Miten työikäinen ihminen pystyy menemään yöunille ennen klo 21?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Herätys on arkisin klo 1:00. Pakko mennä aikaisin nukkumaan.
Voihan sitä mennä sänkyyn makaamaan vaikka klo 15, mutta on asia erikseen nukahtaako silloin yöunille.
Ap
Menen sänkyyn, vedän peiton päälle, laitan kuulokkeet korville ja kuuntelen hetken jotain puheohjelmaa. Sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä mennä sänkyyn makaamaan vaikka klo 15, mutta on asia erikseen nukahtaako silloin yöunille.
Ap
Lopeta piristeiden käyttö äläkä nuku päiväunia. Onnistuu helposti kun vähän aikaa jatkaa sellaista elämänrytmiä.
Yli-ihminen, ihminen korkeimmassa rekisterissä, varmaankin. Yli-ihminen ei oikein tule toimeen ali-ihmisten kanssa, tästä on riittävästi empiiristä evidenssiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lopeta piristeiden käyttö äläkä nuku päiväunia. Onnistuu helposti kun vähän aikaa jatkaa sellaista elämänrytmiä.
Ei auta. Päiväunia en nuku muulloin kuin kipeänä, enkä oikein ymmärrä sitäkään miten aikuiset ihmiset pystyvät nukkumaan päiväunia.
Ap
Ap ei tunnu siellä suljetulla osastolla tajuavan paljon muutakaan.
Vaikka siten että aamulla joutuu heräämään viideltä. Kun joidenkin työikäisten työt alkaa aiemmin kuin etätoimistolaisten.
Sillä tavalla, että käy pesulla, syö iltapalaa, pesee hampaat, hetken aikaa rauhoittuu sarjaa katsellen tai kirjaa lukien, ja sitten menee sänkyyn ja pistää silmät kiinni. Kun herää viideltä ja viettää aktiivisen päivän töissä ja töiden jälkeen kotona, niin kyllä siinä uni tulee.
Helposti. Talvella saatan käydä nukkumaan jo klo 19 jos aamuvuoroon menen. Ei ole vaikeuttaa saada unenpäästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siten että aamulla joutuu heräämään viideltä. Kun joidenkin työikäisten työt alkaa aiemmin kuin etätoimistolaisten.
Tein monta vuotta vuorotyötä tehtaassa, jossa aamuvuoro alkaa klo 6. Lähdin kotoa viimeistään klo 5.15.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin, tai puoli viideltä tai klo 4.00. On ilmeisen outo asia, etteivät kaikki tee töitä 8-16.00. Mitenhän julkinen liikenne toimisi noilla virasto-ajoilla? Tai leipomot? Ihan vain pari esimerkkiä.
Tätä olen aina ihmetellyt. Minulla on ollut melkein aina kerrostaloissa asuessa naapureita, jotka alkavat metelöimään aamuviideltä ja huutamaan miten muut vain nukkuvat.
Hulluin on tyyppi joka nukkuu luonnostaan vain neljä tuntia ja metelöi ja kyttää muun ajan.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa... Onkohan tämäkin nyt maailman kahdeksas ihme, että ihmisillä on erilainen unirytmi ja unen tarve.
Vierailija kirjoitti:
Mä herään töihin 4.30 enkä silti pysty nukkumaan vielä iltaysiltä vaan kukun hereillä puolille öin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä herään töihin 4.30 enkä silti pysty nukkumaan vielä iltaysiltä vaan kukun hereillä puolille öin.
Juuri näin. Ilmeisesti moni (aamuvirkku) kuvittelee, että ihminen nukahtaa välittömästi pään painuessa tyynyyn.
Ap
Pari tuttua on jotka menevät, heräävät sitten neljän maissa odottelemaan töihin menoa
Hahhaa. Epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä iltavuoro kestää kymmeneen asti ja seuraavana aamuna pitää olla kuudelta takaisin. Olen kotona aikaisintaan yhdeltätoista ja aamulla lähden kotoa viideltä.
No ehkäpä ne iltavirkut ei voi vaikka olisi miten väsynyt. Mutta me aamuvirkut voidaan, välillä herään jo neljältä. Yleensä menen kyllä nukkumaan vasta kymmenen aikaan.
Siinäpähän ihmettelet. Et ymmärrä että työikäisissäkin on sairaita. Mun syöpälääkitys väsyttää saatanasti.