Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Sinun työpaikkasi aidosti tarpeellinen tai edes hyödyllinen?

Vierailija
08.12.2015 |

Onko sinun tekemällä työllä välitön positiivinen vaikutus vientiin tai muuten kansantalouteen? Jos on niin millä tavalla?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Työni on yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti tärkeimpiä ammatteja, mitä löytyy!

Vierailija
62/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhusten kotihoidossa töissä ja ainakin asiakkaiden ja heidän sukulaisten mielestä olen hyvin tarpeellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen työni tärkeäksi, työskentelen ambulanssissa. Ei tämä tosin vientiä taida lisätä, ei edes iltatansseissa. :P

Vierailija
64/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen neurologi. Onko se sitten hyödytöntä yhteiskunnalle?

No ei tuolla humpuukilla ole mitään tekemistä. Olisko aika heittää hanskat nurkkaan? Tuohan on vähän kuin 'yliherkkyys' tai 'horoskoopit' tai vaikkapa 'työperäinen stressi' eli teeskentelevien erikoisuudentavoittelijoiden tyhjänaikaista pätemistä.  :|

Ilman neurologia minun nyt puolitoistavuotias lapseni olisi luultavasti täysin vihannes tai pahimmassa tapauksessa kuollut. Kiva tietää, että jonkun mielestä hän on teeskentelevä erikoisuudentavoittelija.

Vierailija
65/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ihmeellistä, että te suurenmoiset, ylivoimaiset miehet ette ole neroudessanne pystyneet ajamaan turhaa julkista sektoria alas? Olette kuitenkin ylimmät pomot joka paikassa, oikeastaan valtava kerros pomoja. Mikä siinä hommassa mättää? Oletteko kyvyttömiä vai haluttomia?

Noh. 

1900-luvun alussa naiset oli pakko päästää töihin ja politiikkaan, koska sosialismin varjo kummitteli maailman yllä. Neuvostoliittohan esitteli itseään maana, jossa naisetkin opiskelevat, käyvät töissä, ovat samalla jalustalla patsaissa (mies pitää vasaraa ja nainen sirppiä) ja voivat päästä avaruuteen (tämä toki vasta hieman myöhemmin) ja yritti tätä kautta saada länsimaiden naisia kommunismin aatteen taakse. 

Miesten oli siis vähän pakko keksiä naisille jotain. Siitä sitten alkoi paisua nykyisenkaltainen valtava julkinen sektori.

Vierailija
66/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä joka päivä on suurin osa lapsista klo 7.30-16.30, joten taitaa olla.

Vierailija
67/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko EU teidän mielestänne tarpeellinen tai hyödyllinen? No, se joka tapauksessa maksaa mun palkan.

No nyt löytyi ensimmäinen tähän ketjuun, joka on nimenomaan sitä jonninjoutavaa kovapalkkaista, sukupuolen perusteella suojatyöpalkattua virkanaisrälssiä. Lypsänyt 20 vuotta höpöhöpö-koulutusta ja nyt vielä kuluttaa veronmaksajien rahoja jossain helvetin hikisessä "kehitysyhteistyökoordinaattorin" postissa. 

Pahoittelen, mutta työsi on juuri sitä mitä ajattelin ketjun ap:n tässä hakeneen takaa. Olet se sterotypinen paperinsiirtelijä valtavassa byrokratiakoneistossa. Kukaan ei tiedä mitä sinun pitäisi tehdä, ketään ei kiinnosta mitä sinä teet, mutta palkka tulee joka kuukausi. Koska byrokratia on päättänyt, että nyt laitetaan naiselle tällainen työ tähän jotta saadaan kiintiöt täytettyä ja määrärahat käytetty: "lykätkää sille jotain papereita siihen pöydälle ja käskekää käännellä edes takaisin 7,5 h päivässä". Eli vähän kuin siellä edellä mainitussa Neuvostoliitossa aikanaan: Sun työpaikka lukee 5-vuotissuunnitelmassa, joten se on olemassa. 

Vierailija
68/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ihmeellistä, että te suurenmoiset, ylivoimaiset miehet ette ole neroudessanne pystyneet ajamaan turhaa julkista sektoria alas? Olette kuitenkin ylimmät pomot joka paikassa, oikeastaan valtava kerros pomoja. Mikä siinä hommassa mättää? Oletteko kyvyttömiä vai haluttomia?

Noh. 

1900-luvun alussa naiset oli pakko päästää töihin ja politiikkaan, koska sosialismin varjo kummitteli maailman yllä. Neuvostoliittohan esitteli itseään maana, jossa naisetkin opiskelevat, käyvät töissä, ovat samalla jalustalla patsaissa (mies pitää vasaraa ja nainen sirppiä) ja voivat päästä avaruuteen (tämä toki vasta hieman myöhemmin) ja yritti tätä kautta saada länsimaiden naisia kommunismin aatteen taakse. 

Miesten oli siis vähän pakko keksiä naisille jotain. Siitä sitten alkoi paisua nykyisenkaltainen valtava julkinen sektori.

En löytänyt selityksestäsi vastausta kysymykseeni.

Vierailija
69/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko EU teidän mielestänne tarpeellinen tai hyödyllinen? No, se joka tapauksessa maksaa mun palkan.

No nyt löytyi ensimmäinen tähän ketjuun, joka on nimenomaan sitä jonninjoutavaa kovapalkkaista, sukupuolen perusteella suojatyöpalkattua virkanaisrälssiä. Lypsänyt 20 vuotta höpöhöpö-koulutusta ja nyt vielä kuluttaa veronmaksajien rahoja jossain helvetin hikisessä "kehitysyhteistyökoordinaattorin" postissa. 

Pahoittelen, mutta työsi on juuri sitä mitä ajattelin ketjun ap:n tässä hakeneen takaa. Olet se sterotypinen paperinsiirtelijä valtavassa byrokratiakoneistossa. Kukaan ei tiedä mitä sinun pitäisi tehdä, ketään ei kiinnosta mitä sinä teet, mutta palkka tulee joka kuukausi. Koska byrokratia on päättänyt, että nyt laitetaan naiselle tällainen työ tähän jotta saadaan kiintiöt täytettyä ja määrärahat käytetty: "lykätkää sille jotain papereita siihen pöydälle ja käskekää käännellä edes takaisin 7,5 h päivässä". Eli vähän kuin siellä edellä mainitussa Neuvostoliitossa aikanaan: Sun työpaikka lukee 5-vuotissuunnitelmassa, joten se on olemassa. 

Mistä päättelet, että vastasit naiselle?

Vierailija
70/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan elektroniikkaa. Taitaa olla enemmän haittaa entä hyötyä kun ihmiset tuo vanhat tavaransa korjattavaksi sen sijaan että ostaisivat uutta.

Vierailija
71/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. 

En löytänyt selityksestäsi vastausta kysymykseeni.

No ei sitä julkista voi enää supistaakaan kattamaan vain elintärkeät toiminnot - turvallisuus, terveys, koulutus (julkinen koulutus on pienelle maalle elinehto) - koska naiset suuttuisivat. 

Miehet olivat pakotettuja ottamaan naiset mukaan poliittisen myllerryksen aikana ja nyt olemme tämän vankeina. 

Vierailija
72/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmavoimien lentäjä, joten tuhlaan lähinnä rahaa. Vapaa-ajalla teen kuitenkin paljon rasisminvastaista vapaaehtoistyötä ja tuen esimerkiksi punaisen ristin toimintaa.

Vierailija
73/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvarojen kannalta talouden kasvu on ainoastaan haitallista. Ei siitä ole mitään hyötyä, että maailmassa tavara vain lisääntyy. Ihmiset ovat luontoäidin erehdys. Ei, älkää ottako tätä minään huolestuttavana lauseena, vaan tämän kanssa on nyt vain elettävä ja itse teen valintoja, jotka eivät kuormita luontoa. Moni yksityisellä tehtävä tuote on sellainen, jota ilman tulisimme aivan mainiosti toimeen. Ihmiset tulivat vuosituhannet toimeen ilman sähköä tai koneita. Eli oikeastaan kaikki me olemme hyödyllisiä vain itsellemme. Kasvu hyödyttää lähinnä niitä, jotka haluavat materiaa ja rahaa. 

Vierailija
74/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen julkisella sektorilla ja teen ihmisille hyvää henkisellä tasolla. Mutta aika turhaahan se kai on, sillä jokainen voisi pärjätä itse eikä hakea apua muiden kustannuksella. Olen siis elätti minäkin.

Vierailija
75/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kai kovinkaan tärkeä. Tosin työllistän paljon alaisia ja yhdessä tekemämme työ työllistää useita kymmeniä ihmisiä. Teemme myös paljon yhteistyötä eri maiden kanssa. 

Tuodaan myös piristystä ja sivistystä jokaiseen arkeen. Luodaan kulttuuria.

Olen elokuvatuottaja.

Vierailija
76/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonvarojen kannalta talouden kasvu on ainoastaan haitallista. Ei siitä ole mitään hyötyä, että maailmassa tavara vain lisääntyy. Ihmiset ovat luontoäidin erehdys. Ei, älkää ottako tätä minään huolestuttavana lauseena, vaan tämän kanssa on nyt vain elettävä ja itse teen valintoja, jotka eivät kuormita luontoa. Moni yksityisellä tehtävä tuote on sellainen, jota ilman tulisimme aivan mainiosti toimeen. Ihmiset tulivat vuosituhannet toimeen ilman sähköä tai koneita. Eli oikeastaan kaikki me olemme hyödyllisiä vain itsellemme. Kasvu hyödyttää lähinnä niitä, jotka haluavat materiaa ja rahaa. 

TÄMÄ. Olen niin samaa mieltä.

Mutta kvartaaliurpon korvissa sanasi ovat vain kummaa suhinaa, hänen putkikoneistonsa ei vain kykene käsittelemään noin laajoja kokonaisuuksia, valitettavasti.

Vierailija
77/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Kasvatus- ja sosiaaliala.

Vierailija
78/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

T.shg

Vierailija
79/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelastan lukuisia ihmishenkiä päivittäin.

Alaamme ei arvosteta ollenkaan, vaikka olemme ensimmäinen ja oleellinen osa viranomaistoimintaa. Välillä olen kuin terapeutti, välillä salapoliisi, usein kuuntelen huorittelua ja ihmettelen ihmisten uusavuttomuutta ja tietämättömyyttä miten toimia ihan päivittäisissä asioissa.

12 tuntisia päiviä "näkymättömänä", mutta valtavan tärkeässä työssä.

Luulen, ettei meitä ilman pärjättäisi