Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mokasin ja mies suuttui – miten lepyttelen?

vierailija

Sanoin erään riidan yhteydessä melkein viikko sitten pahasti. Miesystäväni loukkaantui verisesti. Hän on sitä mieltä, ettei riidellessä voi sanoa ajattelemattomia asioita jos todella kunnioittaa toista. Myöhemmin vielä selvisi, että asia jonka sanoin, oli miehelle todella arka paikka (tätä en tiennyt ja jos olisin tiennyt, en todellakaan olisi koko asiaa sanonut!!!)

Nyt mies sanoo, että olo on aika tyhjä tunteiden osalta ja olisi ehkä parempi jatkaa kavereina ja katsoa mihin tilanne etenee... Tässäkö se nyt oli? Olemme keskustelleet asiasta viestein, mies ei halua nähdä.. :( Olen pyytänyt anteeksi monta kertaa ja yrittänyt sopia. Mies ei tule vastaan ollenkaan, on vaan vihainen koko ajan ja loukkaantunut. Olisiko parempi vaan antaa olla? Että "kyllä se tulee järkiinsä..."? Tämä on meidän eka iso riita (olemme seurustelleet muutaman kuukauden). Pelkään, että mies todella nyt näkee minut täysin erilaisena. Että äkkipikaisuuteni riidan yhteydessä on piirre, jonka kanssa hän ei voi elää...

Kaverini ovat sitä mieltä, että mies ylireagoi ja vähintä mitä hänen pitäisi tehdä on ainakin suostua puhumaan kasvotusten. Minulla on vain paha mieli koska satutin itselleni tärkeää ihmistä enkä pysty korjaamaan asioita. :(

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Ei mies ylireagoi jos asia häntä satutti, sinähän voit esim. muistuttaa häntä jostain häntä huonosti kohdelleesta ihmisestä. Tuollaisia asioita ei unohda ja mies on järkevä jos näkee noin aikaisessa vaiheessa, että toisessa on epämiellyttäviä piirteitä.

Jos mies sanoo ettei halua jatkaa eikä edes puhua kanssasi asiasta kasvotusten, häntä ei siihen voi pakottaa ja sinun tulisi kunnioittaa tässä hänenkin tahtoaan. Etenkin kun suhteenne on noin lyhyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt mies sanoo, että olo on aika tyhjä tunteiden osalta ja olisi ehkä parempi jatkaa kavereina ja katsoa mihin tilanne etenee... Tässäkö se nyt oli? Olemme keskustelleet asiasta viestein, mies ei halua nähdä.. :( Minulla on vain paha mieli koska satutin itselleni tärkeää ihmistä enkä pysty korjaamaan asioita. :(

Miehen tunteet sinua kohtaan kuolivat ja nyt sinulla on paha mieli. Shit happens. Anna miehen olla rauhassa ja yritä parantaa tapasi seuraavassa suhteessa.

Vierailija

Voi olla että mies käyttää tuota tekosyynä päästäkseen sinusta eroon. Vai oliko sanomasi asia todella törkeä, ts. sellainen jota on vaikea antaa anteeksi? (Mielestäni harva asia sanottuna on niin paha, että sitä ei anteeksi voisi antaa).

Vierailija

Toinen vihapäissään töräyttelijä tässä: sanoisin että tällainen on ihan hyvä syy lopettaa pari kuukautta vanha suhde.

Veljeni on tuollainen nokkiinsa ottaja, mikä on ihmeellistä kun muu perhe koostuu töräyttelijöistä, mutta töräyttelijän ja, no, tuollaisen diskreetimmän riitelijän välit tulevat olemaan aina tuota.

En nyt tiedä mitä olet mennyt sanomaan, mutta jos olet sanonut ns. suorat sanat etkä esimerkiksi törkeästi liioitellut tai solvannut, niin herneen vetäminen nokkaan on yksi todella rasittava vallankäytön muoto. Kannattaa sinunkin miettiä tarkasti haluatko olla suhteessa jossa riitelytyylisi tarkoittaa sitä että joudut koko ajan tuntemaan syyllisyyttä jos riitelet.

vierailija ap

En mennyt henkilökohtaisuuksiin enkä tietenkään halunnut loukata. Mielestäni sanomani asia ei edes ollut niin paha.

Olen edellisessä parisuhteessani "tottunut" tuollaiseen riitelyyn, että suutuspäissään sanotaan asioita miten sattuu, pyydetään anteeksi ja jatketaan eteenpäin. Nyt miehen ehdottomuus tuli aika puskista.

Ja siis seurustelleet olemme pari kuukautta, tapailleet kesästä asti. Molempien tunteet ovat olleet todella vahvoja ja ennen riitaa meillä meni todella, todella hyvin. Siksi ihmettelenkin, miten ne tunteet yhtäkkiä ovat kuolleet... Minuakin loukkasi miehen mykkäkoulu (hävisi maisemista muutamaksi päiväksi eikä suostunut puhumaan minulle, minulla on tuollaisesta ignooraamisesta todella huonoja kokemuksia entisestä suhteesta), mutta eivät ne minun tunteeni silti mihinkään kuolleet ole vaan haluaisin selvittää asiat.

Vierailija

En minäkään rupeaisi ilkeän möläyttelijän kanssa enää suhteeseen. Niin hirveää, kun se toinen vähän kuin unohtaa kaiken kunnioituksen ja välittämisen siihen kaikista rakkaimpaan suuttuessaan.

vierailija ap

Ja vielä: mies sanoi, että minun olisi pitänyt tietää, että sanomani asia nimenomaan loukkaa häntä eniten. Miten minä sellaisen olisin voinut tietää?? Ei tullut mielenkään että (mielestäni niin vähänpätöinen asia) voisi häntä loukata noin paljon...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En mennyt henkilökohtaisuuksiin enkä tietenkään halunnut loukata. Mielestäni sanomani asia ei edes ollut niin paha.

Olen edellisessä parisuhteessani "tottunut" tuollaiseen riitelyyn, että suutuspäissään sanotaan asioita miten sattuu, pyydetään anteeksi ja jatketaan eteenpäin. Nyt miehen ehdottomuus tuli aika puskista.

Ja siis seurustelleet olemme pari kuukautta, tapailleet kesästä asti. Molempien tunteet ovat olleet todella vahvoja ja ennen riitaa meillä meni todella, todella hyvin. Siksi ihmettelenkin, miten ne tunteet yhtäkkiä ovat kuolleet... Minuakin loukkasi miehen mykkäkoulu (hävisi maisemista muutamaksi päiväksi eikä suostunut puhumaan minulle, minulla on tuollaisesta ignooraamisesta todella huonoja kokemuksia entisestä suhteesta), mutta eivät ne minun tunteeni silti mihinkään kuolleet ole vaan haluaisin selvittää asiat.

No, tuollaista se on kun kahden eri tavalla käyttäytyvän tyylit kohtaavat. Tässä vaiheessa sinun painostuksesi tuskin asiaa enää tulee muuttamaan ja varmasti näet itsekin miksi olisi hyvä: jo tässä vaiheessa mies loukkaantui, sinä loukkaannuit ja muutoinkin ette näytä kykenevän kommunikoimaan riittävällä tasolla kumpaankaan suuntaan. 

Vierailija

Testasitte riitelytyylinne ja havaitsitte, että ne ei sovi yhteen. Sellaista sattuu. Riitelytyyliä voi olla vaikea muuttaa, joten ehkä on hyvä että asia tuli ilmi jo tässä vaiheessa. Jos miehen temperamentti on sellainen, ettei itse koskaan suutuksissakaan tekisi muille samoin, niin voi olla vaikea ymmärtää ihmistä, jolle riidellessä sattuu "hupsiksia". Monen mielestä tämä vastaa fyysistä väkivaltaa, jota ei voi selittää sillä, että tapahtui riidellessä tai kiihtyneessä tilassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja vielä: mies sanoi, että minun olisi pitänyt tietää, että sanomani asia nimenomaan loukkaa häntä eniten. Miten minä sellaisen olisin voinut tietää?? Ei tullut mielenkään että (mielestäni niin vähänpätöinen asia) voisi häntä loukata noin paljon...

Mitähän ihmettä olet oikein miehelle sanonut...?? Täällä ei kyetä sanomaan suuntaan tai toiseen sanoitko oikeasti pahasti vai käyttäytyikö mies liioitellusti.

Vierailija

Ap varmin keino lepytellä on seksi.Nyt otat ja nuolet ja imet oikein kunnolla. Pyydät samalla anteeksi niin luultavasti saat. Harva mies ei helly hyvän imun voimasta. Tosin oma mokasi alunperin että loukkasit.

Vierailija

Rauhoitu nyt hetkeksi äläkä laita miehelle viestiä, eli anna myös hänen miettiä rauhassa haluaako jatkaa suhdetta jne.
Itse ainakin vain ärsyynnyn lisää jos joku minut suututtanut ihminen pommittaa ja anelee anteeksi. Leppymiseen voi mennä aikaa. Anna siis miehelle sitä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En itse voisi missään olosuhteissa seurustella ihmisen kanssa jonka mielestä suutuspäissä sanotaan mitä sattuu ja sitten pyydetään anteeksi. En ikinä itse tekisi noin enkä edes yrittäisi jatkaa sellaisen ihmisen kanssa joka noin tekee. Ehkä mies ajatteli samoin. Ei toki ole fiksua häipyä päiviksi selvittämättä asiaa.

Vierailija

Lähettäisin miehelle viestin, jossa kertoisin, että en voi olla hänen kaverinsa, koska tykkään hänestä niin paljon, mutta pyydän vielä kerran anteeksi ja toivon, että voimme jättää riidan taakse, ja että jatko riippuu nyt miehestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on sun mielestäsi noin vähäpitoinen saattaa olle miehelle kipeä asia. No, elämä tulee opettamaan sua vielä. Viimeistään kun olet löytänyt sen oikean tai seuraavan suhteen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat