En ymmärrä miten joku voi AMK-opinnäytetyössään kirjoittaa "tutkimukseni"

Vierailija

Eihän se ole mikään tutkimus, vaan tutkielma. Samaa näkee pro gradu -töissä.

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

AMK-opinnäytetöitä ei kannata ottaa niin vakavasti. Se on jo todella positiivista jos joku on edes yrittänyt nähdä vaivaa työnsä eteen, sitä pitää kehua ja arvostaa. Ei peruskoululaisen vesivärityötäkään lähdetä picassoon vertaamaan, vaan etsitään aina jotain positiivista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
AMK-opinnäytetöitä ei kannata ottaa niin vakavasti. Se on jo todella positiivista jos joku on edes yrittänyt nähdä vaivaa työnsä eteen, sitä pitää kehua ja arvostaa. Ei peruskoululaisen vesivärityötäkään lähdetä picassoon vertaamaan, vaan etsitään aina jotain positiivista.

pikassokin oli joskus peruskoululainen ja töhersi vesiväreillä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
AMK-opinnäytetöitä ei kannata ottaa niin vakavasti. Se on jo todella positiivista jos joku on edes yrittänyt nähdä vaivaa työnsä eteen, sitä pitää kehua ja arvostaa. Ei peruskoululaisen vesivärityötäkään lähdetä picassoon vertaamaan, vaan etsitään aina jotain positiivista.

Jos otettaisiin vakavasti ne hyvin tehdyt kuitenkin? Sieltä raportissahan ne menetelmät näkyy jonka pohjalta voi luotettavuutta ja asianmukaisuutta arvioida?

Otsikkoon: aiheen kirjallisuudessa puhutaan tutkimuksesta, jolloin voidaan olettaa että voidaan puhua tutkimuksesta jos on tehty tutkimuksellinen opinnäytetyö?

Vierailija

On tullut, ainakin minun vastaani, loistavia AMK-opinnäytetöitä (riippuen paljolti ohjaajasta) sekä uskomattoman surkeita pro-gradu yritelmiä (riippuen paljolti oppilaan ahkeruudesta ja opetuksen tasosta). Ja päinvastoin.

Lahjakkuudet pompsahtavat väistämättä esiin ennemmin tai myöhemmin - samoin kun surkeudet , myös tällä kommenttipalstalla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On tullut, ainakin minun vastaani, loistavia AMK-opinnäytetöitä (riippuen paljolti ohjaajasta) sekä uskomattoman surkeita pro-gradu yritelmiä (riippuen paljolti oppilaan ahkeruudesta ja opetuksen tasosta). Ja päinvastoin.

Lahjakkuudet pompsahtavat väistämättä esiin ennemmin tai myöhemmin - samoin kun surkeudet , myös tällä kommenttipalstalla. 

Millä tavalla tämä liittyy aloitukseen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut, ainakin minun vastaani, loistavia AMK-opinnäytetöitä (riippuen paljolti ohjaajasta) sekä uskomattoman surkeita pro-gradu yritelmiä (riippuen paljolti oppilaan ahkeruudesta ja opetuksen tasosta). Ja päinvastoin.

Lahjakkuudet pompsahtavat väistämättä esiin ennemmin tai myöhemmin - samoin kun surkeudet , myös tällä kommenttipalstalla. 

Millä tavalla tämä liittyy aloitukseen?

Mietipä sitä.

Vierailija

AMK-koulutuksessa koko v*tun opinnäytetyö on yleensä täysin keinotekoinen ja turha väkerrys, jonka hyötyarvo kaikille osapuolille on negatiivinen. Ja niin sen kuuluu ollakin! Jos valmistut vaikkapa sairaanhoitajaksi, miksi ihmeessä sinun pitäisi opinnäytetyössäsi tutkia ja analysoida mitään ihmeellistä? Koulutus kestää neljä vuotta ja tähtää suorittavaan työhön, jossa pitää noudattaa ohjeita, ei soveltaa.

Vierailija

No jos se esimerkiksi on jonkin sortin tutkimus? Minun ystäväni (rakennusinsinööri) teki opinnäytteenään kuntotutkimuksen erääseen vanhaan omakotitalloon. Opinnäyte toki sisälsi vielä korjaussuunnitelmankin. Olisiko hänen tullut kutsua tuota ihan alan yrityksessä tehtyä tutkimusta nimellä tutkielma? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taisteluni

Ikuisesti päättymätön sitcom nimeltä katkerat laiskurimärisijät "Viittä vaille maisterit" jakson nimenä ikuisesti tekemättömät opinnäytetyöt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
AMK-koulutuksessa koko v*tun opinnäytetyö on yleensä täysin keinotekoinen ja turha väkerrys, jonka hyötyarvo kaikille osapuolille on negatiivinen. Ja niin sen kuuluu ollakin! Jos valmistut vaikkapa sairaanhoitajaksi, miksi ihmeessä sinun pitäisi opinnäytetyössäsi tutkia ja analysoida mitään ihmeellistä? Koulutus kestää neljä vuotta ja tähtää suorittavaan työhön, jossa pitää noudattaa ohjeita, ei soveltaa.

Kyseisestä kypsyysnäytteestä käy kiistatta ilmi ainakin se osaako tuottaa itsenäisesti sekä ymmärtää kirjoitettua tekstiä samalla halliten laajempaa asiakokonaisuutta (kontekstia)  jonka sisällä ko tekstiä tulee ymmärrettävästi soveltaa. Useampien mielestä tuo edellä mainittu on aika oleellinen taito useammalla alalla.

Vai...häh?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat