Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunnallinen hoito potilasta vähättelevä, jopa nöyryyttävää

Vierailija
07.12.2015 |

Pakko avautua. Olen raskaana nyt viimeisellä kolmanneksella, ja kärsinyt jo parisen kuukautta alaselän kovasta kivusta, joka pahenee rasituksesta niin, että hyvä kun kävelemään pystyy. Nyt se on alkanut säteilemään lonkkiin ja liitoskipuja on myös. Supistuksiakin rankkoina päivinä tulee.

Olen lähihoitaja ja töissä vanhainkodissa, jossa oon kituuttanut jo hyvän aikaa ja nyt sanoin neuvolan lääkärille että en kyllä enää pysty. Mielestäni oikeutettua tässä vaiheessa.
Vastaus oli, että en ole tarpeeksi kipeä, ja miksen mee sellaiselle osastolle missä ei tarvis nostella tai kumarrella (wtf, sellaseen en oo kyllä törmännytkään ikinä) Myös kysyttiin, miksen aloita äitiyslomaa varhennettuna. Eihän se sitä varten ole että sairastetaan! Oon myös luovuttaja ja mitä kaikkea muuta.

Varasin raivossani ajan yksityiseen, maksoin siitä 80e, mutta jonka lääkäri ymmärsi täysin ja luojan kiitos sain sitä sairaslomaa heti paikalla. Todella nöyryyttävää oli tuo neuvolan toiminta. O_O Onko muilla ollut vastaavaa??

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon selkämurtumaan, aivan järkyttävää touhua! Sähän olisit voinut vammautua pahimmillaan!! Ihan kuin jotkut sais jonkun sortin sairasta tyydytystä kohtelemalla ihmisiä noin julmasti. Hyi.

Ap

Vierailija
22/31 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin siirryin yksityiselle ja olen ollut tyytyväinen asiakas. Kannattaa, jos vaan rahallisesti mahdollisuus. Tieto siitä että apua saa kun tarvitsee on sen arvoista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Minulle neuvolalääkäri sanoi, että selkäkivut kuuluvat raskauteen ja että palataan asiaan synnytyksen jälkeen, jos kivut ei hellitä. Menin sitten yksityiselle hyvälle osteopaatille, joka napsutteli tunnin verran selkääni, vaikka maha olikin jo iso, ja sai kivut kertakäsittelyllä pois. Se oli mahtavaa! Hinta oli 50 tai 60 euroa.

Otitko lääkärin kommentin hyväksyen vastaan? Aika yleistämistä koska jokaisella kipu on niin erilaista. Osteopaatti ei tullut mieleen eikä lääkäri edes ehdottanut, mutta kokeilemisen arvoinen nähtävästi. :)

No lääkäri oli nuori, tympeä mies ja vielä sijaisena, ei tuntunut järkevältä alkaa vaatia mitään. Osteopaatista on mulla muitakin tosi hyviä kokemuksia: yksi taitava on poistanut moneen kertaan selän ja lonkan kipuja (eräs toinen osteopaatti osasi helpottaa kipua muttei saanut sitä pois).

Vierailija
24/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokemuksia muilla?

Vierailija
25/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään eroa yksityisen ja kunnallisen välillä. Molemmissa olen asiallista ja hyvää hoitoa saanut. Yksityisellä puolella työterveyslääkäri suositteli varhennetulle äitiyslomalle jäämistä kuukautta normaalia aikaisemmin työn raskauden vuoksi. Neuvolalääkäri taas lähinnä tyrkytti sairauslomaa.

Vierailija
26/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan muutenkin kovin ronskeja. Gynellä liikutaan ilman housuja huoneessa ja huoneeseen saattaa koska vain tulla hoitaja. Itsellä kokemusta myös brittien sairaanhoidosta. Gynellä päälle puetaan vihreä kaapu ei todellakaan tarvitse maata koko alapään paljaana. Muutenkin hoito oli kokonaisuudessaan parempaa, mitään ei tarvinnu koskaan mistään maksaa ja lääkkeet sai myös ilmaiseksi mukaan.

Vierailija
27/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän tämä.

Meilläkin lapsen vatsakipuja alettiin tutkimaan kunnolla vasta kun opettaja kiinnitti niihin huomiota ja sai terveydenhoitajan uskomaan että ovat todellisia.

Me vanhemmat oltiin valitettu niistä vuosia ja muutaman kerran saatu lapsi pintapuolisiin tutkimuksiin. Diagnoosiksi saatiin hirveän riitelyn jälkeen toiminnallinen vatsavaiva.

Vasta kun koululla alettiin ihmettelemään lapsen mahakipuja, saatiin asialliset tutkimukset. Diagnoosiksi tulikin IBS ja lapsi saa nyt hoitoa vaivaansa.

Vituttaa se että mentiin uskomaan se ensimmäinen 'diagnoosi' eikä vaadittu enempää tutkimuksia. Ei edes tiedetty miten lapsen vaivoja olisi pitänyt tutkia että saisi oikeasti luotettavia tuloksia. Siksi varmaan silloin luultiin että kaikki tarpeellinen oli selvitetty.

Vierailija
28/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko edes oikea lääkäri vai kandi? Ne on vittumaisia kyykyttäjiä aina.

Vierailija
29/31 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia kokemuksia ja näistä on aikaa jo yli 10 vuotta. Odotin kuopusta ja koko ajan supisteli (säännöllisesti ja epäsäännöllisesti, kymmeniä/satoja kertoja päivässä, joskus täysin kivuttomasti ja välillä vähän kivuliaammin)  Kohdunsuulla tilanne normaali eikä neuvolalääkärin mukaan tarvetta sairauslomalle kun työt oli "kevyttä toimistotyötä" Ainoa vaan että ajomatkaa oli tunti/suunta ja varsinkin kotiinpäin ajaessa oli välillä tosi vaikea olla kun vaan supisteli. Kotona jaksoin tasan nuokkua sohvassa koko illan ja sitten äp-loman aluksi nukuin suurimman osan päivää, supistelujen lisäksi hb oli alle 120 lähes koko raskauden. Mutta väsymys ja supistelu ei ollut riittävä oire sairauslomalle; vauvalla tai mulla ei ollut hätää ja päästiin rv39:lle asti. Ymmärrän hyvin että monella on suurempia ongelmia mutta olisin tarvinnut enemmän lepoa. En tiedä aiheuttiko supistelu väsymystä vai väsymys supistelua mutta se kierre olisi pitänyt saada poikki. Supistukset mulla jatkui samanlaisena saliin asti; vasta viimeisen tunnin supistukset oli kivuliaampia kuin nämä raskausajan harjoitussupistukset. 

Vierailija
30/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan neuvolassa olen minäkin saanut ylimielistä kohtelua. Kaikkia oireita vähätelty, mm. supistelua ja järkyttävän kivuliasta issiasta. Syystä että ne ovat normaaleja raskauden oireita. Tottahan se on mutta ei se niistä vähemmän kivuliaita tee?? Vanhoilla lääkäreillä/terkoilla on asenteena että turha kitistä niin kauan kun henki vaan pihisee..

Vierailija
31/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosiksi saatiin hirveän riitelyn jälkeen toiminnallinen vatsavaiva.

Vasta kun koululla alettiin ihmettelemään lapsen mahakipuja, saatiin asialliset tutkimukset. Diagnoosiksi tulikin IBS ja lapsi saa nyt hoitoa vaivaansa.

Häh? Eli diagnoosi oli alunalkaenkin aivan oikea, mutta nyt saitte sille vain hienommalta kuulostavan englanninkielisen nimen? Vai tarkoititko IBD:a kuitenkin?