Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn vuoksi ei facebookissa

Vierailija
06.12.2015 |

Työni ja ammattini vuoksi en ole facebookissa. Ja kyseessä ei ole mikään myyjän työ tai muu asiakaspalvelija-ammatti vaan virka. Työssä olen paljon tekemisissä hyvin erilaisten ihmisten kanssa ja asiakkaita on moneen lähtöön. Haluan pitää yksityiselämäni yksityisenä, joten en ole facebookissa.Toki yksityisasetuksia voi säädellä kenelle päivitykset näkyvät, mutta silti en halua jakaa yksityiselämästäni mitään facebookissa tms. ja olla asiakkaitten tavoitettavissa vapaalla. Moni pitää tätä kummana asiana, mutta minusta jotkut jakelevat elämäänsä hiukkasen liian avoimesti sosiaalisessa mediassa. Toki se on jokaisen oma asia mitä itsestään haluaa jakaa, mutta itsellä on oma periaate ja se pitää. Onko muita jotka eivät ole työnsä vuoksi facebookissa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella työsi siis vaatii salatumpia toimenpiteitä kuin esim. maamme Presidentillä (epäilen kyllä että hän ei esim. itsenäisyyspäivänä itse päivittänyt kuvaa sivuille klo 19 jälkeen).

Vierailija
22/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tekosyyltä ja itsesi ylentämiseltä. Sano vaan ettet käytä facebookkia ilman tekosyitä. Koska on mahdollista laittaa FBn asetukset siten että kukaan ulkopuolinen ei löydä tai pysty laittamaan kaveripyyntöä, tai näe susta mitään.

Te taida tietää, että FB omistaa kaiken sisäktösi?

Voivat halutessaan vaikka myydä sun sisällön mainostajalle, joka laittaa sun kuvat mainokseen?

Tuskin tekevät, mutta käyttöehdot.

Sittense, että onhan niiltä ennenkin karannut tiedot mihin sattuu..

Jos facebook haluaa käyttää päivitystäni "Olipa päivä: tyttö täytti 3v" mainostarkoituksiin, niin siitä vaan.

Mitäs tuumaat jos ja kun joku rikollisliiga kaappaa tietosi.

Jos -> kun

Alkaa olla jo tämä" Kun" mualimalla...

Niinpä. Näinä aikoina on erittäin riskialtista jakaa tietojaan netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tekosyyltä ja itsesi ylentämiseltä. Sano vaan ettet käytä facebookkia ilman tekosyitä. Koska on mahdollista laittaa FBn asetukset siten että kukaan ulkopuolinen ei löydä tai pysty laittamaan kaveripyyntöä, tai näe susta mitään.

Voivat halutessaan vaikka myydä sun sisällön mainostajalle, joka laittaa sun kuvat mainokseen?

Jos facebook haluaa käyttää päivitystäni "Olipa päivä: tyttö täytti 3v" mainostarkoituksiin, niin siitä vaan.

Suhtautuisin ihan samalla tavalla kuin jos rikollinen käyttäisi tietojani rikollisiin tarkoituksiin ilman faceä.

Vierailija
24/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella työsi siis vaatii salatumpia toimenpiteitä kuin esim. maamme Presidentillä (epäilen kyllä että hän ei esim. itsenäisyyspäivänä itse päivittänyt kuvaa sivuille klo 19 jälkeen).

Nii.

Ja Ruotsin kuningasperhe.

Se on näyteikkuna.

Kulissi.

Ammattilaisten luoma tiedotuskanava.

Heja Sverige

Vierailija
25/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuisin ihan samalla tavalla kuin jos rikollinen käyttäisi tietojani rikollisiin tarkoituksiin ilman faceä.

Miksi ottaa turha ja tietoinen riski joutua rikollisten kynsiin ja hampaisiin? Presidentti on koneiston suojissa, rivikansalainen ei.

Vierailija
26/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii.

Ja Ruotsin kuningasperhe.

Se on näyteikkuna.

Kulissi.

Ammattilaisten luoma tiedotuskanava.

Heja Sverige<3

Niin? Yksityiselle ihmisille ei olisi mahdollista pitää sitä sellaisena ja olla esim. jakaa tietoja joita ei itsestään halua paljastaa?

Vierailija
27/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaa turha ja tietoinen riski joutua rikollisten kynsiin ja hampaisiin? Presidentti on koneiston suojissa, rivikansalainen ei.

Niin miksi yksityisen henkilön olisi pakko jakaa vaikka facessä tietoja joita ei halua.

Itse oikeastaan ajattelen että voin huomattavasti enemmän vaikuttaa mitä tietoja esim. facessä olevat sukulaiset tai ystävät minusta siellä jakavat olemalla edes joskus "paikalla" sielläkin.

Vierailija
28/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole Facessa koska se on perseestä. En koe elämästäni puuttuvan mitään. LinkedInissä olen pakosta (työn takia).

Vierailija
29/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään menemättä facebookiin (ja muihinkin vastaaviin) työni vuoksi. Sanotaanko vaikka nätisti niin, että olin ja olen edelleen normaalia tietoisempi somen huonoista puolista ja turvallisuusriskeistä, mitä siihen liittyy. Myös työnantaja suhtautui pitkään aika nihkeästi. No, kehitys kehittyi ja lopulta työnantajanikin liittyi mm. juuri faceen. Ja perässä menin lopulta, pitkän harkinnan jälkeen minäkin. Sittemmin olen vaihtanut työpaikkaa, mutta terveen epäluuloisen suhtautumisen olen säilyttänyt. Ja koska tahansa palaisin mielelläni aikaan ennen somea. Olen itse siellä lähinnä ryhmäpaineen vuoksi. Mielestäni somen kategorisesti voisi kieltää alle 18-vuotiailta. Monelle mukulalle vähintäänkin pitkä somepaasto tekisi erittäin hyvää.

Vierailija
30/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

29. Hyvin sanottu. Itse en liity feisbuukkiin, vaikka maksettaisiin. Ja olen saanut tietää, että tietojani on siellä jaettu. Sain sitten sen seurauksena epämääräisiä yhteydenottoja. Ei hyvä.

Vierailija
31/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes on facebookissa enää vuonna 2015?

Vierailija
32/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa skenaariossa rikolliset tietävät sinusta ja elämästäsi enemmän kuin sinä itse.

Vierailija
33/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työni ja ammattini vuoksi en ole facebookissa. Ja kyseessä ei ole mikään myyjän työ tai muu asiakaspalvelija-ammatti vaan virka. Työssä olen paljon tekemisissä hyvin erilaisten ihmisten kanssa ja asiakkaita on moneen lähtöön. Haluan pitää yksityiselämäni yksityisenä, joten en ole facebookissa.Toki yksityisasetuksia voi säädellä kenelle päivitykset näkyvät, mutta silti en halua jakaa yksityiselämästäni mitään facebookissa tms. ja olla asiakkaitten tavoitettavissa vapaalla. Moni pitää tätä kummana asiana, mutta minusta jotkut jakelevat elämäänsä hiukkasen liian avoimesti sosiaalisessa mediassa. Toki se on jokaisen oma asia mitä itsestään haluaa jakaa, mutta itsellä on oma periaate ja se pitää. Onko muita jotka eivät ole työnsä vuoksi facebookissa?

Ootko sossu? En olis jos olisin. Samaa mieltä olen kuin sä enkä nää viestissäs yhtään itses ylentämist.

Vierailija
34/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole facebookissa. Koen jollain tavalla hankalaksi ilmaista itseäni kirjoittamalla enkä tahdo jakaa elämästäni asioita kovinkaan paljon. Olen harkinnut facebookiin liittymistä sen vuoksi, että ammattikuntani on perustanut facebook-ryhmiä minua kiinnostavista asioista enkä pääse niihin mukaan. 

Eihän sun ole pakko jakaa siellä mitään. Liityt pelkkiin ryhmiin.

Vierailija
35/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkään menemättä facebookiin (ja muihinkin vastaaviin) työni vuoksi. Sanotaanko vaikka nätisti niin, että olin ja olen edelleen normaalia tietoisempi somen huonoista puolista ja turvallisuusriskeistä, mitä siihen liittyy. Myös työnantaja suhtautui pitkään aika nihkeästi. No, kehitys kehittyi ja lopulta työnantajanikin liittyi mm. juuri faceen. Ja perässä menin lopulta, pitkän harkinnan jälkeen minäkin. Sittemmin olen vaihtanut työpaikkaa, mutta terveen epäluuloisen suhtautumisen olen säilyttänyt. Ja koska tahansa palaisin mielelläni aikaan ennen somea. Olen itse siellä lähinnä ryhmäpaineen vuoksi. Mielestäni somen kategorisesti voisi kieltää alle 18-vuotiailta. Monelle mukulalle vähintäänkin pitkä somepaasto tekisi erittäin hyvää.

Justiinsa niin! Some pitäisi olla ehdottamasti K-18.

Vierailija
36/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkä tiedot?

Siellä ei ole valokuvia (paitsi pari mitäänsanomatonta kukkaa ja pari maisemaa), siellä ei ole muuta henkilökohtaista tietoa kuin nimeni (ja sen saa vaikka Fonectalta). Siellä on erilaisia rikollisille erittäin olennaisia päivityksiä tyyliin "kohta alkaa kesäloma" ja "vielä pari viikkoa jouluun". Tietty kaverilistani voi olla mielenkiintoinen, mutta ei ketään ole siellä kaverikseni pakotettu.

Joten mitä se rikollisliiga tekee tiedoillani? En ole kertonut työpaikkaa, opiskelukaupunkia, lempiruokaa jne.

Vierailija
37/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos -> kun

Alkaa olla jo tämä" Kun" mualimalla...

Niinpä. Näinä aikoina on erittäin riskialtista jakaa tietojaan netissä.

Silti esim. työnhaku on siirtynyt nettiin. Hakulomakkeiden suojaukset on todella ohuet.

Vierailija
38/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkä tiedot?

Siellä ei ole valokuvia (paitsi pari mitäänsanomatonta kukkaa ja pari maisemaa), siellä ei ole muuta henkilökohtaista tietoa kuin nimeni (ja sen saa vaikka Fonectalta). Siellä on erilaisia rikollisille erittäin olennaisia päivityksiä tyyliin "kohta alkaa kesäloma" ja "vielä pari viikkoa jouluun". Tietty kaverilistani voi olla mielenkiintoinen, mutta ei ketään ole siellä kaverikseni pakotettu.

Joten mitä se rikollisliiga tekee tiedoillani? En ole kertonut työpaikkaa, opiskelukaupunkia, lempiruokaa jne.

Jos sun kaverilista koostuu joensuulaisista keski-ikäisistä naisista ja rääkkyläläisistä hammashoitajista niin siitä voi päätellä jo aika paljon. ;)

Vierailija
39/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes on facebookissa enää vuonna 2015?

Facebook on tätä vanhempien ihmisten, yli kolmikymppisten hommaa.

Vierailija
40/43 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Facebookissa ja aion olla jatkossakin. Kuulun muutamaan harrastuksiini ja mielenkiinnonkohteisoon liittyviin ryhmiin. Luen uutisia tätä kautta ja tuttujen hyviä kommentteja ja argumentaatioota niihin. Minusta ei näy omaluvia, työpaikkoja, siviilisäätyä, ikää tai kotipaikkakuntaa. Ystävät tietävät ne muutenkin. Toki saan sen vuoksi aiheettomia mainoksia esim. dinkkusivuistosta, mutta niitäkin voi estää. Minua ei voi linkata mihinkään ellen hyväksy sitä ensin. Kaikki kaverit eivät näe edes päivityksiäni, jotka teen kuitenkin niin, että ne voisivat olla julkisia. En ilmoittele edes lomani alkamisesta. Ihan hyvin käytyö onnistuu näin ja saan sen mitä haluan eli uutisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi