Sinuna olisin lähtenyt lopullisesti pois, enkä vaan jouluksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ryyppäätte varmaan kans? Muuta syytä en keksi sille ettei aikuiset osaa käyttäytyä.

Pönttö, ei ryypätä, joulu on kaikille merkittävä juhla, tunteita ja muistoja täynnä, jokaisella omansa ja siksi tunteet pinnassa ja siitä riita. T. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat