Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksatko paperilaskun heti saapumisen jälkeen vaiko eräpäivänä?

Vierailija

Otsikossa kysymys!

Sivut

Kommentit (67)

Vierailija

Maksan kaikki laskut tilipäivänä. Oli ne saapuneet sitten paperisina tai e-laskuna. Suurin osa laskuista erääntyy juuri siinä tilipäivän tienoilla, niin laitan sitten kaikki kerralla maksuun.

Joskus saattaa olla jotain yksittäisiä laskuja, niin ne makselen sopivalla hetkellä. Yleensä heti kun tulevat, joskus saattaa jäädä eräpäivään asti.

Vierailija

Minä maksan laskut mieluiten eräpäivänään, mutta en toki käy nettipankissa joka päivä. Kuitenkin vähintään kerran viikossa.

Vierailija

Suunnilleen eräpäivänä maksan kaikki erääntyvät laskut ja selvästi etukäteen vain, jos lasku erääntyy kuitenkin lähiaikoina. Pyrin maksamaan mahdollisimman monta laskua yhdellä käynnillä. Enkä stressaa siitäkään, jos joku lasku on pari päivää myöhässä, kun ei siitä kuitenkaan ehditä huomauttamaan. Pitkälle etukäteen en yleensä maksa laskuja, ei se iso firma kuitenkaan ole minulle kiitollinen korottomasta lainasta.

Vierailija

Minä suosin paperilaskuja. Tuntuvat konkreettisilta eivätkä ainakaan minulta unohdu niin helposti - myös budjetin laatiminen jotenkin helpompaa kun laskee kuukausittain mihin rahat riittää. Tulee siis maksettua paperilaskut hetimiten niiden saavuttua kun vain talouden puolesta mahdollista. Samoin mahdollinen eräpäivän siirtäminen tulee tehtyä ajoissa kun paperilaskussa selkeästi aina laskutuksen puhnumerot ja muut maksatustiedot selkeästi näkösällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miks teille ylipäätään tulee paperisia laskuja enää?

Pysyy paljon paremmin mukana rahankulutuksessa. 

Vierailija

Mulle ei juurikaan tule paperilaskuja mutta jos tulisi, laittaisiin heti verkkopankkiin niin että maksu menisi eräpäivänä.

Vierailija

Minä olen sopinut minun laskuttajieni kanssa, että eräpäivä on 15.  päivä. Tosin sähkölaskun eräpäivä on 23. päivä, mutta maksan kaiken tilipäivänä. Ei tarvitse sitten arpoa, paljonko jää muihin menoihin.

Vierailija

Laitan kerran viikossa laskuja maksuun, olivat sitten sähköisiä tai paperisia. Maksupäiväksi laitan eräpäivän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan saada laskun paperisena. Esimerkiksi sähkölaskun matkassa tuleva sähkönkäytön tilasto on minulle tärkeä työkalu enkä halua, että se jää tulematta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Päijät-hämeen keskussairaalalla on vielä niin kivikautiset systeemit, ettei ole mahdollista saada E-laskuja. Usein ei edes e-reseptejä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat