Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6 kk sinkkuna, käsitys naisista mennyt paljon negatiivisempaan suuntaan

Vierailija
09.12.2015 |

Pitkä parisuhde päättyi ja nyt olen muutaman kuukauden hakenut aktiivisesti seuraa yöelämästä, tinderistä jne. Aiemmin ajattelin että naiset ovat yleisesti ottaen mukavia ihmisiä ja kohtelevat miehiä hyvin. Enää en ajattele. Se ylimielisyys mitä tuolla "miesten haussa" kohtaa, on ihan järjetöntä. Joo, harva nainen kiroilee tai haukkuu suoraan, mutta se kaikki muu...

Monilla naisilla on esimerkiksi lähtökohtainen oletus, että heitä yritetään aina iskeä. Joskus olenkin sanonut primadonnalle, kun on vastannut hyvin tympeästi keskusteluyrityksiini, että "Tiedätkö, mä en oikeasti ole susta yhtään kiinnostunut. Tykkään ihan erilaisista naisista." Sen jälkeen osa nöyrtyy ja osa vetää kauheat herneet nenään ja alkaa haukkua ulkonäköäni.

Sitten jos baarissa menet juttelemaan naiselle ja satut sanomaan alkuun jotain pikkuisen hölmöä, niin mitä seuraa? Naiset ovat ulkoisesti kohteliaita, mutta ilmeisesti pitävät minua niin idioottina, että luulevat etten ymmärrä mitä ne kaverin kanssa vaihdetut katseet tai ylimielisellä teennäisellä äänellä ja ilmeillä annetut vastaukset viestivät. Ihan niinkuin mun otsassa lukisi "vammainen, ei ymmärrä sanatonta viestintää". Naiset voi itse kokeilla että kuinka helppo se on mennä juttelemaan viehättävälle vastakkaisen sukupuolen edustajalle selvinpäin ilman, että mieleen alkaa tulla jotain hölmöjä avausrepliikkejä joilla yrittää voittaa kiinnostuksen. Pitäisi ilmeisesti vaan mennä juttelemaan naisille joita pidän rumina, ettei tulisi mitään typerää ikinä mieleen?

Kommentit (203)

161/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä69 kirjoitti:

Käyttäjä156 kirjoitti:

Sori tää on nyt aika ohis, mutta varattuna on tosi vaivaannuttavaa, jos baarissa tulee joku mies jutteleen. Ku ei voi olla varma yrittääkö se iskee. Jos yrittää ni antaako väärän kuvan, jos juttelee sille ja mitä jos se yrittääki vaan jutella, ni onko tylyy sanoo ettei heti alkuunsa et on varattu?

Meillä tiukemmin varatuilla on tuohon tilanteeseen helppo viestintäväline: Vasemman käden nimettömässä oleva sormus. Vaikka et olisikaan naimisissa tai kihloissa niin mikään ei estä sinua käyttämästä baari-iltoina samaa viestintävälinettä. Nostat sitten käden näkyville riittävän varhaisessa vaiheessa keskustelua niin että toinen sen myös näkee.

Sehän siinä onkin, ku oon naimisissa enkä asiaa mitenkään salaile. Yleensä jos joku mies kattelee pitemmän aikaa, ni yritän esim. Juoda niin et sormus näkyy. Kerranki mua ja kaveria tuli jututtaan joku tyyppi. Meillä molemmilla oli sormus sormessa ja ihan näkyvästi. Sitte ku mainittiin miehemme, ni tää tyyppi totes ettei sen sit kannata meijän kaa jutella ku etsii ihan tositarkoituksella seuraa eikä varattua sellaista. Ihan mukavasti jutustelu meni ja oli mukava tyyppi, mut turhaan se meihin aikaa tuhlas senkään vertaa ku ois kyllä ohi kävellessä jo huomannu et ollaan varattuja...

Vierailija
162/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa sönköttämästä naisille baareissa. Naiset haluavat yleensä olla baarissa rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ymmärrän tuskasi ap. Ei tietenkään ole mukavaa jatkuvasti tulla torjutuksi. Tottakai kannattaa otta huomion että nainen jota kaiken aikaa tullaan iskemään on varmaan toisinaan joutunut kokemaan hyvinkin epämiellyttäviä ja pelottaviakin iskuyrityksiä, ja on sen takia töykeä kaikille tuntemattomille lähestyjille, mutta toisaalta kyllä jos tuota jatkuvasti tapahtuu niin kannattaa vilkaista peiliinkin. Minua kiinnostaisi muuten kuulla esimerkki tällaisesta hölmöstä lipsahduksesta mitä hermostus aiheuttaa ap:lle...

Vierailija
164/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä69 kirjoitti:

Käyttäjä156 kirjoitti:

Sori tää on nyt aika ohis, mutta varattuna on tosi vaivaannuttavaa, jos baarissa tulee joku mies jutteleen. Ku ei voi olla varma yrittääkö se iskee. Jos yrittää ni antaako väärän kuvan, jos juttelee sille ja mitä jos se yrittääki vaan jutella, ni onko tylyy sanoo ettei heti alkuunsa et on varattu?

Meillä tiukemmin varatuilla on tuohon tilanteeseen helppo viestintäväline: Vasemman käden nimettömässä oleva sormus. Vaikka et olisikaan naimisissa tai kihloissa niin mikään ei estä sinua käyttämästä baari-iltoina samaa viestintävälinettä. Nostat sitten käden näkyville riittävän varhaisessa vaiheessa keskustelua niin että toinen sen myös näkee.

Kyseinen viestintäväline toiminee naisen sormessa sitten täysin päinvastoin kuin miehen sormessa. Miehen sormessahan sormus lähinnä vain kasvattaa kysyntää. Tosin olen ollut huomaavinani, että se ehkä karsii ainakin osan parisuhteesta haaveilevista pois, mutta toisaalta tekee osasta vain seksiä etsivistä huomattavasti rohkeampia ja suorasukaisempia. Ehkä se on helpompaa tehdä aloitteita, kun näkee jo päältä että toinen voi kieltäytyä niin ettei sitä tarvitse ottaa itseensä ja toisaalta tietää, että aamulla ei tarvitse miettiä, jääkö mies nurkkiin pyörimään. 

Vierailija
165/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

intj kirjoitti:

Lakkaa sönköttämästä naisille baareissa. Naiset haluavat yleensä olla baarissa rauhassa.

Baariin mennään nimenomaan hakemaan huomiota. Ei se melu ja valtavan kallis alkoholi niin ihanaa muuten olisi.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
166/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä156 kirjoitti:

Mä aina tuon kömpelösti väkisin mun poikaystävän puheenaiheeksi keskusteluun mahdollisimman nopeasti. Jos töksäyttää vaan "sori oon varattu!" niin se kuulostaa todella ylimieliseltä ja saa just sen "NOENOLISSUAISKENYTKÄÄNHORO!!1+" -reaktion aikaan.

Esimerkiksi

"Tuutko tanssimaan?"

"Eei, mun poikaystävä hoitaa sen puolen."

"Mitä juomaa joisit?"

"Sori otan vastaan vaan poikakaverin tarjoamia juomia/x on tosi hyvää, poikaystävä tutustutti mut siihen :)"

"Opiskelen alaa y/oon töissä z:ssä"

"AIJAA, mun poikaystävän kaiman sisko on siellä viereisessä firmassa kuulemma!"

"Kaunis koru/paita."

"Joo poikkis osti."

"Tää bändi on hyvä."

"Joo mun poikaystävä tutustutti mut tähän."

Jne :D On todella läpinäkyvä, mutta musta kuitenkin kohtelias koska jos joku puhtaasti rupattelumielessä on liikkeellä niin tohon pystyy reagoimaan ilman että se haittaa keskustelua. Jos taas hakee seuraa niin voi toivottaa hyvät illanjatkot ja siirtyä seuraavaan, kuten suurin osa herrasmiehistä sitten tekeekin. Jos on idiootti ja laskee että kyllä varmaan irtoaa varatultakin kuhan tässä vähän juttelen kun ei tuo suoraan torjunut ees niin saa mun puolesta tuhlata koko iltansa ja palata lopulta yksin himaansa miettimään että mikä meni omassa toiminnassa pieleen.

Vierailija
167/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kiitti vinkeist :) Täytyy kokeilla vähä silleen kömpelömmin, ku yleensä ootan tilaisuutta mainita mieheni. Toi tanssiin hakeminen on kaikista vaikein, ku toisaalt tanssimises ei oo mitään pahaa, mut antaa aika väärän kuvan.

Vierailija
168/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen nainen. Olen kuullut baareissa sivusta, miten aivan kivasti naista lähestyvä kivannäköinen mies saa todella tylyä tekstiä naiselta. 

Olen myös kuullut sellaisia tilanteita, miten kiinnostusta osoittanut mies saatuaan naiselta kohteliaat pakit alkaa solvata naista ("luuletko muka että oot jotenkin hyvännäköinen", "en vittu panis vaikka maksetaan" jne.) 

Sympatiani ovat ap:n puolella. Hän varmasti on kokenut asiat kuten kirjoittaa. En ymmärrä syyllistystä: yrität iskeä vääränlaisia naisia/yrität iskeä liian kauniita naisia omaan tasoosi nähden. Siis tulkintaa, että hän tekee väärin, jos naiset ovat tylyjä. Totta kai, omaa toimintaa kannattaa aina tarkastella, jos hommat eivät etene toivotulla tavalla, mutta vika ei aina löydy peilistä katsomalla. 

Itselle tulee tunne, että ap on aika herkkä ja baarit ovat kovia paikkoja herkille. Itse pidän herkistä miehistä.

Vierailija
169/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen baarissa, oletan automaattisesti, että minulle jutteleva mies on jotakin vailla minulta. Suurin osa on, joten en viitsi alkaa tuhlata aikaa keskusteluun selvittääkseni, onko kyseinen henkilö iskemässä vai muuten vain juttelemassa. Lähtökohtaisesti siis oletan, että kaikki minua lähestyvät miehet ovat iskemässä minua. Jos olen baarissa, en vain halua muutenkaan jutella tuntemattomille. 

Ap ei taida ymmärtää millaista on olla nainen baarissa. Välillä tuntuu, että olet kuin kävelevä lihapala, jota kaikki saavat kuola valuen tuijottaa. Siihen jos joku tulee jotain (vaikka fiksuakin) puhumaan, ei vain huvita jutella. 

Vierailija
170/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

intj kirjoitti:

Baariin mennään nimenomaan hakemaan huomiota. Ei se melu ja valtavan kallis alkoholi niin ihanaa muuten olisi.

-Mies 29v + 1v-

Baariin mennään pitämään hauskaa kavereiden kanssa. Tanssimaan ja nauramaan. 

Vierailija
171/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni perusteella naisiin toimii aika hyvin, kun heitä kohtelee ihan tavallisina ihmisinä. Tämä siis tosiaan naisiin. Joku 20v ja alle voi vielä olla sen verran kokematon, että on ns. pelattavissa ihme kikoilla.

Olen ollut jo pitkähkön aikaa parisuhteessa ja sinä aikana on tullut vastakkaisen sukupuolen huomiota karkeasti akselilta 17-45 v, tosin painottuen minun ikäisiini ja vanhempiin (25). Enkä tosiaan ole ollut missään iskumielessä liikkeellä, vaan hoitanut asioita kuten ihmisten kanssa hoidetaan.

Minun vinkkini siis on, että suhtautukaa naisiin aivan tavallisesti. Kokemukseni mukaan tätä arvostetaan.

Vierailija
172/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertaakaan miettinyt että vika saattaisi olla sinussa, eikä niissä naisissa?

Tuli vaan mieleen...

Tuleeko sinulle mieleen, että vika olisi sinussa jos miehet kohtelevat sinua huonosti? Ihan siis monikossa? Valehtelevat, pettävät, halveksivat ja aliarvioivat ---> syy on siis sinussa ja huonoudessasi?

Jaa niin, mutta kun se että vika onkin AINA miehessä.

Vierailija
173/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertaakaan miettinyt että vika saattaisi olla sinussa, eikä niissä naisissa?

Tuli vaan mieleen...

Tuleeko sinulle mieleen, että vika olisi sinussa jos miehet kohtelevat sinua huonosti? Ihan siis monikossa? Valehtelevat, pettävät, halveksivat ja aliarvioivat ---> syy on siis sinussa ja huonoudessasi?

Jaa niin, mutta kun se että vika onkin AINA miehessä.

Minä olen vain huonoa kohtelua miehiltä saanut nainen ja tiedostan sen, että vika on minussa pohjimmiltaan. Ei se silti kuitenkaan tarkoita, että ne huonostikohdelleet miehet eivät olisi vastuussa omista teoistaan. Ihan samalla tavalla ap on syypää siihen jos saa jatkuvasti samaa kohtelua - se ei silti oikeuta naisten antamaa kohtelua.

Ymmärrätkö, että sosiaaliset tilanteet ovat vuorovaikutteisia, joissa kaikilla yksilöillä on lopulta oma päätösvalta siihen mitä päättää tehdä?

Vierailija
174/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, annan sinulle parhaa vinkin. Etsi itsellesi ulkomailta nainen. Jätä suosiolla väliin länsimaalaiset naiset. Heissä on aivan liikaa poispilattuja, teinitytön tasolle jääneitä pikkuprinsessoja vailla todellisuudentajua. Kun löydät ihanan ulkomaisen naisen, ymmärrät miksi me miehet oikeasti pidetään naisista. Länsimaisten naisten kanssa sen ymmärtäminen on käynyt vaikeaksi.

Vierailija
175/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja ystävääni lähestytään usein baarissa. Ollaanhan me hyvännäköisiä, mutta luulen että se johtuu kuitenkin enemmän siitä että meillä on oikeasti hauskaa. Mennään tanssimaam heti kun huvittaa, sheikataan niin palkon kuin bootysta irtoaa, jutellaan ja nauretaan. Me ei jakseta vahtia onko hiukset oikein, meikki kunnossa, tinder päivitettynä ja mitä muita ihmisiä paikalla on.

Tämä johtuu tietysti siitä että ollaan molemmat onnellisesti naimisissa. Jos joku oikein hyvännäköinen, fiksu tai herttaisen nuori tulee jututtamaan, niin kyllä me saatetaan innostua hetkeksi juttelemaan. Yritetään vaikka yhdessä bongata joku uusi misu ja keksitään sopiva aloitusrepliikki.

Hirveän tylyjä ei ylwensä olla, ellei tulla iholle.

Vierailija
176/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, annan sinulle parhaa vinkin. Etsi itsellesi ulkomailta nainen. Jätä suosiolla väliin länsimaalaiset naiset. Heissä on aivan liikaa poispilattuja, teinitytön tasolle jääneitä pikkuprinsessoja vailla todellisuudentajua. Kun löydät ihanan ulkomaisen naisen, ymmärrät miksi me miehet oikeasti pidetään naisista. Länsimaisten naisten kanssa sen ymmärtäminen on käynyt vaikeaksi.

No ootko ite hakenu naisen ulkomailta? Mitä vielä roikut AV-palstalla? Olet löytänyt jo ratkaisun ongelmaasi, mitä siis täällä vielä roikut naisia haukkumassa? Vai saatko siitä jotain tyydytystä? Ettet vain itse olisi teinin tasolle jäänyt poika rukka?

Vierailija
177/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ootko ite hakenu naisen ulkomailta? Mitä vielä roikut AV-palstalla? Olet löytänyt jo ratkaisun ongelmaasi, mitä siis täällä vielä roikut naisia haukkumassa? Vai saatko siitä jotain tyydytystä? Ettet vain itse olisi teinin tasolle jäänyt poika rukka?

PS. Mitä tarkoittaa poispilattu prinsessa? Ai sitä, että naisellakin on jotain kriteerejä siitä millaisen miehen haluaa? On se vaan niin väärin kun kaiken maailman tasottomat tyypit ei saa sitä kaupungin hehkeintä ja nuorinta kaunotarta. :( Naisten vika!!

Vierailija
178/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua kun joukossa on aina provoja joista ärsyynnyn (voin ihan lukematta veikata) mutta AP ja samaistuvat, jos olette kuulolla, tässä naisen näkemys.

Baari ja tinderi on mielestäni ihan normaaleja paikkoja tutustua, olen myös oman aviomieheni aikanaan ravintolasta löytänyt, vieläpä suomalaiskansallisesti tuhannen tuiskeessa, ei haitannut mitään eikä olla alkkiksia nykyään. Next point. Tunnistan ap:n kuvaileman tympeyden ja olen siihen joskus syyllistynyt itsekin. Siitä on jo moni eka sivulla maininnutkin, mutta miehet ei useinkaan käsitä, miten järkyttävää käytöstä naiset em. ympäristöissä kohtaavat. Ihan kivan oloinen mies saattaa ehdottaakin seksiä rahaa vastaan, kouraista äkkiseltään, tai jäädä huorittelemaan saatuaan pakit. Jos tällaista on käynyt aiemmin, etenkin vielä samana iltana, voi viaton ap saada tylytystä lähestyessään hitusenkaan "väärällä" tavalla. Siis objektiivisesti ihan oikein (peruskohteliaisuus riittää, ei tarvitse olla prinssi tai runosankari), mutta jokin minimaalisen pieni asia voi aiheuttaa opitun puolustusreaktion.

Pyydän ap:lta meidän naisten epäkohteliaisuutta anteeksi, mutta kuvittele olevasi nainen. Kerran näin, kun eräs sinnikäs känniläinen jäi vielä kolmannen ein jälkeen lähestymään ystävääni ravintolassa tällä kertaa fyysisesti, hän tajusi luovuttaa vasta kun ystävä tönäisi hänet kauemmaksi. Ei se mitään, kaverilla tahtoa riitti, seuraavaksi hän vain kääntyi aivan vieressä tilannetta seuranneen naisen puoleen ja kysyi, "mites sinä?". Jos olisit tullut pienen hetken päästä jututtamaan kumpaakaan kyseisistä naisista, miten uskot että olisi käynyt? Olet asiaan syytön, mutta minkäs voi.

Senkin olen huomannut, että jos katsoo vaikkapa tv:n treffiohjelmia, tuntuvat naiset keskimäärin arvioivan miehiä astetta raaemmin kuin miehet naisia. En tiedä, olisiko kyseessä myös kulttuurinen konventio siitä, että nainen ei saa olla liian "helppo". Uskon sen, että miehenä on kovaa mutta jälleen, minkäs voi? Jonkun kerran vielä osut oikeaan saumaan ja oikean naisen kanssa. Pointsit heille, jotka pysyvät herrasmiehinä ja jaksavat yrittää.

Vierailija
179/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen...

Tuon aloituksen pointtihan oli siinä, että vaikka kuinka paljon aloittajassa olisi ns. vikaa, niin siltikään ei voida oikein ymmärtää, miksi naiset kohdistavat häneen henkistä väkivaltaa.

Kyllä minusta ihmisessä oan aina jotain vikaa, jos käyttää henkistä, tai fyysistä väkivaltaa. Tämä siitä huolimatta, että menneinä vuosisatoina väkivalta oli varsin yleista.

Vierailija
180/203 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot vaan tavannu baarissa jotain ulkonäkökeskeisiä bimboja. ehkä lähestyt itsekin heitä ulkonäön perusteella? sun täytyy oppia tunnistamaan oma naistyyppisi.