Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä käytetyn tavaran hintoja, mitä ihmiset ajattelevat?

Vierailija

Ajattelin, että voisin jotain leluja hankkia käytettynä, kun eihän ole ympäristön kannalta kovin järkevää, että kaikki ostaa nurkkiin ne samat tavarat uutena, joita käytetään pari vuotta.

Mutta eihän noissa hinnoissa ole mitään järkeä! Pyydetään käytetystä lelusta 35 euroa ja perustellaan, että kaupassa se maksaa melkein sama 50 euroa. Eihän sen käytetyn lelun arvo ole enää mitään. 5-10 euroa. Mutta vain rikkinäiset maksaa tuon.

Tosin jollain oli otsaa pyytää jostain rikkinäisestä 60 euroa, kun voi sillä vielä leikkiä!

Jos säästö uuteen ei ole kuin 10-15 euroa, ostan mieluummin uuden.

Miten tämä yhtäkkiä mennyt tällaiseksi, että ihmiset luulevat käytettyjen tavaroiden olevan jotain aarteita? Osaako joku oikeasti tuolta käytettyjen tavaroiden nettikaupoista jotain noilla hinnoilla? Tai jopa rikkinäistä?

Sivut

Kommentit (116)

Vierailija

Rikkinäinen muumitalo 25 euroa. Osia puuttuu, mutta ei häiritse leikkimistä!

Rikkinäisellä tavaralla ei Hei ole enää rahallista arvoa vaikka leikkimisarvo olisikin.

Ok saahan sitä pyytää. Mutta mikä järki nähdä vaivaa, ottaa kuvia, laittaa nettiin. Kuka ostaa rikkinäistä oikeasti?

Vierailija

Jos joku niitä ostaa siihen 35 hintaan, niin se on silloin se käytetyn arvo. Turha sinun siinä välissä on itkeä ettet sinä halua maksaa siitä kuin 10.

Vierailija

Ei tää yhtäkkiä ole tullut, jo kauemmin tätä on ollut. On näkynyt kirppareilla. Käytetty tavara maksaa niin paljon, ettei sitä kannata ostaa. Parhaimmat laskee siihen myyntihintaan tunnearvoa mukaan. Ihan kuin mä haluaisin maksaa jonkun tunteista lisähintaa :))

Vierailija

Jaa, no riippuu varmaan lelusta. Esim. Legoissa on käytettynäkin ihan hyvä hintataso, miksi myisin jotain settiä vitosella, kun joku maksaa siitä kuitenkin 30e? Kysynnän ja tarjonnan laki...

Vierailija

Jos lelu ei ole mennyt miksikään, niin miksi se pitäisi antaa sinulle pilkkahinnalla? Miksi sinun pitäisi saada se poiskantohintaan? Jos kerran uusi maksaa paljon enemmän, niin säästäthän sinä! Maksa sitten ne uusien hinnat, jos haluat samasta maksaa paljon enemmän. Tämä on minun logiikkani, myls OSTAJANA. Niin kuin ihmettelin sitä erään kansanedustajan linnanjuhlapukua, joka oli maksanut 6 euroa! Kuka tonttu myy satasten juhlapukua 6 eurolla? Tyhmää kaupankäyntiä, sanon minä. Okei, 12 euroa se oli ollut, josta 50% ale kuulemma, niin sit 6 euroa. Miksei vaikkapa EDES 45 euroa??

Vierailija

Mä muistan, kun yli 10 vuotta sitten kiertelin kirppiksiä ja hinnat olivat melkein samat kuin kaupoissa. Osassa oli jopa samat. Ja tosi paljon oli myynnissä sellaista vaatetta minkä mä olisin heittänyt roskikseen ja jopa törkyisiä vaunuja oli myynnissä. Ihan kuin joku ostaisi vauvalleen likaiset vaunut.
Nyt hinnat ovat olleet ihan oikeasti kirppishintoja ja vaatteiden tasokin parantunut. Tosin ei täällä maalla ole todellakaan samaa tasoa kuin pääkaupunkiseudulla, jossa voi löytää oikeasti hienoja vaatteita ja tavaroita parilla eurolla.

xm

Jos säästät 10-15 euroa/lelu, miksi ostat mieluummin uuden? Rikkinäisiä en ostaisi, mutta jos lelu on uudenveroinen, niin itse säästäisin tuon summan ja ostaisin käytettynä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos joku niitä ostaa siihen 35 hintaan, niin se on silloin se käytetyn arvo. Turha sinun siinä välissä on itkeä ettet sinä halua maksaa siitä kuin 10.

Mutta kuka on niin pässi että maksaa käytetystä lelusta melkein saman kuin uudesta? Löytyykö niitä ihmisiä?

Mun tutut aina hehkuttaa, miten torista ja huudosta ostavat ja saa halvalla. Mitä halpaa tuo on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa, no riippuu varmaan lelusta. Esim. Legoissa on käytettynäkin ihan hyvä hintataso, miksi myisin jotain settiä vitosella, kun joku maksaa siitä kuitenkin 30e? Kysynnän ja tarjonnan laki...

Ok legot erikseen. Mutta puhun nyt jostain vaikka fisherpricen leluista.

Vierailija

Uusia tavaroita saa alesta käytetyn hinnalla. Siksi en maksaisi käytetystä paljoa. Itse laiskana lahjoitan hyväntekeväisyyteen vanhat tavarat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä muistan, kun yli 10 vuotta sitten kiertelin kirppiksiä ja hinnat olivat melkein samat kuin kaupoissa. Osassa oli jopa samat. Ja tosi paljon oli myynnissä sellaista vaatetta minkä mä olisin heittänyt roskikseen ja jopa törkyisiä vaunuja oli myynnissä. Ihan kuin joku ostaisi vauvalleen likaiset vaunut.
Nyt hinnat ovat olleet ihan oikeasti kirppishintoja ja vaatteiden tasokin parantunut. Tosin ei täällä maalla ole todellakaan samaa tasoa kuin pääkaupunkiseudulla, jossa voi löytää oikeasti hienoja vaatteita ja tavaroita parilla eurolla.

Minusta Helsingissä kirpputoreilla todella tiedetään tavaran arvo. Maalla on myös vähemmän populaa penkomassa, joten täältä löytyy enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos lelu ei ole mennyt miksikään, niin miksi se pitäisi antaa sinulle pilkkahinnalla? Miksi sinun pitäisi saada se poiskantohintaan? Jos kerran uusi maksaa paljon enemmän, niin säästäthän sinä! Maksa sitten ne uusien hinnat, jos haluat samasta maksaa paljon enemmän. Tämä on minun logiikkani, myls OSTAJANA. Niin kuin ihmettelin sitä erään kansanedustajan linnanjuhlapukua, joka oli maksanut 6 euroa! Kuka tonttu myy satasten juhlapukua 6 eurolla? Tyhmää kaupankäyntiä, sanon minä. Okei, 12 euroa se oli ollut, josta 50% ale kuulemma, niin sit 6 euroa. Miksei vaikkapa EDES 45 euroa??

No minusta tuo säästö on liian pieni verrattuna vaivaan että kyttään sopivan tavaran netistä, maksan postikulut, jne.

Vierailija

Mua ärsyttää tää nykyinen tyyli esim. FB:n kirppispalstoilla, kun halutaan ostaa sitä sun tätä kallista tavaraa "kirppishinnoin". Tarkoittaa ilmeisesti, että saa maksaa korkeintaan 5 euroa? Ja kirppishintaan sitten halutaan ostaa uudenveroista ruokapöytää, untuvatakkia, pleikkaria, milloin mitäkin, ja sitten loukkaannutaan jos myyjä kehtaa noista 20 euroa pyytää, kun ei se mikään kirppishinta ole semmoinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uusia tavaroita saa alesta käytetyn hinnalla. Siksi en maksaisi käytetystä paljoa. Itse laiskana lahjoitan hyväntekeväisyyteen vanhat tavarat.

No jos etsii jotain tiettyä, niin sitäpä vaan ei olekaan alessa. Että mua huvittaa tällaiset juntit, joille sisällöllä ei ole mitään väliä, kunhan ei maksa mitään... Itse annan sen minkä päätän ja jos se tulee vastaan hyväkuntoisena kirpparilla puoleen hintaan niin toki ostan. Eri asia jos se on jokin krääsä, joka on alessa harva se sesonki. Mutta ei niitä ole paljon...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos säästät 10-15 euroa/lelu, miksi ostat mieluummin uuden? Rikkinäisiä en ostaisi, mutta jos lelu on uudenveroinen, niin itse säästäisin tuon summan ja ostaisin käytettynä.

Siksi, koska on naurettavaa kuvitella, jos joku lapsi on sitä lelua jo kuluttanut, että sen arvo olisi melkein sama kuin uuden. Mä taas ostan mieluummin uuden, jos saa käytännössä samalla hinnalla.

Joku pyytää turvaistuimesta 350 euroa ja kaupasta saa uuden 390 eurolla. En ymmärrä. Mutta jos noilla hinnoilla kauppa käy niin mikäs siinä sitten. Käykö se?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat