Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten maksaisit n. 2000 euron yllätyslaskun?

Vierailija
07.12.2015 |

Miten hankiisit sellaiset rahat jos saisit aikaa neljä kuukautta?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tuollaista yllätyslaskua mitenkään. Huijauslasku voi tulla, mutta sitä lähtisin selvittämään enkä sokeasti maksaisi. 

Vierailija
22/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipaston päällä on pyörinyt neljä viissatasta jotka jäi kun oli tarkoitus ostaa auto mutta ostinkin huomattaavasti kalliimman ja maksoin tilisiirtona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä voisi olla tuollainen "yllätyslasku"?  Laskuahan ei yleensä tule, ellei jotain osta.

Jos jokin tuollainen äkillinen kustannus kuitenkin tulisi, niin pankkitililtä sen maksaisin.

Vierailija
24/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että tilillä olisi riittävästi bufferia, jos ei niin maksaisin korttiluotolla ja sitten muutaman kuukauden aikana luoton pois.

Vierailija
25/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan se eräpäivänä käyttötililtä. Ei tuo ole niin iso summa ja eräpäivä on 4 kk päästä.

Vierailija
26/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin eilen varausmaksun uudesta asunnosta 4.000€, tänään loppumaksun lomasta 1.700€ ja vielä jäi tilille 45.000 euroa. Katsoin juuri Nordean nettipankista osiota säästöni: säästötili n.85.000€, käyttötili n.45.000€, miehen osakkeetn. 58.000€, minun osakkeet n.23.000€, miehen osakerahasto n.46.000€, minun osakerahasto n.58.000€.

Nykyinen asuntomme tulee myyntiin ensi viikonloppuna. Hp. 475.000€ Lainaa ei ole.

Ihan tavallinen DI+FM perhe ollaan, lapset lähdössä maailmalle, omakotitalo vaihtuu uuteen kerrostaloasuntoon Lauttasaaressa.

Tosi ällöttävää kehuskelua. Toivottavasti elämä koettelee suakin joskus kovalla kädellä.

Vierailija
27/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puumaisin Andyltä. Sille jäis viel 28 donaa.

Vierailija
28/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoraamalla saa helposti rahaa, ehkä kokeilisin.

Vierailija
29/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pummaisin =)

Vierailija
30/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valuuttakerroin unohtui!

Vierailija
31/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten noita tuli ovista ja ikkunoista, osa omia, osa ei.

Vieläkin maksellaan, voitonpuolella onnexi jo ollaan niiden suhteen :D.

Vierailija
32/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tililtä nettipankista ihan normaalisti. Ei sen sen kummempaa pitäisi olla, oli yllättävä lasku tai ei.

Vierailija
33/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä tänään taas varakkaita ihmisiä. Ei huolta huomisesta ja voidaan ostaa mitä mieleen juolahtaa.

Vierailija
34/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen yllätyslasku on ihan mahdollinen. Esim. uusi hammas tai esim. hoidot ja tutkimukset yksityisellä jos ei vakuutusta (esim. magneettikuvaus), auton remppa, kodinkoneiden hajoaminen, taloyhtiön remppa (pitäisi tosiaan ilmoittaa aikaisemmin, mutta joskus arviot ylittyy, hautajaiskulut (meillä mun isän hautajaiset jää mun maksettavaksi jos haluan muuta kuin sossun minimissään). Onhan noita.

Tilillä on aina n. 2 kuukauden palkka, rahastoissa ehkä 10000e ja luottokorteilla 8000e. Näiden avulla maksaisi ihan hyvin minkä tahansa noista menoista.

Vierailija
35/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortilla maksaisin tililtäni.

Vierailija
36/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä tänään taas varakkaita ihmisiä. Ei huolta huomisesta ja voidaan ostaa mitä mieleen juolahtaa.

Varakas jos pystyy maksamaan 2000 eur laskun? Okei.

Vierailija
37/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ihan tiedossa oleva lasku joka oli 400€ (vakuutukset) ja silti otti koville maksaa. Opiskelija ja työtön, kuussa tulee n. 1000€ josta vuokran ja kuukausittaisten laskujen jälkeen jää juuri se 400€. Se kuukausi syötiin makaronia ja puuroa. Jos tulisi parin tonnin lasku niin en kyllä tiedä mitä tekisin. Säästöjä n. 500€, joihin en pääse vielä vuoteen käsiksi joten niistäkään ei hyötyä.

Vierailija
38/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pankkitililtäni maksaisin. Sen verran on reserviä oltava.

Vierailija
39/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keksin kyllä mikä yllätyslasku voisi olla noin iso. Auton kanssa on tullut  yllätyksiä sen jälkeen, kun kilometrimäärä meni yli 150000 vaikka on huollettu säännöllisesti. Tosin viimeksi vain 1100. Älkää kysykö mikä oli, kun se oli miehen autossa ja en yksinkertaisesti muista. Mies maksoi Visalla, kun ei kortilla saa maksaa kuin tonnin kertasuorituksia. Samoin joku sairaalalasku voisi yllättää, mutta en yhtään ole kärryillä, mikä on katto. Samoin joku yllättävä äkillisen remontin tarve kotona, joku vesivahinko tms. KAtsokaas ihmiset, kun vakuutuksesta rahat saa vasta todisteita vastaan ja nekin ovat harkinnanvaraisia. Tätä moni ei tunnu tajuavan, ettei vakuutus korvaa laskun maksua varten mitään, vaan vasta sitten, kun lasku on maksettu. 

Miten yllätyslasku voi syntyä, jos ihan itse päättää, että autoon tehdään isompi huolto sen sijaan, että mietittäisiin muita vaihtoehtoja. Itse tehty päätös ei voi olla yllätys!

Vierailija
40/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästötilillä on muutama tonnit juuri tuollaisia tilanteita varten.