Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinunkin äitisi vittuilija?

Vierailija

Oma äitini jaksaa aina vaan ilahduttaa kommenteillaan, joilla korostaa puutteitani.
"Sinun ikäisenäsi olin todella hoikka"
"Ai, onkos nykyisin muotia noin huonosti istuvat vaatteet"
"Kyllä minulla koti oli siivottu, vaikka oli teitä lapsia"
"Ole kiltti miehellesi, hän sentään huoli sinut"
"Sait sen työn? Ei tainnut olla kummoisesti hakijoita."

Listaa voisi tehdä loputtomiin, joka tapaamiskerralla tulee uusia rohkaisuja.

Onkos kenellekään muulle osunut tällaista kannustuksen huippua äidiksi?

Sivut

Kommentit (139)

Vierailija

Minulla. Äitini ajoi minut suoraan sanottuna itsemurhan partaalle, kun olin teini. Ei olla oltu puheväleissä kymmeneen vuoteen (syitä on muitakin). En kadu välien katkaisua.

Vierailija

Mun äitini suuttuessaan esim. kyseenalaistaa osaamiseni ammatissani ja kertoo kuinka itse tekee asiat paremmin, vaikka olen varsin hyvin menestyvä kondiittori. Hänen mielestään on vain yksi ja ainoa tapa tehdä asioita, ja se on hänen tapansa. Tätä kuitenkin ilmenee suht harvoin joten en nää mitään syytä välien katkaisuun,mutta ärsyttävää äitini käytös kuitenkin on.

Vierailija

Äitini ei sano ikinä mitään positiivista, kaikki on vertailua tai kyseenalaistamista. Mies kannustaa laittamaan välit poikki, sisarusten mielestä naljailu on äidin tapa välittää (ei naljaile heille) AP

Vierailija

Olin lähdössä poikakaverin kanssa ulos ja peilailin vielä viime peilailut eteisessä, ilmeisesti liian tyytyväisen oloisena, koska äiti huikkasi läksiäisiksi: "Älä luule itsestäsi liikoja, tuskinpa sua kauan katselee."

Vierailija

Ei. Tuollaisten vittumaisten ihmisten ei pitäisi tehdä lapsia, tai olla muutenkaan missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa.

En ymmärrä miten onneton tuollaisen ihmisen täytyy olla että saa siitä jotain kiksejä että vittuilee jopa omalle lapselleen jonka on itse tehnyt yhdestä solusta lähtien ja puolet geeneistä on samaa kuin itsellä.

Vierailija

Äitisi on oman aikakautensa lapsi, noinhan lapsia kasvatettiin tuonne 70-luvulle saakka, lasta ei saanut kannustaa, mieluimmin moittia ja vähätellä, ettei ylpisty tai tule omahyväinen. Näin neuvoivat ammattilaiset. Ja yhä edelleen olet äitisi tytär, mihin se kissa karvoistaan pääsisi.

Vierailija

Toimin kohtuullisen vaativassa asiantuntijatehtävässä ja mieheni on reissutöissä. Äitini auttaa joskus lasten kanssa mutta,
- saan kuulla joka kerta, jos jääkaapista löytyy mitään eineksiin viittaavaa. Maitopurkki on väärä, leivässä on lisäaineita ... lista on loputon
- meillä ei ole ollut ikinä niin siistiä, ettei hän muistaisi mainita siivonneensa jotakin
- minä en käytännössä tarvitse lainkaan omaa elämää, "tarvisiko sun sinne mennä..."
-jne
Ei varsinaisesti vittuile, mutta kyseenalaistaa kaikki tekemiseni, hankintani tai suunnitelmani. Olen korkeasti koulutettu, lapseni on hyvin kasvatettu ja ole muutenkin iha normi kansalainen

Vierailija

Kaikista leipomuksistani tai laittamistani ruuista löytyy jokin vika. Milloin on liikaa suolaa, milloin liian vähän. Piirakanpalat on leikattu liian isoiksi tai pieniksi tai täytettä on liian vähän. On ollut tällainen aina. 

Vahinko lie

Jep, niin tuttua niin tuttua.. Ekan kerran kun vein poikaystäväni (nykyisin aviomieheni) "näytille" vanhemmilleni ja kun lähdettiin kotiin niin mies kysyi autossa, että miksi ihmeessä mun äiti vittuilee mulle koko ajan. Mä olen neljästä sisaruksesta vanhin (ikäeroa seuraavaan sisarukseen 10 vuotta) ja olen ainoa jolle äiti vittuilee. Musta tuntuu, että se sai mut vahinkona liian nuorena eikä ollut vielä valmis äidiksi eikä ole koskaan osannut luoda normaalia äiti-lapsi suhdetta vaan välimme ovat aina olleet tosi kylmät. Tällä hetkellä välimme ovat kokonaan poikki ja täytyy sanoa, etten ole pitkään aikaan ollut näin stressivapaa! Ihanaa kun ei tarvitse Jouluna kuunnella vittuilua vaan nauttia omista lapsista, rakastavasta miehestä ja oman kodin rauhasta!

CheckPliis
Seuraa 
Liittynyt10.12.2015

Kuulostaa äidiltäni. Siltä jonka kanssa kasvoin ja elin. Mutta pakko antaa nyt hänelle hyvitystä, ettei nykyään ole. Ei auo oikeastaan ollenkaan päätään, ellei ole humalassa..

Kesällä sain kuulla: "kai mun on vaan hyväksyttävä ja totuttuva sun mieheen, kun ei se näytä olevan lähdössä minnekään". Nämä dearmother lausui meidän 20 v hääpäivä kekkereillä mulle, siskoni kuuli myös ja oli nostaa metakan. Suhahdin, että sisäänulos ja myöhemmin sitten, tänään juhlitaan. Kivat juhlat olikin. Äidilläni on parhaillaan menossa pisin parisuhteensa 6 vuotta. Sisko myöhemmin ripitti äidin ja äiti pyysi anteeksi: "Pahoittelen, jos olen ollut tahditon!". 

Kyllä noi letkautukset pistää miettimään, että kuinka paljon pitää sisällään ja kuinka hurjasti puhuu seläntakana. Pääasia, ettei tule tauotonta kommenttia.

PäteväPirkko
Seuraa 
Liittynyt10.9.2015

Todellakin on mun mutsi vittuilija. Taisin olla ainoa meistä neljästä kakarasta, joka sai jatkuvaa vi**uilua osakseen. Mutta mä luulen kyllä, että kun katkaisin välit, niin on korvannut mut jollakin toisella. Liekö olin kohde sen takia, etten itse jaksanut moiseen vaivautua.

Itseasiassa mun koko perhe on hyvin hyvin vi**uilevaa sorttia. Yhdelläkään heistä ei olisi siihen varaa. Esim. mun veli sanoi mulle uusista hiuksista, että näytän ihan spanielilta :D Ja jossain vaiheessa tuumasi, että näytän ihan keski-ikäiseltä. No, olin lähempänä neljääkymppiä kuin kolmea... Jätkällä itsellä alkoi pötsi kasvamaan ja hiukset tippumaan jo 18-vuotiaana. Eli varmaankin jostain omasta pahoinvoinnista johtuvaa on hänen vi**uilunsa.

Luojan kiitos, ettei tarvitse enää kuunnella noiden juttuja. Hemmetin vapauttavaa tuo välienkatkaisu.

Taikuri
Seuraa 
Liittynyt10.12.2015

Jos ap:n äiti on niin paska niin voin tulla vittuilemaan sen kuoliaaksi, yleensä pelkkä läsnäoloni saa ihmiset pahalle päälle, ja kun avaan suuni niin he etsivät jo hirttoköyttä

aave mamma
Seuraa 
Liittynyt23.9.2015

Taikuri kirjoitti:
Kumma juttu kun kaikilla ketjussa on vain pahoja äitejä. Muistakaa ilman heitä ette olisi edes olemassa!

Johtuisko ketjun otsikosta...

No on tosiaan aika masentavia äitejä tässä ketjussa. : O
Ei ole sukulaisissa onneksi tota tyyppiä.
Kamalaa käytöstä, vähättelyä.
Ja suoranaist veetuilua kyllä.
Hyvä jos pystyy pitämään etäisyyttä.
Nuo kommentit vahingoittavat aikuistakin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat