Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on unelmakotisi ja millainen kotisi on nyt?

Vierailija

Kertokaa ihmeessä niin tarkasti kuin jaksatte!

Mun unelma olisi okt, jossa
- koko talossa pehmeä ja runsas valaistus, missään ei esim. outoja putkia ja johtoja kulkemassa pitkin poikin, niin vähän pölyä kerääviä paikkoja (ovien ja ikkunoiden listoja, lattialistoja, kaappien yms. päällisiä jne.) kuin mahdollista, tummat parkettilattiat ja vaaleat seinät sekä katto, ei hirveästi ikkunoita tai peilejä, tosi hyvä ja huomaamaton ilmastointi jota helppo säätää, huippu äänieristys joka huoneessa, naapureita max 200 m päässä ja sijainti max 10 min kaupungin keskustasta (maan keskiosissa)
- upeasti valaistettu hyväkuntoinen puusauna, jossa pehmeät ja kosteat löylyt
- suht iso olohuone, jossa takka ja kirjahyllyjä/kauniita maalauksia joka seinällä, välissä pujottelee pitkin seiniä ja kattoja kissoille kiipeily/löhöilypaikkoja. Muhkeita ja mukavia sohvia ja nojatuoleja, erilaisia pehmeitä sävyjä ja värejä. Siellä täällä huonekasveja ja esillä erilaisia hauskoja (muisto)esineitä sekä valokuvia
- Iso keittiö ja paljon säilytystilaa, täällä tärkeintä on käytännöllisyys ja helposti siivottavuus, ulkonäkö kakkosena mutta esim. puiset kaapistot, jonne kaikki kodinkoneet ym. tilpehööri piilotettu. Iso kiertoilmauuni!
- Makuuhuone meille vanhemmille seinät kirjahyllyillä ja kissojen kalusteilla varusteltuna, peili katossa, iso ja käytännöllinen vaatehuone.
- Makuuhuone ehkä tulevaa vauvaa varten, sitä ennen toimikoot kissojen suurena leikkiluolana eli täyteen vessapaperia, raapimispaikkoja, nukkumispaikkoja, katosta roikkuvia hiiriä yms.
- Pikkuinen työhuone
- Tilava autotalli
- Iiiso piha, jossa puutarha ja puutarhuri, suihkulähde sekä lasten leikkipaikka
- Miehelle valtava elektroniikanrassailuhuone, paljon säilytystilaa
- Ihan hiton iso laillinen rahakassi johonkin huoneeseen kätkettynä, jolla voisimme maksaa tämän kaiken ja ylläpidon sekä palkata siivoojan

Nyt asumme:
- kuin edellisessä, mutta päinvastoin
Vanha ja ruma kerrostalo, jossa mikään ei toimi ja on sisäilmaongelmista lähtien kaikki ongelmat. Rahaa ei oo, toivotaan et joskus tulis. Tulevaisuutta varten eletään. Ollaan nähty sekin millaista on asua melko lähellä unelmakotia olevassa asunnossa ja syödä sitten sen mukaan myös makaronia ja tinkiä kaikesta muusta...

Kommentit (1)

Vierailija

No meillä on tuollainen okt, tosin kirjat on kirjasto/takka/ kotiteatterihuoneessa. Eikä siivoajaa nyt kun olen itse kotona. Puuutarhuria en tahdo koska rakastan puutarhanhoitoa.
Mun unelmatalo 22min stadista palveluiden lähellä oman mustikkametsän keskellä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat