Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö teidän lähipiiristä "joulunpilaaja"?

Vierailija

Onko teidän suvussa tai lähipiirissä jouluankeuttajaa? Kenties alkoholisti anoppi? Mielensäpahoittaja-mummi? Marttyyri mutsi? Sekoileva setä?
Tarinoita saa kertoa! :)

Meillä mieheni täti valittaa joka joulu saamistaan lahjoista. Aina on väärän väristä/kokoista/makuista tai koko lahja on yksinkertaisesti surkea. Ihmettelen todella, että jotkut hänelle vielä lahjoja antavat.

Kommentit (14)

Vierailija

Pahin on täti, joka hankkii kaikille lahjoja vaikka on sovittu ettei niitä hankita, ja pahoittaa sitten mielensä kun ei itse saa muilta lahjoja.

Vierailija

Isäni oli sellainen. Ei olisi saanut olla kuusta tai koristeita. Istui nurkassa yhdistyneenä ja tuskaili ja oli koko aaton pahalla päällä. Häntä ahdisti materiaalisuus ja kaikki joululahjat. Haukkui muita, kun 1-vuotias serkku sai kamalan kasan lahjoja. Itse rakastan joulua ja lahjoja (ei saatu montaa lahjaa koskaan) ja joulun tunnelmaa. Itselleni tuli aina todella paha mieli, koska isäni käyttäytyi noin.Nykyään en suostu viettämään kouluja hänen kanssaan, en aio pilata lapseni jouluja papan takia.

Vierailija

Meillä minun äitini. Hokee viikkokausia että hänelle ei saa ostaa mitään ja kun kerran en sitten ostanut niin ei sekään käynyt. Puhuu koko ajan ristiriitaisesti jotta saa muut hämmennyksiin ja pahoille mielin.
Mikään lahja ei koskaan käy. Ja jos ensin käy niin viikon päästä ei käykään. Luettelee pitkin vuotta mitä hän ei tykkää saada lahjaksi ja kaikki on niitä mitä hän sai edeltävänä jouluna eli aivan tahallaan haluaa loukata muita.
On yleensä minun perheeni luna jouluna ja sitten puhuu taukoamatta muista lapsista ja heidän lapsistaan että kivaa sekin sitten eikä ollenkaan huomioi sitä perhettä missä on siis vielä puheilla.

Vierailija

Lapsena mua ärsytti kun oltiin aina serkkujen kanssa, ja joka joulu serkut valitti lahjoista eikä mikään ollut hyvää, alkoivat mököttää!! 

Vierailija

Mun sisko. Kaksi viimeistä joulua olen onnistunut välttelemään häntä. Päätin, että niitä edeltävä joulu oli se viimeinen jonka "pilasi" ihme raivareillaan, joihin kaivamalla kaivaa aina jonkun syyn. On ollu mukavia jouluja siitä lähtien! :)

Vierailija

Koko suku ja osittain työkaverit. Olen joulun töissä ja sitäkö nyt päivitellään ja ihmetellään ja kummastellaan ja surkutellaan ja kysellään, miten niin, miten olen, enkö voinut kenenkään kanssa vaihtaa vuoroa, eikö joulu merkitse mulle mitään, enkö halua olla perheen kanssa??

Olen töissä, koska lapseni ovat aikuisia, eikä lapsenlapsia vielä ole. Haluan että pienten lasten vanhemmat voivat olla jouluna lastensa kanssa.

Vaikka olen töissä, silti ehdin viettää vähän joulua. En voi valvoa myöhään, enkä juoda alkoholia (jota en joisi kyllä muutenkaan), eikä tämä ole minulle mikään katastrofi. Muille tuntuu olevan.

Vierailija

Siskon muksut. Tai oikeammin esikoinen (nyt 14,5v). Neidille EI kelpaa yhtikäs mikään.

Esim. viime jouluna sai multa ja mummiltaan yhteensä 40 euron lahjakortin Henkkaan ja Maukkaan. EI kelvannut vaan neiti oli koko joulupäivän turpa rullallaan. Olin vielä laittanut aikaisemmin tekstarin ja kysynyt lahjatoiveita ja vastaus oli, että Henkan ja Maukan lahjakortti..

Toissa jouluna toivoi kultaista kaulakorua, sai sen meidän äidiltä ja multa. Taas oli koko joulupäivän turpa rullalla, olisi pitänyt olla hopeinen eikä kultainen!

Sitä edellisenä jouluna toivoi Marimekon "kukkaroa", kysyin vielä väritoivetta ja kuositoivetta ym. ym. Taas oli joulupäivän turpa rullalla, kun oli ihan väärin värinen ja hän olisi halunnut LAUKUN! 

Tänä jouluna äitini ja mä sitten päätettiin, että kun mikään ei kerta kelpaa, niin turha sitten odottaa mitään lahjaa. Edes rahalahjaa, kun sekin on tietty ihan väärä.

Ja turha kysyä mistä neiti on asenteensa perinnyt.. Äidiltään. Siskoni on toinen, jolle ei kelpaa mikään. 

Ja rouva on myöskin "huono" lahjojen ostaja. Esim. Itse en pysty pitämään villasukkia ja ihan vittuillakseen teki yhtenä vuonna villasukat. Ei siinä muuten mitään, MUTTA.. Kun ne pirun sukat oli kokoa 36 ja mun koko on 39.. 

Samoin useampana vuotena sanoin, että ei tarvitse ostaa mitään mukia tai kippoa tai pottia, koska niitä löytyy jo kaksi kaapillista. Tottahan toki paketista löytyi se muki..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siskon muksut. Tai oikeammin esikoinen (nyt 14,5v). Neidille EI kelpaa yhtikäs mikään.

Esim. viime jouluna sai multa ja mummiltaan yhteensä 40 euron lahjakortin Henkkaan ja Maukkaan. EI kelvannut vaan neiti oli koko joulupäivän turpa rullallaan. Olin vielä laittanut aikaisemmin tekstarin ja kysynyt lahjatoiveita ja vastaus oli, että Henkan ja Maukan lahjakortti..

Toissa jouluna toivoi kultaista kaulakorua, sai sen meidän äidiltä ja multa. Taas oli koko joulupäivän turpa rullalla, olisi pitänyt olla hopeinen eikä kultainen!

Sitä edellisenä jouluna toivoi Marimekon "kukkaroa", kysyin vielä väritoivetta ja kuositoivetta ym. ym. Taas oli joulupäivän turpa rullalla, kun oli ihan väärin värinen ja hän olisi halunnut LAUKUN! 

Tänä jouluna äitini ja mä sitten päätettiin, että kun mikään ei kerta kelpaa, niin turha sitten odottaa mitään lahjaa. Edes rahalahjaa, kun sekin on tietty ihan väärä.

Ja turha kysyä mistä neiti on asenteensa perinnyt.. Äidiltään. Siskoni on toinen, jolle ei kelpaa mikään. 

Ja rouva on myöskin "huono" lahjojen ostaja. Esim. Itse en pysty pitämään villasukkia ja ihan vittuillakseen teki yhtenä vuonna villasukat. Ei siinä muuten mitään, MUTTA.. Kun ne pirun sukat oli kokoa 36 ja mun koko on 39.. 

Samoin useampana vuotena sanoin, että ei tarvitse ostaa mitään mukia tai kippoa tai pottia, koska niitä löytyy jo kaksi kaapillista. Tottahan toki paketista löytyi se muki..

Nykyajan kiittämätön muksu. Osta sille uusin aiphouni niin sitten ehkä saattaa hymyillä.. tai sitten valittaaa kun ostit väärän värisen

Vierailija

Äitini ja anoppini vuosikausia pilasivat jouluni ainaisella kiukuttelulla minulle, jos emme viettäneet minuutilleen samaa aikaa molemmissa paikoissa. Miehelle ei kumpikaan sanonut asiasta, vaan piruilivat minulle. Anoppini on hyvin itsekäs ja vaati, että kaikki aika olisi pitänyt viettää heillä ja äitini siitä tietenkin pahastui. Kellon kanssa vietimme ikäviä jouluja. Tämä lopulta kärjistyi niin pahaksi, että sen jälkeen olemme viettäneet joulumme omillamme. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hirveä kakara. Ei mitään lahjoja tuollaiselle kiittämättömälle kitisijälle!

Vierailija

Joo, se iphone olisi varmaan myöskin ihan väärän värinen ja "liian vanha", kun olisi pitänyt olla se uusin versio. 

Neidin 11,5 vuotiaalle pikkuveljelle (mun kummipoika) kelpaa vielä kaikki. Vielä ei ole tullut mitään napinaa.

Mutta siskon kuopus (on nyt ekalla). Esim. viime vuonna toivoi, että mummi kutoisi hänelle kissapipon ja -lapaset. No äitini teki työtä käskettyä ja neiti oli naama mutturalla, että EN PIDÄ näitä!!! Ihan rumat!!!

Ja muutenkin tuo kolmikko on sellainen, että äitini on monta kertaa pahoittanut mielensä. Esim. äitienpäivänä äitini oli ostannut herkkuja (jäätelöä ja pipareita), kun nuo tulivat kyläilemään.  Marmatus ja valitus alkoi välittömästi, esikoinen oli sitä mieltä, ettei hän tykkää juuri tuosta mausta, hyi pahaa! (Ja hän on aina mainostanut, että mansikka ja vanilja jäätelö on lemppareita) ja piparitkin on pahoja ja eikö sulla ole limskaa??? Toi mehu on pahaa!

Kummipoika oli kanssa mankunut muun makuista jäätelöä (yleensä tuo on sellainen roskaimuri, että kaikki kelpaa) ja eikö ole sitä ja tätä?? Ja hän haluaa tuuttijätskin!!

Kuopukselle sentään oli pulla ja jätski kelvannut.

T. Se ilkeä täti, joka aikoo jättää lahjan ostamatta.

Vierailija

Äitini. Koskaan mikään ei ole hyvin. Jos mennään valmiiseen pöytään, hän valittaa kuinka raskasta on tehdä yksin kaikki ruuat ja kuinka kalliiksi se tulee. Jos tarjoudutaan auttamaan tai tuomaan jotain ruokia tullessamme, niin ei tarvitse, koska eihän tämä nyt mikään iso vaiva ole. Jos viedään lahja, niin ei olisi tarvinnut, koska eihän hänelle mitään tarvitse. Jos ei viedä lahjaa, niin on se kumma kun kukaan ei häntä halua muistaa.

Ja ihan kaiken huippu muutaman vuoden takaa: pikkuveljeni parta oli niin epäsiisti, että se pilasi äidin koko joulun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat