Jos menee mt-osastolle, tuleeko siitä tieto perheelle?

Vierailija

Olen aikuinen ja lapseton nainen. Masentunut. Mietin pitäisikö lähteä päivystykseen sanomaan että haluaisin itseni pois päiviltä. Yritin lääkkeillä, mutta epäonnistuin. Jos edes ottaisivat minut osastolle (eivätkä vain sano että ei hätää, mene kotiin lepäämään, kyllä se siitä), niin meneekö asiasta tieto vanhemmilleni tai muille lähikontakteilleni?

Kommentit (8)

Vierailija

Ei. Aikuinen kun olet, saat päättää itse kerrotko vai et. Sitten jos sinusta tulee ihan seinähullu, voidaan sinulle määrätä ns. huoltaja. Mutta et ole sellainen! Hae ihmeessä apua olotilaasi. Voimia <3

Vierailija

Ei mene jos olet täysi-ikäinen. Toki he kysyvät lähintä omaista, mutta itse saat päättää ilmoitetaanko siitä kenellekään. Olen melko varma, että sinua itseä kuitenkin helpottaisi jos voisit jollekin kertoa tilanteesta. Toivottavasti saat apua.

Vierailija

Ilman lupaasi tieto ei mene, mutta saattaa hyvinkin olla että sinua aletaan painostaa perhetapaamiseen. Siihen ei kuitenkaan tarvitse suostua.

Vierailija

Älä enää mieti vaan mene sinne päivystykseen heti. Tai soita jonnekin, siellä päivystyksessä voi joutua odottamaan sen seitsemän kahdenksankin tuntia.

Olosi ei odottelemalla tule paranemaan, vaan tarvitset mahdollisimman nopeasti jonkun intervention.

Toivon sinulle paljon apua ja helpotusta. Tämä masennus ei ole mitään herkkua tai leikinasia.

Vierailija

Se että olet huolissasi siitä saavatko omaiset tietää on nyt murheistasi pienin. Hakeudu päivystykseen nyt heti, saat apua. Hoitohenkilökunta on vaitiolovelvollinen ja jos osastolle menet ja kiellät tietojesi luovuttamisen niin he eivät voi kertoa missä sinä olet. Hoitohenkilökuntaa voi myös kieltää päästämästä ihmisiä sisälle jotka olisivat sinua tulossa tapaamaan.

Mutta jos vietät osastolla pitemmänkin aikaa niin kannattaa antaa hoitohenkilökunnan sanoa tiedusteleville/perheelle esimerkiksi että olet turvassa. Näin omaiset eivät ole enää hysteerisen huolissaan. Kyllähän he alkavat ihmetellä jos häviät pitkäksi aikaa.

Tsemppiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat