Vielä kerran jouluapua-palvelusta, nyt siellä pyydetään ihan suoraan pleikka nelosta!

Vierailija

"Olisiko kenelläkään Playstation 4 konetta ylimääräisenä. Pelejä on tarjottu mutta kone puuttuu. Jos löytyy niin laitatko viestiä niin anna perheen yhteytiedot. Kiitos :)"

Siis ilmeisesti joku ylläpitäjä pyytää. Kelläpä nyt olis tommoinen muutaman sadan pelikone ylimääräisenä, mä en lapsille edes aio ostaa sitä vaikka joululahjaksi pyysivät, saavat tyytyä kaksi vuotta sitten lahjaksi saatuun kolmoseen enkä katso meidän olevan niin köyhiä että pitäisi hyväntekeväisyytenä saada.

Täällä on ollut puhetta ettei vähävaraiselle lapselle riitä villasukat ja suklaalevy. No ei mutta pitääkö sen lahjan olla pelikone jota edes keskituloisen perheen tuloilla ei jouluksi osteta.

Sivut

Kommentit (158)

Vierailija

Mäkin voisin huolia pleikkari nelosen ilmaiseksi ja mielellään siihen kylkeen Elder Scrolls Online, Fallout 4, Black Ops 3 ja Just Cause 3.

En millään viittis tuhlata omia rahoja, kun se on kummiski sen verran kallis vehje, kiitos.

(Että jollain on pokkaa, se laite kuitenkin maksaa noin 400e...)

Vierailija

Miksi kenelläkään olisi ylimääräisenä uusi, monta sataa maksava pelikonsoli? Ja miksi kukaan antaisi sen ilmaiseksi pois, kun niistä maksetaan käytettynäkin vielä lähemmäs 300?

Vierailija

Juu. Me ollaan ihan hyvätuloisia, mutta ei ole vielä raaskittu ostaa pleikka nelosta. Odotellaan vielä, jos hinta laskisi.

Sika härskiltä kuulostaa pyytää noin kallista lahjaa jostain vähävaraisten keräyksestä :O

Vierailija

Täytyy sanoa, että nyt kyllä on pistetty toiveiden katto ylimmilleen. Vai että 400 euron pelikone pitäisi saada...

Jouku järki ja nöryys pitäisi tuosta kerjäämisestäkin löytyä. Vaikka lapsi sen sanoo, ei vanhemman pidä sitä eteenpäin viedä. Tai pyrkisi vanhempi itse sen järjestämään, tosin sitten ei tarvitsisi jouluapua. 

Nyt kun rupeaa säästämään, niin kahden vuoden päästä tämäkin on mahdollista ostaa heidän itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juu. Me ollaan ihan hyvätuloisia, mutta ei ole vielä raaskittu ostaa pleikka nelosta. Odotellaan vielä, jos hinta laskisi.

Sika härskiltä kuulostaa pyytää noin kallista lahjaa jostain vähävaraisten keräyksestä :O

Joo, mullakin olisi varaa ostaa se vaikka heti, mutta en halua maksaa niin paljoa pelikonsolista, joten odottelemaan suosiolla, että hinnat tulee vähän alemmas.

Vierailija

Yhdessä kirppisryhmässä joku antoi iPhone vitosen. Pyysi ihmisiä laittamaan yyveetä ja perustelemaan tarvetta.
Moni jonotti tuotetta ja kertoikin avoimesti että koululainen toivonut juuri sellaista jne, lapsille se haluttiin.
Kasvatan varmaan tulevia koulukiusattuja mutta himpskatti sentään, en ole ikinä tajunnut miksi maksaa merkistä.
Kun muut tuhladivat rahaa Miss Sixties yms farkkuihin, ostin omat samanlaiset Seppälän alerekistä kympillä. Samaan mun lapset saa tyytyä. Ei me köyhiä olla, mutta jos ei kelpaa esim. Huawei älyluuri vaan pitää olla ajfoun, niin saa kyllä olla ilman.
Onneksi ei ole ihan vielä ajankohtaista....

Vierailija

Voihan joku todella varakas haluta semmoisen lahjoittaa. Ei se ole väärin kysyä tai pyytää. Ehkä kysyjä ei edes tiedä/ole ottanut selvää miten kallis laite on kyseessä, kuullut vain lapsen toivovan (ja lapset nyt toivoo poneja ja muuta epärealistista). Toki itsekin jättäisin tuon väliin vaikka varakas olisinkin, olen niin käytännöllinen että ajatelen sillä summalla saavan niin paljon muuta kivaa ja tarpeellista kuin mitä yksi ainoa pelikone maksaisi ja tuntemattomista ei tiedä vaikka menisi sitten myyntiin ja rahat isän ja äidin taskuun. Kenenkään päihdeongelmaa en esimerkiksi näin haluaisi rahoittaa. Mutta on kurja että näiden pyyntöjen vuoksi leimataan hyvä ajatus. Moni varmasti ikionnellinen jos saa edes pienen avun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö noilla ylläpitäjillä ole sen vertaa järkeä, että jättäisivät nämä härskeimmät kerjäykset julkaisematta?

Saattaahan se olla, että nekin saa jonkun provikan tuosta?

Isolta huijaukselta vaikuttaa koko toiminta, vaikka lähtöajatus olikin varmaan aikoinaan jotain muuta.

Vierailija

Tulee vaan mieleen et milläköhän perusteella tuonne nuo perheet valitaan...

Ja se et mulla meni noin 45 euroa kun ostin jouluherkut yhdelle 9-henkiselle perheelle (sulkaata, karkkia, lakuja, pipareita, keksejä, sipsejä) eli tuli jotenkin semmoinen olo et oliko mun lahjoitus aika huono tai jopa nolo, ei tee kuin muutaman euron/pää.

Ap

Vierailija

Ai hitto!  Mun tekis mieli mutteripannua ja tietysti kahvit mukaan.  Pitäisköhän...käyn kyllä työssä ja rahaakin on mutta näköjään muutkin pummii. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kirppisryhmässä joku antoi iPhone vitosen. Pyysi ihmisiä laittamaan yyveetä ja perustelemaan tarvetta.
Moni jonotti tuotetta ja kertoikin avoimesti että koululainen toivonut juuri sellaista jne, lapsille se haluttiin.
Kasvatan varmaan tulevia koulukiusattuja mutta himpskatti sentään, en ole ikinä tajunnut miksi maksaa merkistä.
Kun muut tuhladivat rahaa Miss Sixties yms farkkuihin, ostin omat samanlaiset Seppälän alerekistä kympillä. Samaan mun lapset saa tyytyä. Ei me köyhiä olla, mutta jos ei kelpaa esim. Huawei älyluuri vaan pitää olla ajfoun, niin saa kyllä olla ilman.
Onneksi ei ole ihan vielä ajankohtaista....

Android puhelimet on vaan joiltain kohdin niin kökköjä. Ei se ole se merkki, vaan toimivuus. Ärsytäähän se maksaa, mutta vielä enemmän ärsyttää huonosti toimiva puhelin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat