Miten pääsen kateudesta kiusaajaa kohtaan?

Vierailija

Tuntemani kateus ahdistaa, ja haluan siitä eroon, mutta miten?

Entinen koulukiusaaja erittäin hyvätuloisen miehen. Kiusaaja on tyhmä ja pinnallinen mutta hyvin kaunis, mies rumahko mutta menestynyt. Kuulemma aluksi kiusaaja oli hävennyt miestä, mutta asema ja raha viehättivät enemmän. Entinen luokkakaveri kertoi kiusaajan leuhkineen Facebookissa kuinka mies on kutsuttu linnaan, joten en varmuuden vuoksi uskalla tv:tä avata ettei tämä naama siellä vilahda. En kadehdi linnaan kutsumista, vaan omassa taloudellisessa ahdingossamme kadehdin kiusaajan saamaa helppoa elämää toisen edustusvaimona.
*
Meidän tilanteemme on hieman ikävä. Olen nuori, hyvää akateemista alaa opiskeleva nainen. Olen perheellinen, ja valmistuttuani olen perheen ainut elättäjä. Mieheni sairastui ennen fyysiseen ammattiin valmistumista ja vaikka henki säästyi, hän ei enää fyysiseen työhön pysty. Opiskelukaan ei onnistu, sairauden vuoksi hän voi lukea korkeintaan puolet sanomalehdestä. Mieheni on pari-kolmekymppinen eläkeläinen. Törmäsin alkuviikosta kaupassa tähän kiusaajaan, ja hän maireasti kysyi mitä mieheni tekee työkseni (samoin että on työtön) ja kysyi olenko vieläkään valmistunut (en) ja sitten kysyi miten me oikein lapsiperheenä pärjäämme rahallisesti (kiitos ihan hyvin) kun hän suorastaan KUOLISI jos ei voisi matkustella ja rakentaa unelmataloa. Todellisuudessa meillä ei mene hyvin: meillä on ihana lapsi, mutta opintolainaa 10 000 josta säästössä enää vain satasia, vielä vuosi sitten muutama tuhat. Sitten loppui äitiysloma ja minun sivutyöni, nyt saan vain opintorahaa ja opintolainaa. Rahan vähyydestä aiheutunut ahdistus nostatti minulla kateuden, joka minulle on uutta. Miten voin siitä päästä?

Kommentit (2)

Vierailija

Ei kenenkään toisen elämästä kannata olla kateellinen. Jokaisella ihmisellä on murheensa - ainakin jossain vaiheessa elämää. Raha ei tee onnelliseksi, pitää vaan osata olla tyytyväinen siihen mihin on varaa. Jos miehesi rakastaa sinua, sinulla on jo paljon enemmän kuin monella muulla. Aitoa rakkautta ei monella ole.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat