Anopin kyläily ja riidat

Vierailija

Mikäköhän siinä on, kun aina kun anoppi on meillä kylässä (asuu kaukana ja vierailut yleensä 1-2 viikkoa), meillä alkaa kotona pikkuhiljaa välit kiristymään ja tunnelma on lopulta aika apea. Minua ei haittaa anopin kyläily, ja anoppi on tosi kiva ja auttavainen. Mies tulee tosi hyvin äitinsä kanssa toimeen ja he ovat tosi läheisiä. Mies on oikein supermukava äidillensä, kun hän on täällä, mutta mies rupeaa yllättäen tiuskimaan minulle ja on tosi kiukkuinen, tuntuu että teen kaiken väärin. Ja mä sitten yritän jotenkin tasapainoilla sen kanssa, että hänen käytöksensä loukkaa ja haluaisin sanoa takaisin, mutta en kehtaa avoimesti ruveta riitelemään anopin läsnäollessa. Näin on nyt käynyt ainakin kolme kertaa kolmena vierailukertana, viimeksi nyt tällä viikolla. Usein meillä on ollut joku megariita sitten suljettujen ovien takana ja sen jälkeen tilanne on vähän rauennut, mutta kuitenkin ollut vähän kiusallista, ja varmasti anopistakin tosi ikävää. En tiedä mitä hän oikein ajattelee suhteestamme ja minusta näiden kokemusten perusteella. Mielestäni minä en ole aiheuttanut noita riitatilanteita (helppo tietysti sanoa), eikä anoppikaan. Mieheni tykkää äidistään ihan hulluna, eikä hänellä ole mitään ongelmaa viettää äitinsä kanssa aikaa, mutta aina silloin rupeaa ns. hylkimään minua ja minulle tiuskitaan. Mistä tuo voi johtua? Onko kellään muulla vastaavaa?

Onneksi anoppi lähtee huomenna!

Kommentit (5)

Vierailija

Miehesi alitajuisesti jännittää sitä, mitä mieltä hänen äitinsä on teidän tavastanne hoitaa asioita. Se sitten purkautuu siten, että teet miehesi mielestä kaiken väärin. Toinen mahdollisuus on se, että miehelläsi on (todennäköisesti alitajuinen) tarve näyttää äidilleen, että hän ei ole sinun tossusi alla.

Vierailija

Niin, en tiedä. Anoppini on mieheni mielestä ns. superihminen, joka ei ikinä tee mitään väärin, ja hän on ehkä vähän mammanpoika ja hemmoteltu. Lisäksi luulen hänen olevan vähän pettynyt nykyiseen elämäämme (eka vauvavuosi takana, ei juurikaan yhteistä aikaa kaksin ja rajoitetusti omaa aikaa). Meillä on silloin tällöin riitoja sen vuoksi, että miestä ärsyttää, koska kotona on rankkaa (aiemmat syyt) ja hänellä on ikävä entistä nihilististä elämäntyyliään ja purkaa sen ärsytyksen sitten helposti minuun tai ettei vaikka tee osaansa kotitöistä (josta minä sitten kyllä ärsyynnyn). Mutta yleensä kyllä riitoja on selkeästi vähemmän ja anopin ollessa kylässä ne eskaloituvat ja minun mielestäni aina miehen aloitteesta.

Anoppi varmaan kuvittelee minun olevani joku piilonatsi ja meidän olevan eroamispisteessä näiden vierailujen perusteella.

AP

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat