Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Sinun työpaikkasi aidosti tarpeellinen tai edes hyödyllinen?

Vierailija
08.12.2015 |

Onko sinun tekemällä työllä välitön positiivinen vaikutus vientiin tai muuten kansantalouteen? Jos on niin millä tavalla?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovin monella täällä on. Suurin osa naisistahan työskentelee juuri noissa valtion ylläpitämissä turhissa töissä, missä akat juoruavat toisilleen ja vähän siirtelevät papereita paikasta toiseen siinä sivussa.

M36, diplomi-insinööri

Vierailija
2/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä (monikulttuurisuuskoordinaattori)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyödyllinen tai tarpeellinen. Vapaa-ajan ylellisyyspalvelua lähinnä.

Vierailija
4/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovin monella täällä on. Suurin osa naisistahan työskentelee juuri noissa valtion ylläpitämissä turhissa töissä, missä akat juoruavat toisilleen ja vähän siirtelevät papereita paikasta toiseen siinä sivussa.

M36, diplomi-insinööri

Aivan, mutta katsotaan miten ne perustelee sen.

M34, FM (tietojenkäsittelytiede)

Vierailija
5/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ilman halveksimiasi julkisen alan töitä ei Suomi pyöri. Ihan ovat tarpeellisia Suomen toimivuudelle siinä missä vientialan työtkin. Jos ei Suomessa olisi kouluja, terveydenhoitoa tai vaikka päivähoitoa, ei mikään pyörisi.

Vierailija
6/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja yritys tuottaa voittoa eli olen siis tarpeellinen:)

Vierailija
7/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun ansiosta valtio saa alveja 9000e joka kuukausi.

Vierailija
8/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja åidän työtäni tärkeänä koko Suomen kannalta, en vain vientiteollisuuden.

Vierailija
9/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kansantalouteen mutta ainakin ihmiset pysyvät terveempinä (ei pääse tartuntataudit leviämään) ja paikat siisteinä.

terv. laitoshuoltaja sairaalassa

Vierailija
10/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ihmisten ruokkiminen on tarpeellista niin joo. Olen siis kokki.

Vierailija
11/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ihan hyödytön lähihoitaja tuolla perusteella?

Vierailija
12/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarpeeton eli sairaanhoitajana saattohoitokodissa. En tuota euroakaan ja kaikki potilaat kuolevat.

Vierailija
13/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen siis hammashoitaja ja vielä kunnalla ja perkele joka päivä tulen 30 min aikaisemmin töihin ( tästä ei palkka juokse) ja saan ehkä pitää koko päivän aikana n. 5-10 minuutin tauon.

Vierailija
14/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin olen ollut ajamassa Suomea konkurssiin, siis hyödytön turhake.

-sairaanhoitaja

Vierailija
15/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Teollisuudessa ollaan. 

(M27, ins.)

Muija on lastentarhassa, joten katson hänen mahdollistavan monen muun vientisektorilla työskentelevän ihmisen työssäkäynnin. Omatuntoni on puhdas siis tältäkin osin. 

Vierailija
16/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36, diplomi-insinööri

HHAHAH :DDD mitä tekisimmekään ilman sinua? :D ihan samalla tavalla kuin ennenkin ammattisi on turhaa byrokratiaa.

Vierailija
17/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti minun työni on hyödyllistä. En kyllä osaa perusteella kansantalouden vaiko vientiteollisuuden kannalta. Olen kätilö.

Vierailija
18/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä paikassa joka hoitaa lakisääteisiä asioita. Joten lain mukaan olemassaolo on pakollista. Ja IT hommissa ei enää meillä siirrellä papereita. Ei tosin missään työpaikkani osastolla. Sähköistä asiointia ollaan kehitetty sen verran pitkälle.

Vierailija
19/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ilman halveksimiasi julkisen alan töitä ei Suomi pyöri. Ihan ovat tarpeellisia Suomen toimivuudelle siinä missä vientialan työtkin. Jos ei Suomessa olisi kouluja, terveydenhoitoa tai vaikka päivähoitoa, ei mikään pyörisi.

Tuskin ap noihin viittasi. Jokainen ymmärtää, että tarvitaan opettajia, hoitajia, lääkäreitä jne. 

Sen sijaan naisia on paljon niissä ihan puhtaissa paperinsiirtely-hommissa valtiolla ja kunnissa. Joku saatanan "kehityskoordinaattori" tai "viestintäassistentti" kaupungilla.... voi jösses. Se on ihan uskomatonta millaisia 'hommia' jotkut 'tekee'. 

Vierailija
20/79 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36, diplomi-insinööri

HHAHAH :DDD mitä tekisimmekään ilman sinua? :D ihan samalla tavalla kuin ennenkin ammattisi on turhaa byrokratiaa.

Niinpäniin, sillä ilman minun ammattikuntaa eläisimme vielä pitkälti 50-lukua. Omankin firman asiakkaista suurempi osa on ulkomaalaisia... joten...