Mies ei hyväksy opiskeluani

Vierailija

Olen ollut vuosia kotiäitinä ja päätin, että haluan jotain muutakin sisältöä elämääni. Nuorimmainen lapsemme on niin pieni vielä, että häntä ei voi päivähoitoon laittaan. Siispä aloitin opiskelemaan kotona.

Miehen mielestä opiskeluni on turhaa ja minun tehtäväni olisi ainoastaan siivota ja hoitaa lapsia kaiket päivät. Heti kun aloitin opinnot, mies on tiuskinut ja ärjynyt ja toivoo koko ajan että lopettaisin kesken.

Mikä nyt neuvoksi, kun en missään tapauksessa halua opintojani lopettaa. En ole pitkään aikaan ollut mistään näin innoissani. Tuntuu pahalta että mies vaan lyttää minut alas. Minun asiat ei koskaan ole tärkeitä. Eikä nähtävästi myöskään minun onnellisuus.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Itse kyllä jättäisin tuollaisen miehen. Kauhealta kuulostaa.

Teillä on tosin pieniä lapsia, joten suosittelisin teille parisuhdeterapiaa tai vähintään erittäin vakavaa keskustelua. Mutta älä anna miehen alistaa itseäsi.  

Vierailija

Opiskelu on iso päätös, joka vaikuttaa molempiin parisuhteessa. Reilumpaa olisi ollut sopia asiasta yhteisesti eikä mennä toisen seläntakana salaa tekemään asioita. Rehellisyys ja avoimuus on parisuhteen peruspilareita, häpeäisit AP ja olet miehellesi anteeksipyynnön velkaa.

Vierailija

Voi, voi taitaa miehesi pelätä, että voit pian paperillakin näyttää, että olet häntä koulutetumpi ja kenties myös osaavampi ja paremmin asioista perillä oleva. - Siis jotain muuta kuin yksinkertainen ja helppokäyttöinen kodinhengetär, joka elää enempi vähempi koiran elämää.  Saaden herkkuja ja kenties nauttia omasta olostaan vain niin kuin isäntä sallii.  

nnnnnn

Sillä on alemmuus kompleksi siitä, että sinä olet älykkämpi kuin hän.

Älä luovuta, varsinkin, kun teet jotain mistä pidät. Ole ylpeä itsestäsi.

Toivottavasti sinulla on ystäviä jotka kannustavat sinua opiskelussasi ja joille voit purkaa pahaa oloasi. Kenties he voisivat myös tulla puolustamaan sinua ja sinun opiskeluasi mieheäsi kohtaan.

Kenties olisi aika jättää koko sovinistisika mies.

Vierailija

"Opiskelu on iso päätös, joka vaikuttaa molempiin parisuhteessa. Reilumpaa olisi ollut sopia asiasta yhteisesti eikä mennä toisen seläntakana salaa tekemään asioita. Rehellisyys ja avoimuus on parisuhteen peruspilareita, häpeäisit AP ja olet miehellesi anteeksipyynnön velkaa." - Hä! Sähän tunnut tietävän tarkemminkin, mitä Ap:n perheessä tapahtui tai olisi pitänyt tapahtua. Mistä esimerkiksi sait päähäsi, että Ap on jotenkin salannut mieheltään jotain? Ja   jos opiskelua tarkoitat niin ainakaan minulle ei selvinnyt, mistä Ap:n olisi pitänyt sopia miehensä kanssa, kun esimerkiksi opiskelu ei ainakaan toistaiseksi ilmeisesti haittaa yhteistä arkea, kun Ap on voinut tehdä sitä kotoa käsin. Oletko sinä laatinut kumppanisi kanssa tarkan listan, mitä saat kotona tehdä, sillä aikaa kun kumppanisi on poissa? 

Vierailija

Kiitos kannustuksesta!
En todellakaan aio luovuttaa. Kavereille olen tästä kertonut ja hekin ovat rohkaisseet jatkamaan.
Mies oli mukana kun vein hakemuksen postiin. Eli oli hyvin tietoinen jo etukäteen, että aion alkaa opiskelemaan. Kuitenkaan ei sillon sanonut siitä mitään.
Valitettavasti luulen itsekkin, että mies haluaa pitää itseään minua parempana ja sen takia on tätä vastaan. Toivottavasti olen väärässä.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
 Minun asiat ei koskaan ole tärkeitä. Eikä nähtävästi myöskään minun onnellisuus.
Nytkö sinä sen vasta huomaat?

Mullakin meni kymmenen vuotta ennen kuin huomasin, että mies pitää minua oikeasti vain kodinkoneena, parhaassa tapauksessa kotiapulaisena. Toinen kymmenen vuotta meni ennen kuin uskoin, että tämä on aivan totta.
Kysypä sinäkin mieheltäsi, tietääkö mitä eroa on vaimolla ja pesukoneella.

Mitä vastaa? Minun mieheni ei sanonut tietävänsä, ja sitä minä olin jo pitkään epäillytkin.

Älä missään tapauksessa luovu opiskelusta! Oman kokemuksenin perusteella se on hyvä henkireikä kotiäidin arjessa ja sijoitus tulevaisuuteen, ja mahdollisesti jopa työpaikan saantia auttava, sitten aikanaan.

Totta sekin, että moneen mieheen iskee alemmuuskompleksi siinä vaiheessa, kun vaimolla on parempi koulutus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opiskelu on iso päätös, joka vaikuttaa molempiin parisuhteessa. Reilumpaa olisi ollut sopia asiasta yhteisesti eikä mennä toisen seläntakana salaa tekemään asioita. Rehellisyys ja avoimuus on parisuhteen peruspilareita, häpeäisit AP ja olet miehellesi anteeksipyynnön velkaa.

No voi elämä. Mitenköhän se muka vaikuttaa parisuhteeseen muuten kuin, että AP saa mahdollisuuden menestyä paremmin ja enemmän itsenäisyyttä? ja miesparan paidat ei ole silitetty niin hyvi kuin ennen eli menettää enemmän vaimostaan kodinhoitajaa ja saa enemmän tasa-arvoisen kumppanin. Ei parisuhteessa oleminen tarkoita, ettei saa tehdä OMIA henkilökohtaisia päätöksiä niinkuin ennenkin eikä niitä todellakaan tarvitse toisella hyväksyttää. Sellainen suhde on sairas. meillä ei todellakaan kysytä lupia opiskeluun, työpaikanvaihtoihin tai muuhunkaan. Elämme yhdessä, emme ole symbioosi.

Vierailija

Älä ikinä uhraa iteäsi miehelle. Mitä sulle jää jäljelle, jos mies lähtee ja olet uhrannut koko minuutesi toiselle? Sulla on oikeus opiskella ja menestyä. Sitähän sun miehesti pelkää: että itsenäistyt ja saat omaa valtaa enemmän.

Vierailija

Keskustelet sen ukkosi kanssa tämän asian läpi ja perustelet kantasi, ei hän voi sinua kieltää opiskelemasta, sillä sen kautta voit myös parantaa perheenne taloudellista asemaa. älä anna sen estää! jos kerran tuollainen ärjy on, niin mitä jos teille tulee ero, olet yksin kouluttautumattomana etkä saa mitään töitä ainakaan helposti.

Vierailija

En ymmärrä miestäsi. Onko hän kateellinen? Ottaako itsetunnolle, että voit ehkä pärjätä paremmin kuin hän, etkä olekaan hänestä riippuvainen?

Minä olen jatko-opiskellut, kun lapset meni kouluun ja saan nykyään muutaman satasen parempaa palkkaa kuin mieheni. Hän sanoo olevansa ylpeä aivoistani, ja korostaa usein yläasteikäiselle pojallemme, että koulu pitää hoitaa hyvin "ettet joudu paskahommiin hajottamaan kroppaasi kuten isäs (tarkoittaa fyysisiä töitä), niin voit sitten jatkaa sinne minne tahdot"

Jatka vaan opiskelua sitkeästi!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat