Ylireagoinko? miehen suku

jouluoijoulu

Hei,
Olen noin 30v nainen. Olen seurustellut miehen kanssa 12kk. Ollaan vakavissamme ja seurustelu tuntuu hyvältä. Ollaanmietitty että oltais aatto miehen vanhemmilla, jossa on sisarukset.

Ylireagoinko, kun minulla on vahva ulkopuolisuuden tunne suvussa. Koen, että miehen sisaret ja vanhemmat ovat ottaneet minut hyvin mukaan, ja sanovat että olen sukua ja ovat Parisuhteen puolella. Mutta, silti huomaan, että esimerkiksi keskusteluissa olen usein ilmaa ja nyt kun laitettiin lahjarinki pystyyn, minua ei aluksi otettu mukaan, vaikka sanoin että mielellään osallistun kaikkien lahjoihin. Sisarukset (ovat jo aikuisia) tuntuvat joulun tullen muuttuvan perheen pikkuisiksi jotka ostavat vain toisilleen lahjat. Muillakin sisaruksilla on jo poikaystäviä ja puolisoita, mutta jouluksi ne jätetään kotiin ja mennään lapsuudenperheen luo. Lapsuudenperhe rules ja muut kuin suvun jäsenet ovat ilmaa.

Toinen siskoista vaikuttaa hieman omaavan mustasukkaisuutta minua kohtaan. Jos näemme, hän vaatii huomiota veljeltään koko ajan. Vaikuttaa, ettei hän jaksa tutustua minuun. Koen, että.esim. heidän sukumökki on hänen, hän on paikan prinsessa ja minä joku outsider. Jopa kun puhun hänelle ja yritän ottaa kontaktia, hän saattaa vastata puhuen veljeensä päin. En usko, että kyseessä on ujous.

Ylireagoinko ? Kai itsekin olen hieman lapsellinen, mutta kyllä musta tuntuis pahalta
Jos aattona avaan vaan yhden paketin, mieheltäni, jos perheen aikuiset ydinprinsessat availee monia paketteja.

Kommentit (11)

Vierailija

Olette seurustelleet 12kk... En itse kovin mielelläni ottaisi vuoden mittaisen seurustelun jälken sisaruksen tyttö/poikaystävää lahjarinkeihin tai ylipäänsä joulunviettoon, ja tosiaankin sukumökki ei olisi seurustelukumppanin ominta aluetta. Ehkä ensi jouluna sitten, jos ja kun olisivat vielä yhdessä.

Vierailija

No vähän jännältä tuon perheen suhteet vaikuttaa, mutta toisaalta teillä on vielä aika tuore suhde miehen kanssa. Toisaalta sinä olet jo ihan aikuinen ihminen ja sinun ei välttämättä tarvii ängetä mukaan toisten lahjavaihtoon tai joulunviettoon jos se on tälle perheelle se heidän oma juttu.

Vierailija

Ei meillä osteta lahjoja kuin omille sisaruksille, en siis osta mitään veljen vaimolle eikä hän minulle. Mieheni sisko ei osta mitään minulle. Ei ole käynyt edes mielessä, että pitäisi lahjoa pikkuveljen tyttöystävä tai saada häneltä lahja.

Eikä meillä se veljen tyttöystävä olisi mitenkään tervetullut jouluun, jossa olisi vain oman perheen jäseniä paikalla. Veljen vaimo (silloinen tyttöystävä) meni aina lapsuudenkotiinsa jouluksi ja veli vanhemmilleni, kunnes saivat esikoisen ja juhlivat joulunsa kotonaan.

En ymmärrä tuota "saan vain yhden paketin" -tuskaasi. Tietty otat sinne joulunviettoon mukaan kaikki kavereiltasi, vanhemmiltasi ja sisaruksiltasi saamasi paketit, niitä on kaikilla ainakin tusinan verran. Siinä availet niitä muiden vierellä. Vai oletatko, että kaikki muut ostaa sinulle jotain säälistä?

Vierailija

Jos perheen asenne on tuo, antaisin heidän viettää joulun keskenään. Mies päättäköön itse, viettääkö joulun perheensä vai minun kanssani vai molempien.

Vierailija

Voisiko kyse olla siitä, että koska eivät ota omiakaan puolisoita mukaan joulun viettoon (joka minusta outoa), niin eivät haluaisi sinne myöskään veljen puolisoa.

Vierailija

Kyllä mä ihmettelin kun miehen äiti kutsui heille jouluksi, vaikka vasta pari kk oltiin poikansa kanssa tapailtu. Enkä todellakaan osannut odottaa, että tuleva anoppi oli vielä monta lahjaakin mulle paketoinut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei meillä osteta lahjoja kuin omille sisaruksille, en siis osta mitään veljen vaimolle eikä hän minulle. Mieheni sisko ei osta mitään minulle. Ei ole käynyt edes mielessä, että pitäisi lahjoa pikkuveljen tyttöystävä tai saada häneltä lahja.

Eikä meillä se veljen tyttöystävä olisi mitenkään tervetullut jouluun, jossa olisi vain oman perheen jäseniä paikalla. Veljen vaimo (silloinen tyttöystävä) meni aina lapsuudenkotiinsa jouluksi ja veli vanhemmilleni, kunnes saivat esikoisen ja juhlivat joulunsa kotonaan.

En ymmärrä tuota "saan vain yhden paketin" -tuskaasi. Tietty otat sinne joulunviettoon mukaan kaikki kavereiltasi, vanhemmiltasi ja sisaruksiltasi saamasi paketit, niitä on kaikilla ainakin tusinan verran. Siinä availet niitä muiden vierellä. Vai oletatko, että kaikki muut ostaa sinulle jotain säälistä?

Sori nyt vaan, mutta kuka tommoseen sukuun haluaisikaan osalliseksi. Kuulostaa kylmältä.

Vierailija

Mustasukkainen sisko pitää sinua kilpailijana, veljensä suosiostaan. Syrjintää ilmassa sinua kohtaan, johon todennäköisesti tämä sisko tulee vaikuttamaan jatkossakin. Et ylireagoi, vaan sensorisi toimivat normaalisti tilanteen suhteen. Seuraava siirtosi, mitä olet ajatellut?

apvastaa

No olen saanut etäisyyttä asiaan. Se vieläkin vaivaa minua, mutta yritän olla ottamatta asioita raskaasti. Todennäköisesti vetäydyn joulunvietosta ja menen juhlimaan omien vanhempien luo.
En myös enää ajattele heitä siten, ett kovasti toivon olevani läheinen. Vaikka he itse sanovat kaikkea kivaa, mutta eivät näytä sitä teoissa, niin ei sitä voi ottaa todesta.
Olen vähän kauhulla miettinyt matkaa jota suunnitellaan miehen suvun kesken. Saatanpa jättäytyä siitäkin pois, menköön mies romanttiselle reissulle siskonsa kanssa. ;)
Olen muutenkin miettinyt suhdetta, että kannattaako se. Mies on monesti kärttyinen ja vähänv määräilevä. Ehkä kannattaa vetäytyä koko suhteesta. Ainakin joksikin aikaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat