Apua??!! Joku pöllinyt mun paketin Postista???
Tilasin 80 eurolla tavaraa niin että toimitus läheiseen Postiin. Nyt kävin katsomassa lähetysseurantaa ja joku random tyttö käynyt hakemassa sen ja kuittaamassa??? Lukee siis että lähetys luovutettu vastaanottajalle ja jonkun mulle tuntemattoman tytön nimi. Mitä mun nyt pitää tehdä?!??!
Kommentit (81)
Rakas ap, älä viitsi kiihottaa ihmisiä, kun näköjään jäit kiinni valehtelusta! Paketin hakijan henkkarin loppuosa merkitään meillä postin toimipisteessä. Hyvin pieni todennäköisyys, että sinun nimisesi henkilö olisi saanut käsiinsä saapumisilmoituksen. Saapumisilmoituksella saa meiltä sen paketin ja henkkarit katsotaan aina, loppuosa jää arkistoon. Käytännössä kukaan ei saa sinun pakettiasi.
Matkahuollon paketteja Siwasta haettaessa tarvitsee aina näyttää henkilöllisyystodistus, mutta asiamiespostissa ne aina kysyy vain henkilötunnuksen loppuosan ( ei siis henkilöllisyystodistustas), ja pitää allekirjoittaa digitaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Rakas ap, älä viitsi kiihottaa ihmisiä, kun näköjään jäit kiinni valehtelusta! Paketin hakijan henkkarin loppuosa merkitään meillä postin toimipisteessä. Hyvin pieni todennäköisyys, että sinun nimisesi henkilö olisi saanut käsiinsä saapumisilmoituksen. Saapumisilmoituksella saa meiltä sen paketin ja henkkarit katsotaan aina, loppuosa jää arkistoon. Käytännössä kukaan ei saa sinun pakettiasi.
Sellaista todennäköisyyttä ei ole, että minunnimimen olisi saanut lähetystunnuksen, koska ketään tämännimistä ei Suomessa ole kuin minä :D laitoinkin jo screen shotin lähetysseurannasta, alimmaisena E:llä alkavan tytön nimi jonka suttasin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyh pah, viime jouluna odotin postissa vuoroani ja siinä 10 minuutin aikana jonkun naisen pakettia ei löytynyt kun se oli annettu aikaisemmin päivällä aivan erinimiselle ihmiselle. Siinä sitten selvittelivät sitä samalla kun viereisellä kassalla juuri asioinut mies palasi pakettinsa kanssa kassalle ja sanoi, että hän sai aivan väärän ihmisen lähetyksen :D Samassa postissa samalla hetkellä kaksi samanlaista tapausta kuin AP:lla. Työntekijät syyttivät jouluapulaisia kyseisistä kämmeistä
Mulle on annettu toisen ihmisen paketti Postissa.
Henkkareita ei katsota jos sellaisella postikortin kokoisella saapumislähetyksellä (mikä se on, liian suuren kirjeen ilmoitus tms) hakee paketin. Eikä ole allekirjoitustakaan pyydelty näissä tilanteissa.
Vähän aikaa sitten kirjeenä toimitettu saapumisilmoitus oli jaettu väärään osoitteeseen, sain ilmoituksen ilman kuorta kun naapuri oli sen jo ehtinyt avaamaan.
Olen hakenut äidilleni osoitetun paketin Postista omilla henkkareillani ja allekirjoituksellani. Meillä ei edes sukunimi ole sama.
Ei ne kovin tarkkaa työtä näytä siellä Postissa tekevän...
Mulle kävi MyPackin kanssa, että tilasin Zalandolta tavaraa ja maksoinkin etukäteen 234 euroa.
Tuli systeemit sähköpostiin ja puhelimeen ja kun menin Ärrälle, niin johan se paketti oli viety. Mä en ole hakenut.
Jätkä siellä kävi myllertämässä koko varaston ja niin vaan pakettia ei ollut. Ok. Mitäs nyt sitten? Hän reippaasti selitti, että heidän mokansahan se ja antoi numeroita joihin voin soittaa. Minähän en soittele yhtään mihinkään, mä olen nyt tässä hoida se!
Takahuoneessa hän teki muutamia puheluita. Sain kaikki rahani takaisin Zalandolta takaisin ja MyPackin piikkin touhu meni. Myöhemmin kun kävin siinä Ärrällä, niin tämä sama poika oli myymässä silloinkin ja kertoi, että toinen työntekijä oli availlut paketteja ja jos oli maksettu etukäteen, niin ohops, lähti mukaan. Tulihan siitä tutkinta ja syytteet..
Zalando, jolla ei siis ollut asian kanssa osuutta ja arpaa, niin vielä muisti meitä sievoisella lahjakortilla. Teini sai ne mitä halusi kahden viikon päästä kotiin tuotuna. Ja vanhemmat kiittelivät pienempää loppusummaa.
Kyllä täällä kysellään henkkarit kaikilta, se on aivan järjestään, mitään eivät anna ulos postista, mypack jne palveluista ilman papereita.
Yhä olen palveluihin tyytyväinen.
Mun lähettämä paketti on myös luovutettu väärälle ihmiselle. Paljastui kun tämä, jolle paketti oli tarkoitettu, kyseli lähetyksen perään. Oli saanut ihan normaalisti saapumisilmoituksen tekstiviestinä kännykkäänsä ja paketti oli siis ehditty noutaa. Tässä tapauksessa se oli myös onneksi palautettu takaisin Postiin ja palautettu mulle.
Niin s postista voi noutaa kuka vaan mutta henkkareilla. Matkahuollosta yms. Vain paketin saaja tai hänen valtuuttamansa henkilö. Ihan eri systeemit. Mut jos vöärä hlö hakee postista niin hän jää heti kiinni kun nimi ja sotu sekä todisteet jää talteen.
Paketin luovuttaja on AINA vastuussa eikä mikään joulukiire apulainen. Henkkarit katotaan aina et nimi ja vastaanottaja täsmää. Myös loppuosa kirjataan ylös.
T. Asiamies postissa ollut töissä
Vierailija kirjoitti:
Paketin luovuttaja on AINA vastuussa eikä mikään joulukiire apulainen. Henkkarit katotaan aina et nimi ja vastaanottaja täsmää. Myös loppuosa kirjataan ylös.
T. Asiamies postissa ollut töissä
Kaikki eivät kyllä kirjaa sitä loppuosaa vaikka pitäisi. Todella kirjava käytäntö, jota nähtävästi tulkitaan ja toteutetaan miten sattuu.
Mulle kävi kesällä Matkahuollon kanssa täysin samalla tavalla. Seurasin pakettini kulkua, ja huomasin merkinnän "toimitus luovutettu" ja jonkun random-naisen nimen. Tietysti kilahdin melkoisesti, kun en tiennyt mistä on kysymys. Päätin mennä kysymään kaupasta, josta pakettini aina haen, mutta ennen lähtöäni sain tekstiviestin "hae pakettisi".
Todennäköisesti tämä "toimitus luovutettu" juttu on vain merkkinä että sun pakettisi on luovutettu siihen pisteeseen josta sen yleensä haet, ja tuo kuittaaja on se ihminen joka sen erän on vastaanottanut. Miksi muuten joku random muijan nimi lukisi luovutustiedoissa, kun paketti kerran tulee sulle.
Mutta jos nyt on käynyt niin hullusti, että joku on vienyt sun pakettisi, niin pistä hitonmoinen haloo siellä paketinluovutuspisteellä ja teet reklamaatiot asiasta.
Kerran mä hain pakettiautomaatista paketin. 2 luukkua aukesi samalla. Toisessa oli ilmeisesti läppäri ja toisessa oma pakettini. Laitoin luukun vaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti tuosta on vastuussa. Menet postiin ja tiedustelet mikä on homman nimi. Ei siihen poliisia tarvita.
Mun ei siis tarvi tehä rikosilmoitusta? Kukahan sen laskun maksaa.. :/
Ap
Tietysti Posti. Tässä näkee taas kerran postipalveluiden laadun Suomessa. Laatu on olematonta ja hinnat kalliita. Ja vielä pitäisi saada lisää palkkaa, uskomatonta. Olen työni puolesta aiemmin ollut niin paljon tekemisissä postin työntekijöiden mokailujen kanssa, että en luota yhtään tuohon yhtiöön.
Vierailija kirjoitti:
Kerran mä hain pakettiautomaatista paketin. 2 luukkua aukesi samalla. Toisessa oli ilmeisesti läppäri ja toisessa oma pakettini. Laitoin luukun vaan kiinni.
Mä olin viemässä kerran pakettia automaattiin niin aukesi luukku, jossa oli jo valmiiksi joku paketti. Toisella kerralla automaatin kautta lähettämäni paketti taas oli jostain mystisestä syystä päätynyt aivan väärään kaupunkiin ja sen oli vielä käynyt joku noutamassakin. Tuosta alkoi ihan kauhea rumba Postin kanssa selvittää, miten saan paketin oikealle vastaanottajalle ja oikeaan osoitteeseen. Posti yritti alkuun vierittää kaikki syyt mun niskoille mutta huomasivat itsekin että olin pakettiin ja pakettiautomaattiin laittanut kaikki tiedot oikein. Posti siis mokasi ensin, kun toimittivat paketin Tampereen sijasta Kuopioon ja toisen kerran, kun joku kuopiolainen sai paketin haettua väärällä lähetystunnuksella ja eri nimisenä itselleen. Tää on jäänyt ihan mysteeriksi, miten tällainen on edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Niin s postista voi noutaa kuka vaan mutta henkkareilla. Matkahuollosta yms. Vain paketin saaja tai hänen valtuuttamansa henkilö. Ihan eri systeemit. Mut jos vöärä hlö hakee postista niin hän jää heti kiinni kun nimi ja sotu sekä todisteet jää talteen.
Minä olen monta kertaa hakenut Matkahuollosta miehen nimellä tulleen lähetyksen ilman valtakirjaa. Allekirjoitus ja nimenselvennys vaan paperiin, edes henkkareita ei ole kyselty. Ja (asiamies)postissa on vain kysytty hetun loppuosa, ja nimmari siihen sähköalustaan, eli oikeastaan eivät edes tiedä, kuka on käynyt noutamassa.
Tilasin joskus kanssa Saksasta mp-kypärän, tuli UPS:llä ja Posti heillä alihankkijana Suomen päässä. Paketti oli määrä toimittaa työmaalle ja kun tuli sellainen lituskainen paketti tähän, niin tajusin, että nyt ei ole kaikki legot kohdallaan. Alkoi aikamoinen soittorumba ja selvitys ja lopputulos oli se , että heillä oli mennyt labelit sekaisin ja omalla kustannuksella vein paketin oikean vo:n noutopisteeseen (n. 30 km yht) ja sain sieltä omani tilalle. Oli Postin vika nimenomaan.
Ja tosiaan palautuksessa ei kannata sekoittaa kahta Smartpostin lokeroa, niinkuin minulle kävi. Jäin maksumieheksi, kun toista pakettia ei koskaan löytynyt.
Miksi vastaanottajan nimi on tuossa pienellä alkukirjaimella...
Ainahan voi yrittää väittää, ettei ole pakettia saanut ja jättää sen varjolla laskun maksamatta.
Multa kysytään aina Postissa henkkarit ja nimikirjoitus!
Tuntevat minut hyvin mutta silti kysvät aina henkkareita.
On tuosta Posti vastuussa.
Itse en koskaan tilaa joulukuussa mitään, kun on sählinki aika. Marraskuussa hain paljon paketteja Postista.