Kasvissyöjä! Mitä olet syönyt tänään?
Ja paljonko? Kerro myös ikäsi ja mittasi ja kuinka paljon liikuntaa harrastit tänään.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
2 kasvissyöjänä on tyytynyt tänään kasviksiin. Muilla näytti oleva eläinkunnan tuotteita päivän menussa
Avaapa vaikka Wikipedia ja lue muutama artikkeli erilaisista kasvisruokavalioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 kasvissyöjänä on tyytynyt tänään kasviksiin. Muilla näytti oleva eläinkunnan tuotteita päivän menussa
Tiedoksi vaan, että vain kasvikunnan tuotteisiin kuuluvia kutsutaan VEGAANEIKSI. KASVISSYÖJÄ on henkilö joka ei syö lihaa.
Kasvisten syöjinä esiintyvät henkilöt voivat siis syödä vapaasti muutakin kuin kasviksia ja olla "kasvissyöjiä"? No, Suomi on vapaa maa
3 vihistä! Välissä jalopenoja, sinappia ja Hesen valkosipulikastiketta. Papukasvishöystöä ja muusia. Marjakiisseliä.
Aamupalaksi kaksi palaa ruisleipää päällä hummusta, tomaattia ja frisee salaattia. Kahvia pieni kuppi. Kaksi joulupiparia.
lounas banaani ja omena
päivällinen nakkokeittoa lautasellinen ja ruisleipää pala sellaisenaan.
Iltapalaksi moniviljapatongin pätkä 15 cm, jossa runsaasti kasviksia(salaattia, sipulia, paprikaa, tomaattia), savumarinadi tofua paistettuna ja kurpitsansiemenöljyä.
Kaksi fizz siideriä tässä palstaillessa, jos nälättää niin tuossa on kirsikkatomaatteja 200 gr.
Ikää 43v 162 cm/82 kg, varsinaista liikuntaa en kerennyt harrastamaan, kun menin lapsen harrastuksen näyttökokeessa ilta. Hyötyliikuntaa kuitenkin runsaasti, duunissa en käytä hissiä, vaan kipuan rappuset neloseen ees taas aina. Tulihan tuolla tyttären touhuissa ravattua erinäisiä metrejä ja rappusia. Askelmittari näyttää nyt tälle päivälle 18543 askelta.
Kevennys menossa. - ei suklaalevyä tänään mulle.
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt vielä mitään. Varmaan yhden kasvispiirakan (lihapiirakan tapainen mut kasvistäytteellä), kiiwiä ja omenaa tulee syötyä kohta. Ajattelin myös tehdä glögiä ja muuten juonut vettä ja light colaa. Liikuntana koiran lenkitys jonkun tunnin verran yhteensä. Masentaa parisuhde niin ei maistu. Menee tosi helposti ruokahalu. 162/47-48. Kasvisruokavaliolla ollut jonkun 9 vuotta, ihan teini-iästä asti.
Unohtui laittaa että olen nainen ja 23v
Cocovi mansikka-taateli patukan
Rosamunda uuniperuna chilivalkosipuli täytteelle, lisukkeena salaattia ja pieni pala vaaleaa leipää
Suklaapatukka
Fetajuusto-oliivi-punasipuli salaattia sipulirouheella ja paprika-curry salaatinkastiketta
Pari kuppia kahvia kauramaidolla, muuten juomana vesi
167/67kg, ei liikuntaa
Syön kalaa, munia ja maituotuotteita. Eli olen pesko-lakto-ovovege.
Aamupalaksi söin sämpylän juustolla ja kurkulla.
Lounaaksi vihersalaatti jonka lisänä hieman stockan lohiperunasalaattia.
Päivälliseksi riisiä ja currykastiketta kotijuustolla. Kylkeen paistoin myös papuja.
Illalla söin vähän sipsejä ja pari keksiä.
Mitat 170cm/64kg. Urheilua en juurikaan harrasta, mitä nyt koiran kanssa ulkoilen kolme lenkkiä päivittäin (kesto yht. puolisentoista tuntia).
Vierailija kirjoitti:
Syön kalaa, munia ja maituotuotteita. Eli olen pesko-lakto-ovovege.
Aamupalaksi söin sämpylän juustolla ja kurkulla.
Lounaaksi vihersalaatti jonka lisänä hieman stockan lohiperunasalaattia.
Päivälliseksi riisiä ja currykastiketta kotijuustolla. Kylkeen paistoin myös papuja.
Illalla söin vähän sipsejä ja pari keksiä.
Mitat 170cm/64kg. Urheilua en juurikaan harrasta, mitä nyt koiran kanssa ulkoilen kolme lenkkiä päivittäin (kesto yht. puolisentoista tuntia).
Niin ja olen 33v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi vaan, että vain kasvikunnan tuotteisiin kuuluvia kutsutaan VEGAANEIKSI. KASVISSYÖJÄ on henkilö joka ei syö lihaa.
Kasvisten syöjinä esiintyvät henkilöt voivat siis syödä vapaasti muutakin kuin kasviksia ja olla "kasvissyöjiä"? No, Suomi on vapaa maa
Kyllä, kasvissyöjät voivat syödä myös kananmunia, maitotuotteita (jukurtit, rahkat, feta- ja muut juustot, jne..), jotkut syövät jopa kalaa. Pääsääntöisesti voidaan siis sanoa että kasvissyöjä ei syö lihaa.
Vegaani ei syö mitään eläinkunnasta peräisin olevia tuotteita; ei maitoa tai maitotuotteita, ei kananmunia, ei esimerkiksi hyönteisistä peräisin olevia makeutusaineita mitä karkit on täynä, ei mitään mikä liittyy eläviin eläimiin. Vegaani ei myöskään osta mitään eläinperäisiä tuotteita tai tuotteita joita on testattu eläimillä. Ei käytä esimerkiksi silkkiä tai nahkaa tai kenkiä joiden pohjat on liimattu eläinten luista tehdyllä liimalla.
Terminologia ei johdu siitä että "Suomi on vapaa maa", vaan siitä että nämä termit on joku joskus keksinyt ja määritellyt. Koska kasvissyöjät tulivat ennen vegaaneja ja olivat jo varanneet "kasvissyöjä" -termin, niin sellaisille ihnisille jotka eivät käytä tai syö mitään eläinkunnan tuotteita piti keksiä uusi nimitys ja heistä tuli sitten vegaaneja. Terminologian syntyyn ja historiaan voi tutustua tarkemmin esim. Wikipediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, noinkin tietämättömiä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Taitaa olla aukko sivistyksessä kun ei tiedä mikä on kasvissyöjä ja mikä vegaani.. Voi herran jestas, laittaisin tuommoset peruskoulun käymään uusiksi. Toivottavasti tuo oli vain provo.
Aamupala:
Kaksi klementiiniä ja ruisleipä hummus Ella
Lounas:
Täysjyvänuudeliwokki savumantelitofulla
Välipala:
Iso lasi appelsiinimehua
Päivällinen:
Oli kiire, söin samaa kuin aamulla
Iltapala:
Mies avasi sipsipussin, söin kourallisen
Olen 21, 161/61, pyöräilin koluun (8km/suunta) ja kävin uimassa.
tummaa suklaata vajaa 1/2 levyä
suklaavohvelikeksejä 1/2 pussia
vihreää teetä pari mukillista
mukillisen glögiä
pari lasia maitoa
kaurapuuroa mustaherukoilla, maidolla ja rasvalla
lidlin meksikonpataa 325 g, 2dl cous cousia
kurkkua, salaattia, rucolaa, etikkaa, oliiviöljyä
Kävelin 2,7 km ja tein muutaman jumppaliikkeen. BMI 24.
Luettelen eilisen ruoat, kun vasta aamupalan syönyt... Oon siis vegaani.
Aamupalaksi kikherne-munakasta ja ruskeita papuja, jälkiuunileipä Keijulla ja rucolalla.
Lounaaksi itse tehtyä pinaattikeittoa sekä jälkkäriksi itse tekaistun "hedelmäsalaatin", pilkoin siis lautaselle banaanin, pari kiwiä ja päärynän.
Välipalaksi soijajogurtin muutamalla pähkinällä.
Päivälliseksi tein mausteista bataatti-kikhernelaatikkoa, sen kanssa vihreää salaattia ja vettä.
Iltapalaksi VIHIS! :)
Vierailija kirjoitti:
Aamupalaksi kikherne-munakasta ja ruskeita papuja, jälkiuunileipä Keijulla ja rucolalla.
What? Munakasta vegaanille? Mitä mä nyt en tajua?
Mulla meni eilen pastaa porkkana-paprika-sipuli-juustokastikkeella, raejuustoa, salaattia, kurkkua, aurinkokuivattuja tomaatteja. Ruisleipä juustolla ja kurkulla. Punaviiniä. Mansikkarahka ja kolme kuppia kahvia maidolla. Siinäpä ne tais ollakin.
Tänään olen syönyt banaanin :)
Ai niin ja BMI 20, kasvissyöjänä 19 vuotta, liikuntaa oli ihan peruskävely (en omista autoa)
-37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What? Munakasta vegaanille? Mitä mä nyt en tajua?
Mikä se sellainen kasvissyöjä on joka syö kananmunia? Maitotuotteet ehkä vielä menettelee mutta kananmunat?
Pienet kanat siellä munivat ahtaissa olosuhteissa ja pieniltä vasikoilta viedään maito..
Lounaaksi fetasalaatti, illalliseksi itsetehtyä pizzaa (proteiinipohja, rehuja, juustoa), yhteensä 1516 kcal. Ikä 29, mitat 169/70 (turhia rasvoja sulattelen). Salilla tunnin rinta-ojentaja-haiustreeni ja juoksumaton tamppausta 45 min.
Yleensä syön vähemmän juustoa, mutta tänään oli aika juustoinen päivä. :p