Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä henkivakuutus?

Vierailija
06.12.2015 |

Maksut noussu iän myötä.
Sadantonnin henkivakuutus ja maksuja reilu viissataa ekee vuodessa.
Tosin vaivojakin jo kertynyt, tiedä vaikka menisi maksuun.
Mut silti, kannaatko tollasta maksella?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla on n. 130t henkivakuutus, vaikka velkaa enää 20t. Lapset on kuitenkin niin nuoria, että olisi aika paska rasti heille pärjätä omillaan aikuisuuteen asti ilman rahaa jos kuolisin. Olen yh ja ex-mies on itsekeskeinen ahne paska, joka varmaan ei lapsia auttaisi minun kuollessani mitenkään.

Eikö sen asunnonmyynnistä sitä rahaa juuri tulisi lapsille?

Vai onko se opintovelkaa?

No onko se kiva luopua kodista heti kun vanhempi kupsahtaa? Ei ole.

Siis meinaat, että lapset ylläpitää sun asuntoas? 

Vierailija
22/25 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Op Kultaturva. Jos sairastun syöpään tai kuolen muuten vain, saa kertakorvauksen 20 000 euroa. Maksaa 7 e kk eli muutaman kympin vuodessa. Lisäksi tapaturmavakuutus liiton kautta 17 e/ vuosi ja sitä saisi 10 000 e kuolintapauksessa. Jos siis kuolisin vaikka auto-onnettomuudessa, puoliso saisi 30 000 euroa. Ei paljoa, mutta sen verran että talous olisi hetkeksi turvattu. Jos asuntolainaa, kannattaa ehdottomasti olla edes joku turva. Eivät oo kovin kalliita, muistaakseni op:ssa pelkkä henkivakuutus 10 000 e n. 30 e vuodessa. Otin kuitenkin kultaturvan koska se on vähän laajempi ja korvaussumma isompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla on n. 130t henkivakuutus, vaikka velkaa enää 20t. Lapset on kuitenkin niin nuoria, että olisi aika paska rasti heille pärjätä omillaan aikuisuuteen asti ilman rahaa jos kuolisin. Olen yh ja ex-mies on itsekeskeinen ahne paska, joka varmaan ei lapsia auttaisi minun kuollessani mitenkään.

Eikö sen asunnonmyynnistä sitä rahaa juuri tulisi lapsille?

Vai onko se opintovelkaa?

Aika onneton alku on elämälle jos saa teini-iässä 70t euroa äidinperintönä. Kun siis isältä ei taida tulla mitään. Köyhyys on yksi asia, jonka toivoisin lasten välttävän. Mielelläni maksan 300 euroa vuodessa kun tiedän, että sillä rahalla lapset "tienaavat" 50-60t per nuppi jos minusta sattuu aika jättämään.

Toisekseen meidän asunto ei ole mikään helppo myytävä, eikä sen arvosta ole siten varmuutta. Itse maksoin 180t aikanaan, mutta nykyaikana ei yhtään tiedä saako tätä edes myytyä.

Vierailija
24/25 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45v, korvausssumma on 120 000e, vakuutusmaksu on nyt 300e vuodessa. Kyllä minä sen viitsin maksaa siitä hyvästä ettei jälkeeni jäävä perhe ole puilla paljailla jos satun kupsahtamaan liian aikaisin.

Noh, tossa vaiheessa vielä ihan aiheellinen.

Mutta missä vaiheessa se kannattaa lopettaa?

Kun lainat maksettu? Lopettaisitko kymmenen vuoden päästä?

Hinta nousee vuosivuodelta, eikä sen tarve ole enää olemassa.

55v vai 60v ? vai milloin?

AP

En osaa sanoa milloin kannattaa lopettaa, en ole edes harkinnut. Ehkä jos maksut nousee maksukyvyn ylitse. Tai sitten tiputtaa korvaussummaa. En aio lopettaa lainan maksuun, sitä on jäljellä vielä 5 vuotta. Vakuutus on voimassa siihen asti kun täytän 90 vuotta jos en irtisano sitä. Niin vanhaksi tuskin elän.

Ei sitä ikuisesti kannata maksaa.

Jotenkin toi tonni rupee olemaan kipuraja.

Mutta vaikeeta sen irtisanominenkin on. On kuin kestolotto vakionumeroin, ei pysty lopettaan ;)P

Vierailija
25/25 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henkivakuutus, joka on kolme kertaa nykyisen asuntovelan määrä eli jos keikkaan, jää lähiomaiselle vielä rahaa muuhun elämiseen. Vuosimaksu alle 100 e vuodessa.