Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihoani vaivaa? Yhtäkkiä tullut talia sisältäviä näppyjä leuka täyteen näin yli kolmekymppisenä

Vierailija

Mulla on aina ollut hyvä iho. Nyt jo jonkun aikaa leuassa ja vähän poskissakin on ollut sellaisia mustapäätyyppisiä näppyjä todella vieri vieressä ja niitä kun puristaa, tulee ulos sitä valkoista talia. Ovat ihonvärisiä mutta koholla olevia kovia pieniä näppyjä. Iho näyttää röpelöiseltä. En ole alkanut käyttää mitään uusia tuotteita eikä ruokavaliossakaan ole mitään muutoksia ollut. Iho on muuten hyvin kuiva ja erittäin herkkä. Mikä avuksi?

Kommentit (15)

Vierailija

Mulla tuli tuollaisia, kun kehossa oli liikaa hiivaa. Candida forte -lisäravinnetta, ja välttää sokeria ja valkoisia jauhoja pari viikkoa, niin näpyt katosivat. Tuli nimenomaan leukaan.

Vierailija

Kiitos vastauksesta! Koitko että tuolla lisäravinteella oli iso merkitys ihon paranemisessa? Nyt on tullut kyllä syötyä sokeria monessa muodossa enemmän kuin normisti kuitenkin joten voisi hyvinkin johtua tuosta!

Vierailija

Minulla tuli poskipäät täyteen näppylöitä ja iho alkoi halkeilemaan. Ensimmäinen ihotautilääkäri määräsi atooppiselle iholle rasvoja, ei ollut apua. Toinen ihotautilääkäri oli sitä mieltä, että kyseessä on epätyypillinen ruusufinni. Nyt viikon antibioottikuurin jälkeen näppylät ovat kadonneet. Vielä pitäisi 9 viikkoa antibioottia syödä... 

Vierailija

Uskoisin, että nopeutti ainakin paranemista. Lisäksi ohjeissa oli, että pitäisi olla periaatteessa kokonaan ilman sokeria yms. ja itse en tähän kyllä pystynyt, joten tuo lisäravinne varmaan paikkasi sitä lipsumista.

Vierailija

Kuvailemasi perusteella minäkin kallistu tohon ruusufinnin mahdollisuuteen. Mulla alkoi tuolla tavalla; ihme röhelmää, vähän finninäppylöiden näköistä, mutta ei kuitenkaan .

Vierailija

Ei ole hormoniehkäisyä.

Ne tosiaan tyhjenevät puristettaessa mutta niitä tulee koko ajan uusia tilalle. Ruuusufinni minulla on mutta se on ihan erilaista. Se on nenän vieressä punertava röhelmöalue, jota puristamalla tulee vain nestettä tai sellaista kirkasta. Nämä ovat ihan täynnä talia. Millä ne saisi pois? En halua antibiootteja ainakaan, vetävät aina koko elimistön ihan sekaiseksi pitkäksi aikaa. Voisiko työterveyslääkäristä olla apua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Iho on myös aiempaa kuivempi ja kutisee aika ajoin noilta näppyalueilta.

Minä sain edelleen noilla oireilla diagnoosiksi (epätyypillisen) ruusufinnin (minulla oli talia täynnä olevia mikronäppylöitä ja iho oli niin kuiva, että repeili laattoina). Rosazol -voide ei auttanut, joten ihotautilääkäri totesi, että tetrasykliini antibiooteilla on saavutettu paras hoitovaste. Kysyi mielipidettäni pitkäaikaiseen antibioottejen käyttöön ja koska halusin ihoni terveeksi, päätettiin kokeilla sitä ja jatkaa pidempään jos siitä olisi apua. 

Itse suosittelen ihotautilääkärillä käymistä. Saat siellä diagnoosin ja samalla listan mahdollisista hoitokeinoista. 

Itse en huomannut mitään muutosta näppylöihini ja kokeilin kaiken. Ne tulivat ja menivät miten halusivat ja vaihtoivat olimuotoa ja ilmiasua. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat