En ymmärrä käytetyn tavaran hintoja, mitä ihmiset ajattelevat?
Ajattelin, että voisin jotain leluja hankkia käytettynä, kun eihän ole ympäristön kannalta kovin järkevää, että kaikki ostaa nurkkiin ne samat tavarat uutena, joita käytetään pari vuotta.
Mutta eihän noissa hinnoissa ole mitään järkeä! Pyydetään käytetystä lelusta 35 euroa ja perustellaan, että kaupassa se maksaa melkein sama 50 euroa. Eihän sen käytetyn lelun arvo ole enää mitään. 5-10 euroa. Mutta vain rikkinäiset maksaa tuon.
Tosin jollain oli otsaa pyytää jostain rikkinäisestä 60 euroa, kun voi sillä vielä leikkiä!
Jos säästö uuteen ei ole kuin 10-15 euroa, ostan mieluummin uuden.
Miten tämä yhtäkkiä mennyt tällaiseksi, että ihmiset luulevat käytettyjen tavaroiden olevan jotain aarteita? Osaako joku oikeasti tuolta käytettyjen tavaroiden nettikaupoista jotain noilla hinnoilla? Tai jopa rikkinäistä?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia tavaroita saa alesta käytetyn hinnalla. Siksi en maksaisi käytetystä paljoa. Itse laiskana lahjoitan hyväntekeväisyyteen vanhat tavarat.
No jos etsii jotain tiettyä, niin sitäpä vaan ei olekaan alessa. Että mua huvittaa tällaiset juntit, joille sisällöllä ei ole mitään väliä, kunhan ei maksa mitään... Itse annan sen minkä päätän ja jos se tulee vastaan hyväkuntoisena kirpparilla puoleen hintaan niin toki ostan. Eri asia jos se on jokin krääsä, joka on alessa harva se sesonki. Mutta ei niitä ole paljon...
Käytetty lelu on krääsää.
Ei se käytettyys siitä krääsää tee, vaan se, mikä se on. Tollo. S-Marketin lelukulman KAIKKI lelut ovat uusinakin krääsää, sen sijaan Brion junaradat, Legot, Schleichit ja muut vastaavat eivät ole hyväkuntoisina käytettyinä mitenkään krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Jos säästät 10-15 euroa/lelu, miksi ostat mieluummin uuden? Rikkinäisiä en ostaisi, mutta jos lelu on uudenveroinen, niin itse säästäisin tuon summan ja ostaisin käytettynä.
Koska silloin se kannattaisi ostaa uutena ja myydä 90% hinnasta käytettynä. Käytetyn arvo on minun mielestäni enintään 50%, ellei ole Mint.
Mä lahjoitan kaikki lasten vanhat lelut kirkon kirpparille, josta ne myydään 1-2 euron hintaan. Siis liki kaikki lelut menee noilla hinnoilla. Korkein leluhinta mitä mä olen tuolla kirpparilla nähnyt, oli 5 euroa. Se oli meidän tytön uudenveroinen kosketinsoitin, jossa oli mikki. Täysin kunnossa oleva ja laitoin vielä uudet patteritkin sisään, jotta sitä pystyi testaamaan ja näki, että kaikki toimii.
Nyt pitäis pakata kaikki tyttären Monster High nuket ja skootteri lahjoitettavaksi. Ne tulee maksamaan sen 1-2 € kappale. Ja hyväkuntoisia on kaikki.
Mä en asu Suomessa ja ihmettelen kyllä kovasti, kuka noin hirveitä hintoja käytetyistä leluista maksaa :O Joku oikeesti vanha lelu, jolla on keräilyarvoa, voi olla hintavampi, mutta muuten mun mielestä käytetyt lelut on juuri tuon 1-2€ arvoisia. Pitää olla tosi kallis ja toivottu lelu, että itse maksaisin käytetystä yhtään enempää.
Olin myymässä kirppiksellä Petshop-taloja ja katselin niiden hintoja huutonetissä ja torissa.
Siellä oli hienoja kuvia otettu leluista joista puuttui olennaisia settiin kuuluvia osia, jotka vaikuttaa jo sillä leikkimiseenkin. Tietämätön ei välttämättä kuvasta huomaa puutteita eikä niistä ollut mitään mainintaa. Hinta oli kuitenkin kova.
Unohdin nettikirpparit ja laitoin omalle täydelle setille kohtuuhinnan ja hävisivät pöydästä nopeasti.
Sääliksi käy lapset jotka saa puolikuntoisen lelun ja ketuttaisi vanhempana jos sellaisen on erehtynyt ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos lelu ei ole mennyt miksikään, niin miksi se pitäisi antaa sinulle pilkkahinnalla? Miksi sinun pitäisi saada se poiskantohintaan? Jos kerran uusi maksaa paljon enemmän, niin säästäthän sinä! Maksa sitten ne uusien hinnat, jos haluat samasta maksaa paljon enemmän. Tämä on minun logiikkani, myls OSTAJANA. Niin kuin ihmettelin sitä erään kansanedustajan linnanjuhlapukua, joka oli maksanut 6 euroa! Kuka tonttu myy satasten juhlapukua 6 eurolla? Tyhmää kaupankäyntiä, sanon minä. Okei, 12 euroa se oli ollut, josta 50% ale kuulemma, niin sit 6 euroa. Miksei vaikkapa EDES 45 euroa??
Uahh! TOISTA PERÄSSÄNI Koo ii är pee pee uu tee oo är ii...kirppu-tori. Idea on päästä kamoistaan eroon ei kierrättää juhlapukua torilta toiselle. Te olette palanneet kirpputorit. Te "edes 45€ "-rouvat!
Totta on, että käytettyä tavaraa hinnoitellaan tällä hetkellä osin täysin absurdisti. Syyksi veikkaan talousvaikeuksiin joutuneiden keskiluokkaan kuuluvien harhakäsityksiä romujensa arvosta. Kyllä ne hinnat asettuu enemmän realistisiksi kun on vähän aikaa harjoiteltu.
Ostin kerran Po.P:in haalarin, joka maksoi uutena 115e. Myin sen kahden lapsen käytön jälkeen ja sain 85e. Huutiksessa. Ostaja oli vieläpä todella tyytyväinen. Haalari oli oikeasti hyväkuntoinen edelleen, myös kulumaton pepusta ja polvista, sillä esikoinen oli todella rauhallinen, eikä laskenut pyllymäkeä tms ja kakkosella se oli kakkoshaalarina. Unisex-väri ja mahtava kuosi niin moni sen tahtoi.
En ymmärrä miksi olisin myynyt hyvän haalarin vaikkapa 20:llä?
Vierailija kirjoitti:
Jos lelu ei ole mennyt miksikään, niin miksi se pitäisi antaa sinulle pilkkahinnalla? Miksi sinun pitäisi saada se poiskantohintaan? Jos kerran uusi maksaa paljon enemmän, niin säästäthän sinä! Maksa sitten ne uusien hinnat, jos haluat samasta maksaa paljon enemmän. Tämä on minun logiikkani, myls OSTAJANA. Niin kuin ihmettelin sitä erään kansanedustajan linnanjuhlapukua, joka oli maksanut 6 euroa! Kuka tonttu myy satasten juhlapukua 6 eurolla? Tyhmää kaupankäyntiä, sanon minä. Okei, 12 euroa se oli ollut, josta 50% ale kuulemma, niin sit 6 euroa. Miksei vaikkapa EDES 45 euroa??
No eikö tuo mekko ollut myynnissä jo pidemmän aikaa. Ja jos se ei ollut mennyt kaupaksi sillä 12 eurolla niin sitten sen oikea hinta oli se 6 e.
Hinnoista muuten, jos kaupan hinta on vain vähän isompi on siinä sentään jotain kuluttajansuojaa, palautusoikeus tms. joka on kirppareilla tuntematon. Että siinä mielessä se sijoitus kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uahh! TOISTA PERÄSSÄNI Koo ii är pee pee uu tee oo är ii...kirppu-tori. Idea on päästä kamoistaan eroon ei kierrättää juhlapukua torilta toiselle. Te olette palanneet kirpputorit. Te "edes 45€ "-rouvat!
Mä olen samaa mieltä. Juurikin vein oikein hyväkuntoisia lastenvaatteita, kenkiä, kirjoja ja tauluja kirpparille. Olin hinnoitellut periaatteella "ettei tarvi takaisin kotiin kantaa" ja hämmästyin suuresti vilkaistessani naapuripöytiä. Ihan karmeita hintoja todella kulahtaneista vaatteista ja selkeästi paskaisista pehmoleluista. En tajua, kuka koskisi sellaisiin pitkällä tikullakaan. No, mulle se tietysti oli etu, kun oma pöytä nousi aika kivasti esille, niin laadun kuin hintatasonkin suhteen. Mutta ei tuo kyllä mielestäni vastaa kirpputorin ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ole tuossa yhtäkään perustelua. Jos tarkoitus olisi vain päästä tavarasta eroon ne voi jo nyt antaa jonnekin aivan ilmaiseksi. Minusta 45e linnanjuhliin sopivasta juhlapuvusta ei ole liikaa millään mittarilla. Perusteltua on myydä tavaraa siihen hintaan, millä se menee kaupaksi, on minun ajatukseni. Osa esim. lasten paidoista, ehjistä, ihan hyväkuntoista ei mene edes 0,20 eurolla, joten en minäkään ole mikään ylihinnoittelija. Mutta pyydän kyllä sen minkä saan...
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran Po.P:in haalarin, joka maksoi uutena 115e. Myin sen kahden lapsen käytön jälkeen ja sain 85e. Huutiksessa. Ostaja oli vieläpä todella tyytyväinen. Haalari oli oikeasti hyväkuntoinen edelleen, myös kulumaton pepusta ja polvista, sillä esikoinen oli todella rauhallinen, eikä laskenut pyllymäkeä tms ja kakkosella se oli kakkoshaalarina. Unisex-väri ja mahtava kuosi niin moni sen tahtoi.
En ymmärrä miksi olisin myynyt hyvän haalarin vaikkapa 20:llä?
Kauppa se on joka kannattaa varsinkin jos ostaja on erityisen tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuo mekko ollut myynnissä jo pidemmän aikaa. Ja jos se ei ollut mennyt kaupaksi sillä 12 eurolla niin sitten sen oikea hinta oli se 6 e.
Hinnoista muuten, jos kaupan hinta on vain vähän isompi on siinä sentään jotain kuluttajansuojaa, palautusoikeus tms. joka on kirppareilla tuntematon. Että siinä mielessä se sijoitus kannattaa.
Totta sinänsä, mutta olisi pistänyt Huutikseen. Jännää myydä sitä Ahvenanmaalla, onpa tosi iso asiakaskunta! Ja joku lomamatkapyöräilijä ei viitsi moista helpostikaan taas mukaansa pakata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi olisin myynyt hyvän haalarin vaikkapa 20:llä?Kauppa se on joka kannattaa varsinkin jos ostaja on erityisen tyhmä.
Miksi ostaja oli tyhmä? Hän sai haalarin, joka on paremman näköinen, kuin samalla rahalla kaupasta ostettava haalari PLUS jos hänellä kuten minulla oli vaikkapa tyttö ja poika niin se on HYVÄNNÄKÖINEN kummankin lapsen päällä. Näistä asioista on moni valmis maksamaan ilman, että on mitenkään tyhmä. Tyhmä on se, joka ostaa kaupasta kaksi halpishaalaria tuon yhden sijaan.
Kyllä näitä tolloja on aina ollut. Entinen kämppis yritti myydä mulle vanhaa pesukonettaan kun muutti pois, ettei olisi tarvinnut raahata sitä mukaan. Pyysi 200 euroa, koska 5 vuotta sitten oli maksanut siitä 400. Jäi kaupat tekemättä ja sai viedä mukanaan. Toinen kaveri on yrittänyt kaupat milloin mitäkin ylihintaan. Yleensä tosi kovalla hinnalla jotain mitä on säilytetty väärin ja siksi lähes pilalla (pyörä vuosia ulkona säiden armoilla 100e, parvekkeella 2 vuotta olleet vaunut 500e ja siellä partsilla myös tupakoidaan jatkuvasti jne). Vanhoista kuvaputkitelkkareista moni on yrittänyt pyytää ihan älyttömiä, koska se oli aikoinaan kallis. Siinähän sitten taivastelevat kun ei käytetty nykyään ihmisille kelpaa. Ei tavaran arvo ole mikään 50% siitä mitä maksoit siitä 5 vuotta sitten, varsinkaan jos sitä ei ole asianmukaisesti säilytetty, vaikka olisi vähällä käytöllä ollut. Keräilytavara tietenkin erikseen.
Lelut on kalliita. Kyllä niillä on ihan hyvä jälleenmyyntiarvo, vaikka se toisia harmittaakin.
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että käytettyä tavaraa hinnoitellaan tällä hetkellä osin täysin absurdisti. Syyksi veikkaan talousvaikeuksiin joutuneiden keskiluokkaan kuuluvien harhakäsityksiä romujensa arvosta. Kyllä ne hinnat asettuu enemmän realistisiksi kun on vähän aikaa harjoiteltu.
Ulkosuomalainen kommentoi:
Musta näyttää, että kirppiksen idea on Suomessa erilainen, kuin täällä mun asuinmaassani. Kuulostaa siltä, että Suomessa kirppismyynnillä tavoitellaan maksimaalista voittoa myyjälle, täällä tavoitellaan tavarasta eroon pääsemistä ja kierrättämistä.
Mä itse en siis myy, vaan lahjoitan kaiken myytäväksi - ja samoin taitaa tehdä suurin osa täkäläisistä. Tuossa lähikirpparilla ei eroitella merkkikamaa ja halpiskamaa, vaan hinnat on samat. Ja kaikki myytävä tavara on siis lahjoituksia. Joskus harvoin saattaa olla joku erikoisempi juttu vähän kalliimpi. Itsellä mieleen tulee Weberin käyttämätön pallogrilli, joka maksoi 7 €. Jäi nimittäin harmittamaan, kun se meni mun nenän edestä.
Legot ja Duplot nyt ei mihinkään kulu. Joidenkin kuuluu saada kaikki ilmaiseksi, merkkijuhlavaatteenkaan arvo ei kuulemma ole kuin euron kaksi, vaikka kunto on kuin uusi.
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Juuri viime viikolla tilasin suomalaisesta nettikaupasta tuotteen, joka maksoi 269,90e ja laitoin sen avaamattomana nettiin myyntiin hinnalla 310e. Kahdessa päivässä meni ja ostaja oli ilmeisen tyytyväinen kun sai ihan avaamattoman tuotteen :D
Ei ne isot voitot yhdestä tuotteesta, mutta kun niitä kertyy kymmeniä niin kohta etelän matka pikkuvaivalla kerätty.
Jos joku on valmis maksamaan tuotteesta enemmän mitä itse maksan kauppaan, niin tyhmähän minä olisin jos en myisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalainen kommentoi:
Musta näyttää, että kirppiksen idea on Suomessa erilainen, kuin täällä mun asuinmaassani. Kuulostaa siltä, että Suomessa kirppismyynnillä tavoitellaan maksimaalista voittoa myyjälle, täällä tavoitellaan tavarasta eroon pääsemistä ja kierrättämistä.Mä itse en siis myy, vaan lahjoitan kaiken myytäväksi - ja samoin taitaa tehdä suurin osa täkäläisistä. Tuossa lähikirpparilla ei eroitella merkkikamaa ja halpiskamaa, vaan hinnat on samat. Ja kaikki myytävä tavara on siis lahjoituksia. Joskus harvoin saattaa olla joku erikoisempi juttu vähän kalliimpi. Itsellä mieleen tulee Weberin käyttämätön pallogrilli, joka maksoi 7 €. Jäi nimittäin harmittamaan, kun se meni mun nenän edestä.
Mutta Suomessa kierrätys todella toimii. Esim. Täällä Ruotsissa ei edes ole noita kirppareita missä voisi myydä omaa tavaraa. Ne oli Suomessa tosi käteviä. Fb-kirppareita ei myöskään osata järjestää, ei mitään kansioita vaan kaikki sekaisin. Netissä ainoa paikka on blocket, eikä siellä ole yhtä paljon tavaraa kuin tori.fissä tai huutiksessa. Tässä olisi oikeasti Ruotsissa mahdollisuus tehdä bisnestä jos kiinnostaa. Homma on ihan lapsen kengissä. Tavarat on pakko lahjoittaa ilmaiseksi pois, koska niiden myyminen on niin vaikeaa. Suomessa myyminen on tosi helppoa ja vaihtoehtoja on useita.
Mä samaistan Legot ja Fisher Prisen samalle viivalle. Ihan kuin Schleishin hevosista voi pyytää paljon enemmän kuin jonkun halppismerkin.
Se on se merkki mikä maksaa ja siitä ihmiset ovat valmiita maksamaan, koska tiedetään, että ne kestää "isältä pojalle".