ENGLANTIA OSAAVA voitko suomentaa tämän?

Vierailija

Actually, children with older siblings, who also have limited contact with their age mates (ie: daycare) tend to lag in speech, which has been observed scientifically, but I can provide anecdotal evidence, as well. My friend's youngest brother didn't speak till he was about 3. The doctor was quick to identify the problem, which was that his older siblings were quick to respond to him when he pointed at things that he wanted/needed. He never had to verbalize his his wants or needs. Once they stopped he started speaking very rapidly, in full sentences. The same thing happened with my little sister, although my mom didn't consult a doctor, and now you can't get her to shut up. ;-) Finally, I work with children and have observed this phenomenon from an adult perspective, as well. Don't always be so quick to attribute problems to the wonderful and NORMAL range of behaviors in child development.

Kommentit (10)

Vierailija

Liian pitkä, ei jaksa. Mutta idea on se, että vanhemmat sisarukset voivat tehdä hallaa lapsen puheen kehitykselle liian innokkaalla avustamisella.

Vierailija

Lasten, joiden kotihoidetuilla sisaruksillakin on vähän kontakteja ikätovereihinsa, puhe kehittyy usein hitaammin. Vanhemmat sisarukset vastaavat nuoremman sisaruksen osoittamalla tehtyihin pyyntöihin. Hänen ei tarvitse siis pukea tarpeitaan tai halujaan sanoiksi.

-

Tässä pääkohdat. Mihin sä näitä tarvitset? Tällainen oli täällä eilenkin. En jaksa kääntää kokonaan, koska yleensä mä saan siitä maksun ;)

Vierailija

Lapsilla, joilla on vanhempia sisaruksia, eikä ikäistään seuraa, eli päivähoito, on puheen viivästymää. Tämä on todettu tieteellisesti, mutta kirjoittaja kertoo myös anekdootin, jonka pointtina on, että sisarukset sanoittaa nuorimmaise, joka ei joudu puhumaan

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lasten, joiden kotihoidetuilla sisaruksillakin on vähän kontakteja ikätovereihinsa, puhe kehittyy usein hitaammin. Vanhemmat sisarukset vastaavat nuoremman sisaruksen osoittamalla tehtyihin pyyntöihin. Hänen ei tarvitse siis pukea tarpeitaan tai halujaan sanoiksi.

-

Tässä pääkohdat. Mihin sä näitä tarvitset? Tällainen oli täällä eilenkin. En jaksa kääntää kokonaan, koska yleensä mä saan siitä maksun ;)

Yritän saada vaan selvää mitä puhutaan eräistä lapsista joiden elämää olen netistä seurannut. Kiitos sullekin kun avasit vähän vaikka et maksua saanutkaan. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-

Yritän saada vaan selvää mitä puhutaan eräistä lapsista joiden elämää olen netistä seurannut. Kiitos sullekin kun avasit vähän vaikka et maksua saanutkaan. Ap

Ok! Ole hyvä!

Vierailija

Teetkö sä jotain koulujuttua? Kysyit aiemminkin käännöstä puheenkehitystä koskevalle jutulle. Kyllä sun pitää itse nähdä vaivaa ja yrittää selviytyä näistä jutuista. Tai ehkä olet haukannut liian ison palan, jos opiskelumateriaali on englanniksi etkä osaa sitä tarpeeksi hyvin.

Vierailija

Suunnilleen näin:

Lapset, joilla on vanhempia sisaruksia ja myös rajoitetusti kontaktia ikätovereidensa kanssa (esim. päiväkodissa), on taipumusta olla puheen kehityksessä jäljessä. Tätä on havainnoitu tieteellisesti, mutta voin myös tarjota yksittäistapauksen todisteena. Ystäväni nuorin veli ei puhunut ennen kuin hän oli noin 3 v. Tohtori tunnisti nopeasti ongelman. Pojan vanhemmat sisarukset vastasivat/reagoivat nopeasti kun hän osoitti asioita, joita halusi tai tarvitsi. Hänen ei koskaan tarvinnut pukea sanoiksi tarpeitaan. Heidän lopetettuaan tämän poika alkoi puhua hyvin nopeasti, täysiä lauseita. Sama asia tapahtui myös pikkusiskoni kanssa, vaikka äitini ei kysynyt lääkäriltä, ja nyt häntä ei saa sulkemaan suutaan ;-) Lopuksi, työskentelen lasten kanssa ja olen niin ikään havainnut tämän ilmiön monta kertaa aikuisen näkökulmasta. Lapsilla on erilaisia käyttäytymismalleja upeassa ja NORMAALISSA kehityksessään eikä niihin ole syytä yhdistää aina nopeasti ongelmia.

Vierailija

Jos olet Suomessa peruskouluissa käynyt niin kyllä tuo teksti pitäisi ymmärtää. Meillä kuitenkin aika monta vuotta joutuu sitä englantia vaivaamaan, että pakkohan se on päähän upota.

Vierailija

Mä en ymmärrä mikä tuossa on niin vaikeaa kääntää. Jos ei ymmärrä jotain yksittäisiä sanoja, voi vaan tarkistaa sanakirjasta (niitä löytyy vaikka mitä sivustoja googlaamalla). Maalaisjärjen käyttö ja päättelykyky ei ole kiellettyjä. Tai jos englannin kielen taito on niin huono, voi mennä kertailemaan jonnekin iltalukioon tai kansalaisopistoon. Netistäkin löytyy kaikenlaisia ilmaiskursseja. Ei sitä ainakaan sillä opi, että pyytää käännösapua av:lla muutamiin virkkeisiin aina silloin tällöin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat