Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten maksaisit n. 2000 euron yllätyslaskun?

Vierailija
07.12.2015 |

Miten hankiisit sellaiset rahat jos saisit aikaa neljä kuukautta?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keksin kyllä mikä yllätyslasku voisi olla noin iso. Auton kanssa on tullut  yllätyksiä sen jälkeen, kun kilometrimäärä meni yli 150000 vaikka on huollettu säännöllisesti. Tosin viimeksi vain 1100. Älkää kysykö mikä oli, kun se oli miehen autossa ja en yksinkertaisesti muista. Mies maksoi Visalla, kun ei kortilla saa maksaa kuin tonnin kertasuorituksia. Samoin joku sairaalalasku voisi yllättää, mutta en yhtään ole kärryillä, mikä on katto. Samoin joku yllättävä äkillisen remontin tarve kotona, joku vesivahinko tms. KAtsokaas ihmiset, kun vakuutuksesta rahat saa vasta todisteita vastaan ja nekin ovat harkinnanvaraisia. Tätä moni ei tunnu tajuavan, ettei vakuutus korvaa laskun maksua varten mitään, vaan vasta sitten, kun lasku on maksettu. 

Miten yllätyslasku voi syntyä, jos ihan itse päättää, että autoon tehdään isompi huolto sen sijaan, että mietittäisiin muita vaihtoehtoja. Itse tehty päätös ei voi olla yllätys!

Melkoista välimerkkiin sekaantumista... Ei kai lasku periaatteessa voi olla koskaan yllätys, koska se perustuu aina sopimukseen. Mutta autosta voi tulla helposti suunnittelemattomia kuluja. Vaihtoehtoina on korjata auto, vaihtaa auto, ostaa toinen tai jättää menemättä töihin kun ei pääse.

Vierailija
42/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me päätetty tehdä autoon isompaa huoltoa, vietiin määräaikaishuoltoon ja ta-daa, reilu 2000 euroa. Mitäs teet, katsastuksesta ei olisi mennyt läpi, itse en osaa huoltaa - silloin sattui olemaan vähän säästössä. No, eikös syksyllä katsastuksessa tullut ilmi, että pakoputki pitää vaihtaa ja kesärenkaat on finaalissa - taas meni reilu tonni. Onneksi visalla oli vielä varaa. Sitä laskua maksettiin sitten muutama kuukausi. Kyllä 2000 euron yllätyslasku olisi meille aikamoinen kolaus ja ilman visaa tekisi tiukkaa maksaa neljässä kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin sossuun niinkuin muutkin laskut

Vierailija
44/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kanssa tulee kyllä paljon maksavia korjauksia, vaikka kuinka käyttäisi säännöllisesti huollossa. Joskin auton kuluminen ei ole yllättävää vaan tosiasia ja sitä pitää korjata usein, ainakin vanhempaa autoa. Ja taitaa niissä uusissakin olla vikaa milloin missäkin.

Yllättävää voi olla myös sairastuminen, kodissa tapahtuvat rikkoontumisen joita vakuutus ei korvaakaan, auton ajo pöpelikköön ilman kaskoa tms. vakuutusta, joka korvaa auton..

Olen onnekas, koska olen saanut säästettyä elämän varrella "sukan varteen" sen verran, että 2000 euron yllätyslasku ei kaataisi talouttani. Mutta näin ei aina ole ollut..

Vierailija
45/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton korjaus, eläinlääkäri yms eivät ole yllärilaskuja. Niihin pitää osata varautua koko ajan.

Eli maksaisin tililtä, jonne on näitä tilanteita varten laitettu rahaa syrjään vuosien ajan.

Kyllä se 500 euroa kuussakin onnistuisi, tiukasti.

Vierailija
46/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä tänään taas varakkaita ihmisiä. Ei huolta huomisesta ja voidaan ostaa mitä mieleen juolahtaa.

Onko sinun mielestäsi 2000 euroa pankkitilillään pitävä rikas? Jos itselläni olisi niin vähän, olisi olo turvaton. Olen aina pannut säästöön vähintään 10% nettopalkasta. Jopa opiskeluaikana siirsin heti muutaman kympin kuukaudessa säästötilille.

Nykyisin säästän rahastoihin joka kuukausi noin 15% nettopalkastani, asuntolaina on yhteinen puolison kanssa ja sinne menee n. 25%

Vierailija
47/47 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin tililtäni. Olen tavallinen työssäkäyvä nainen. Menot on mitoitettu tuloja pienemmiksi normaalin suosituksen mukaan joten kyllä vararahasto karttuu, vaikka sitä joskus myös käytetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi