Miksi mopoista on niin vaikeaa tehdä hiljaisempia?
Jos niistä ei saa hiljasempia niin saisi lailla kieltää kaikki mopot, ja lain rikkojalle kuolemantuomio.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ne kovaääniset ovat yleensä viritettyjä.
Ne on kaikki kovaäänisiä.
No kato ku mitä kovempi meteli niin sitä isompi k1kk3l1!
Ei kai amiksessa 1. vuonna muuta opeteta kuin virittämään mopo.
Niistä voisi tehdä sähkömopoja, jossa olisi vain joku put-put ääni. Mä vihaan sitä mopojen ulinaa, jota joutuu koko hiivatin kesän taas kuuntelemaan.
Nuorilla on usein se "meluan, siksi olen olemassa"- asenne.
Siksi nuori virittää mopon tai auton kovaääniseksi, ilmoittaakseen, että täältä minä tulen!
Mitä hiljaisempi peli, sen kalliimpi, mutta lapset ei ymmärrä, ja ajavat vekottimilla jotka kuulostavat kaatopaikalta kasatuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kovaääniset ovat yleensä viritettyjä.
Ne on kaikki kovaäänisiä.
Ne on kaikki viritettyjä :-D
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla on usein se "meluan, siksi olen olemassa"- asenne.
Siksi nuori virittää mopon tai auton kovaääniseksi, ilmoittaakseen, että täältä minä tulen!Mitä hiljaisempi peli, sen kalliimpi, mutta lapset ei ymmärrä, ja ajavat vekottimilla jotka kuulostavat kaatopaikalta kasatuilta.
Joo, näin kerran auton mikä oli mopoakin kovaäänisempi, piti korvat peittää oli semmonen meteli, ja siitä tuli jotain räjähteiden (??) ääniä. Ois saanut koko auto räjähtää mun puolesta. Ap
Meikäläisen nuoruudessa, 60-luvulla, mopojen tankkiin lisättiin kai (äärimmäisen myrkyllistä??) risiiniöljyä, ja sylinterinkansia viilattiin, mikäli mopoa koskaan omistamattomana olen ymmärtänyt oikein, puristussuhteen kasvattamiseksi?
Nehän ovat hiljaisia. Niistä tehdään kovaäänisiä poistamalla ja/tai rikkomalla pakoputket!
Ilmastohallitus päätti sähköistää autot, jättäen loogisen polun sähköistää mopot ja moottoripyörät ensin käyttämättä.
Oli siis ilmaston kannalta ihan OK, että kaksitahtipäristimet valuttaa öljyä luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastohallitus päätti sähköistää autot, jättäen loogisen polun sähköistää mopot ja moottoripyörät ensin käyttämättä.
Oli siis ilmaston kannalta ihan OK, että kaksitahtipäristimet valuttaa öljyä luontoon.
Päästöt alas lumet takas!
Nelitahtiset eivät pidä juuri mitään ääntä ja kaksitahtisenakin skobat ovat hyvin hiljaisia. Valintakysymys. Toiselle mitä kovempi pärinä, viritetympi mopo ja enemmän kierroksia, sen parempi ja toiset haluavat vain liikkua paikasta toiseen. Koskee niin poikia kuin tyttöjä. Omasta mielestä traktorimänkijöistä lähtee kovin säksätys pihassa.
Vierailija kirjoitti:
Meikäläisen nuoruudessa, 60-luvulla, mopojen tankkiin lisättiin kai (äärimmäisen myrkyllistä??) risiiniöljyä, ja sylinterinkansia viilattiin, mikäli mopoa koskaan omistamattomana olen ymmärtänyt oikein, puristussuhteen kasvattamiseksi?
Eipä se öljy myrkyllistä ole kun käytetään kosmetiikassa ja ummetuslääkkeenä.
Nuo virityshommat ovat vähän uskon asioita ja voivat päin vastoin johtaa tehon laskuun. Mutta monasti todisteeksi kasvaneesta tehosta riittääkin kovempi ääni, jollaisen saa helposti aikaan.
Ne kovaääniset ovat yleensä viritettyjä.