Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava valmistui hienoon yliopistoammattiin.

Vierailija
12.02.2006 |

Sen jälkeen hän tuli heti raskaaksi ja pian sen jälkeen uudestaan raskaaksi. Hänellä ei ole oman alansa työkokemusta lainkaan. Nyt hän touhottaa yhteiskunnan rahoittaman opintoputken jälkeen neljän seinän sisällä kotona, ja on niin onnellista pikkuäitiä, että! Huvittaa jo etukäteen, kuinka arki sitten toden teolla paukahtaa vastaan, kun pitää oikeasti mennä TÖIHIN (hui!), herätä aikaisin aamulla, viedä muksut tarhaan ja tehdä kunnon hommia omalla alallaan. Haluan nähdä, kuinka tätä porukkaa sitten kannattelee " perheidylli" , kun miehellä ei olekaan enää kinkkuvoileivät odottamassa pöydällä töistä tultuaan ja ovella vastassa ei olekaan kaksi punaposkista pikkutaaperoa, vaan kiukkuinen rasittunut perheenäiti on vasta moottoritiellä ajamassa kotiin, lapset ovat tarhassa äreinä ja kotona odottaa kasa kotitöitä tehtävänä.

Ehkä siinä vaiheessa loppuu se loputon tulva " ihanasta ja onnellisesta perhe-elämästä" puhelimen, sähköpostin ja korttien muodossa.

Sori sarkasmini, jos ymmärsitte pointtini, hyvä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee todennäköisesti olemaan tyytyväinen elämämäänsä sittenkin, kun käy töissä.

Itse tein lapset opiskelun lomassa. Olin onnellinen, kotiäitinä, opiskelijaäitinä ja myhemmin työssä käyvänä äitinä. Asioiden näkeminen myönteisinä ja niistä " hehkuttaminen" on asennekysymys.

Vierailija
2/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että jollakin on aikaa edes miettiä tuollaisia. Sitten jos toinen joskus väsyy työtaakkansa alla, niin ap varmaan myhäilee tyytyväisenä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina provosoida, että saa vastauksia.

ap

Vierailija
4/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmarkkinoilla kun ammatti on juuri hankittuna yhteiskunnan varoin, vaan tekevät lapsen ja toisen ja kolmannenkin. Tunnen naisen, joka on viran saatuaan tehnyt 4 lasta putkeen ja ollut yli 11 vuotta virkavapaalla! Hei haloo! Mitä sellaisesta maisterista on hyötyä työelämässä myöhemmin?

Vierailija
5/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat tosi kateelliselta ja katkeralta, onko itselläsi koulutusta..?

Itse olen yliopistossa ja mulla on yksi lapsi, lisää toivon saavani heti kun valmistun, kyllä sitä ehtii oman alan töitä tehdä ja työkokemusta saada vaikkei suoraan valmistumisen jälkeen mene (oman alan)töihin.

Vierailija
6/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on?? Ap on kade, kun kaveri elää hyvää ja harmonista perhe-elämää, jota itsekin kaipaa

Vierailija
7/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköpostiringissä noin kolmenkymmenen ihmisen joukossa, joille satelee jokaviikkoinen kuva+tarinapläjäys perheen arjesta. Noin kymmenen, kaksikymmentä kuvaa viikossa tulee lapsista, perheen isistä ja äidistä. Tullut jo kahden vuoden ajan. Enkä ole kertaakaan vastannut, mutta niin niitä tarinoita vaan satelee. Toivoisin tällaisille äideille jotain realismia siihen innostukseen jakaa niitä oman elämän onnenhetkiä eteenpäin.

Vierailija
8/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nauttia omasta onnestasi. Elämä on tässä ja nyt. Ei ole merkitystä onko töissä, kotiäitinä, työttömänä.. Eletään tätä päivää. Arki on onnea täynnä!

Vierailija
9/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen vielä yliopistossa ja mulla on yksi lapsi. Varmasti olen kuumaa tavaraa työmarkkinoilla kun olen lapsen tehnyt jo opiskeluaikana. Ei ole sitä pelkoa, että olisin heti jäämässä äitiyslomalle.

Kerropa sinä ap, että mikä olisi sitten oikea rytmi lasten, opiskelun ja työn suhteen.

Vierailija
10/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ap en selkeästi joku katkeroitunut lapseton tyyppi, joka potee sitä lapsettomuuttaan sitten näin...

Vierailija
11/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinussa ei ole " miestä" ilmoittamaan niin voithan aina tuhota viestit ennen lukemista. Ei tarvitse sitten kärsiä toisen onnesta. En ymmärrä, miksei joku saa leijua purppurapilvissä? Maailma on muutenkin niin julma paikka. Autuaita ovat onnelliset!

Vierailija
12/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vaan ärsyttää toisen onni, just joo.

Vierailija
13/13 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se nyt ylipäänsä millään tavoin liittyy aiheeseesi?

Totta kai se lapsien jälkeen töihin meno on aina melkoinen elämänmuutos. Mutta miten se nyt muka on sen isompi muutos kaverillesi kuin kenellekään muullekaan?

On niitä naisia aika paljonkin, jotka eivät ole hommanneet vuosien työkokemusta ennen lapsia. Ihan kuule on kaupankassoissakin (joka sinä ilmeisesti kateutesi perusteella taidat olla).

Minusta ainakin se työhönpaluu oli aika karsa tilanne. Nuorempi lapsi oirehti, töissä oli kiire ja ainainen huono omatunto kaikesta. Mutta noin oli, vaikka olin ehtinyt luoda hyvän uran ennen lapsia, ikääkin oli jo 33 esikoisen syntyessä (töihin palasin 37-vuotiaana).

Mutta niin se vain elämä kantaa ja kaikkeen tottuu.