Onko Sinun työpaikkasi aidosti tarpeellinen tai edes hyödyllinen?
Onko sinun tekemällä työllä välitön positiivinen vaikutus vientiin tai muuten kansantalouteen? Jos on niin millä tavalla?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kovin monella täällä on. Suurin osa naisistahan työskentelee juuri noissa valtion ylläpitämissä turhissa töissä, missä akat juoruavat toisilleen ja vähän siirtelevät papereita paikasta toiseen siinä sivussa.
M36, diplomi-insinööri
Aivan, mutta katsotaan miten ne perustelee sen.
M34, FM (tietojenkäsittelytiede)
Otsikko ei vastaa kysyttyä, odottelen, miten ap perustelee sen :)
Mutta vastaan otsikkoon, kyllä on. Toimitan lääkkeitä. Tarvitseeko FM perusteluja?
Miten se ottaa. En kerro tarkkaan alaani, mutta peruskorjauksiin olemme työpaikallani erikoistuneet ja ihan lähialueella, 110 km päässä on pisin työmaa. Asiakkaista n. 20 % tulee julkiselta sektorilta.
Ei todellakaan ole. Asiakkaani ovat vanhuksia, olisi huomattavasti halvempaa, että he saisivat vapaasti hortoilla metsiin kuolemaan ja sytyttäisivät asunnossaan tulipaloja, jotka korjaisivat heidät pois muiden verorahoilla elättelemästä. Työni ei siis ole paitsi neutraalia, vaan suorastaan haitallista, kun yhdessä työparini kanssa teemme kaikkemme, että asiakas pääsee itselleen tarpeellisten palveluiden ääreen eikä kuole yksin asuntoonsa. Palveluohjaaja vanhustyössä.
Vierailija kirjoitti:
Olen neurologi. Onko se sitten hyödytöntä yhteiskunnalle?
No ei tuolla humpuukilla ole mitään tekemistä. Olisko aika heittää hanskat nurkkaan? Tuohan on vähän kuin 'yliherkkyys' tai 'horoskoopit' tai vaikkapa 'työperäinen stressi' eli teeskentelevien erikoisuudentavoittelijoiden tyhjänaikaista pätemistä. :|
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne turhimmat ja kalleimmat hommat ovat kunnan- ja valtionhallinnon johtajia ja päälliköitä vajaalla teholla ja valtavalla palkalla. Ja voitte varmaan arvata, onko näistä valtaosa miehiä vai naisia.
Naisia.
Miehet jyrää yksityisellä, julkinen sektori on naisten hallussa. Jos mentäisiin johonkin kaupungintalolle, ei sieltä montaa miestä löytyisi. Naisten suojatyöpaikkoja.
Jos arvostaa ehjiä hampaita niin kyllä.
Voittehan te kokeilla miltä elo tuntuu pimeässä ja kylmässä kämpässä, etenkin näin melkein talvella...ja tuleehan noita isompia "sähkölaitteistoja" säädettyä maailmallakin.
T: DI/ins/arska sähköalalta.
No jossainhan niiden vientiyritystenkin pitää toimia, tai kirjakaupan, tai ravintolan. Tai päihdehuollon kuntoutusyksikön. Ja ihmistenkin pitää jossain asua. Joten kai minunkin työni on tarpeellinen, kun hallinnoin niitä tiloja ja perin vuokria.
Vierailija kirjoitti:
Voittehan te kokeilla miltä elo tuntuu pimeässä ja kylmässä kämpässä, etenkin näin melkein talvella...ja tuleehan noita isompia "sähkölaitteistoja" säädettyä maailmallakin.
T: DI/ins/arska sähköalalta.
On kokeiltu jo tänä talvena yhden kerran,
t. Elenian asiakas
Olen sairaanhoitaja.
Hoidan työkseni vakavasti loukkaantuneita ja sairaita ihmisiä. Mutta onko työni tärkeää? Itse pidän sitä tärkeänä. Jokainen hoitaja on tärkeä, koska meitä ei todellakaan ole tarpeeksi.
Työni ei kyllä suoraan vaikuta Suomen talouteen, joten ehkä se ei sitten ole "oikeasti tärkeä työ".
Haluatko kokeilla toistekin, vaikkapa kaksi viikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kokeilla toistekin, vaikkapa kaksi viikkoa?
Riippuu luontoäidistä.
Oon vientiyrityksessä. Tää yritys vie ulkomaille myyntivoitot, ei muuta.
T. insinööri
Yrityksen omistajille kyllä, yhteiskunnalle melko isona veronmaksajana kyllä mutta ei tässä mitään ihmiselämiä pelasteta. teen firman omistajille rahaa, joten tuskin tämä erityisen tärkeää on.
Eikö ole ihmeellistä, että te suurenmoiset, ylivoimaiset miehet ette ole neroudessanne pystyneet ajamaan turhaa julkista sektoria alas? Olette kuitenkin ylimmät pomot joka paikassa, oikeastaan valtava kerros pomoja. Mikä siinä hommassa mättää? Oletteko kyvyttömiä vai haluttomia?
Kyllä on. Kuntoutan ihmisiä. Olen auttanut ihmisiä palaamaan takaisin työhön ja siten valtio on säästänyt työkyvyttömyyseläkkeistä ja asiakkaat maksavat enemmän veroja. Olen fysioterapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen neurologi. Onko se sitten hyödytöntä yhteiskunnalle?
No ei tuolla humpuukilla ole mitään tekemistä. Olisko aika heittää hanskat nurkkaan? Tuohan on vähän kuin 'yliherkkyys' tai 'horoskoopit' tai vaikkapa 'työperäinen stressi' eli teeskentelevien erikoisuudentavoittelijoiden tyhjänaikaista pätemistä. :|
Mitähän tuo vastaaja tarkoitti, en tajunnut sanaakaan? Hän ilmeisesti ei tiedä, mitä neurologi tekee.
Minun työ muuttuu tarpeettomaksi, kun firman omistaja ostaa tarpeet käteisellä, tekee tuotteen ja tavaran tilaaja maksaa sen käteisellä firman omistajalle. Mitäpä merkitystä on maksetuilla ostolaskuilla, tilitetyiltä alveilla tai ylipäätään kirjanpidolla, pimeesti vaan kaikki, niin kansantalous kiittää.
Ai aidosti hyödyllistä on vain jos talous kasvaa??? :D Mieti vähän mille perustat elämäsi.
Onko EU teidän mielestänne tarpeellinen tai hyödyllinen? No, se joka tapauksessa maksaa mun palkan.
Yleensä ne turhimmat ja kalleimmat hommat ovat kunnan- ja valtionhallinnon johtajia ja päälliköitä vajaalla teholla ja valtavalla palkalla. Ja voitte varmaan arvata, onko näistä valtaosa miehiä vai naisia.