En enää löydä aloitustani. Joten uudestaan; Mitä laittaisin coctail-tikkuihin alle 5-vuotialle?

Vierailija

Jos joku löytää sen keskustelun niin voisiko ystävällisesti upata? Tein sen aloituksen ja sitten unohdin jäädä katsomaan onko kukaan vastannut siihen ja nyt en enää löydä tuolla vauva-palstan haulla enkä googlella :(
Kuitenkin kysymys oli se että mitä laittaisin nyyttäri-systeemillä järjestettäviin muskarin joulujuhliin (jossa lapsia 1v5kk-5v) coctail-tikkuihin. Lihapullia en ehdi alkaa tekemään enkä halua niitä valmiita laittaa joten ei niitä. Olen ajatellut juustoa, omenaa, viinirypäleitä, vesimeloonia, mutta mitä muuta? Ei tarvitse olla välttämättä mitään lihaa kun ei tarvitse olla ruokaisa. Mitäs ideoita teillä olisi? Itse olen syönyt/tehnyt coctail-tikkuja viimeksi kun olin itse lapsi :D

Kommentit (6)

Vierailija

Jätä ne coctail tikut pois -ovat vaatallisia. Laita erillisiin astioihin viinirypäleitä, pikkutomaatteja, kurkkutikkuja, juustokuutiota, lihapulla, nakkeja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jätä ne coctail tikut pois -ovat vaatallisia. Laita erillisiin astioihin viinirypäleitä, pikkutomaatteja, kurkkutikkuja, juustokuutiota, lihapulla, nakkeja.

No miten niitä sitten syötäisiin? Lusikalla lautaselle ja sormin? Hmm... Mietin kans tota että onko ne tikut vaarallisia noin pienille mutta toisaalta noi pienimmäthän nyt syövät vanhempiensa avustuksella, ja kyllä musta tuntuu että mun vähän alle 3v osaisi opastuksen jälkeen ihan siististi syödä tikusta (ota ensin ruoka pois tikusta ja sitten suuhun. Ei tikkua suuhun). Ei kai ruuan kanssa muutenkaan ole tarkoitus juosta pitkin pitäjiä... Nakit jätän myös pois. Itse en ainakaan ole tykännyt antaa lapselleni nakkia tai muitakaan lihajalosteita kuin vain ihan harvoin. Varsinkin pienimmille niissä on jo ihan liikaa suolaakin.

-ap

Vierailija

up! Lisää ehdotuksia :) Miten toimisi pelkät hedelmä-coctailit? Banaania, omenaa, meloonia, kiiviä.... Tietysti kaikkiin ei voi kiiviä laittaa kun joku voi olla pahasti allerginen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No miten niitä sitten syötäisiin? Lusikalla lautaselle ja sormin? Hmm... Mietin kans tota että onko ne tikut vaarallisia noin pienille mutta toisaalta noi pienimmäthän nyt syövät vanhempiensa avustuksella, ja kyllä musta tuntuu että mun vähän alle 3v osaisi opastuksen jälkeen ihan siististi syödä tikusta (ota ensin ruoka pois tikusta ja sitten suuhun. Ei tikkua suuhun). Ei kai ruuan kanssa muutenkaan ole tarkoitus juosta pitkin pitäjiä... Nakit jätän myös pois. Itse en ainakaan ole tykännyt antaa lapselleni nakkia tai muitakaan lihajalosteita kuin vain ihan harvoin. Varsinkin pienimmille niissä on jo ihan liikaa suolaakin.

-ap

Hammastikkuhan on tosi terävä, melkein kuin neula. Meillä oli aikoinaan tähän tarkoitukseen pieniä muovisia miekan näköisiä cocktailtikkuja. Taisivat silloin olla Tiimarista. Lapset tykkäs niistä eivätkä olleet vaarallisen teräviä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat