mitä helvettiä joku avas mun oven äsken ja laittoi kiinni

Vierailija

ensin joku pimputti. No en mennyt avaamaan.
Pimputti toisen kerran ja menin eteiseen katsoakseni kuka siellä on.

En ehtinyt välioveen koskemaankaan kun kuului avaimen ääni ja ovi aukesi sanoin moi ovi paukkas kiinni ja joku juoksi raput alas.
Äidilläni on vara avain ja hän ei kyllä niin nopeasti kipitä rappuja.

Ei sinänsä kauheesti pelota ihmetyttää vain.

Olen vasta muuttanut tähän reilu kk sitten.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Onko sinulla varmuusketjua edes? Mutta eihän se tietty auta silloin, kun et ole kotona. Kyllä minäkin ilmoittaisin vuokranantajalle (mikäli vuokra-asunnosta kyse) ja sanoisin, että äkkiä lukon sarjoitus!

Vierailija

Taitaa olla edellisellä asukkaalla avaimet vielä. Minä soittaisin sinuna heti huomenna vuokranantajalle. Ystäväni asui joskus vähän aikaa asunnossa, jonka avaimet oli edelleen edellisellä asukkaalla - ja ko. tyyppi oli ilmeisesti jonkin sortin pikkurikollinen. Vuokranantaja maksoi uudet lukot, mutta ei ystäväni asunnossa siltikään kauaa viihtynyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tontut ne siellä leikkisästi kurkistelee. Oletko kiltti vai tuhma?

Luoja mitä pässejä täällä kihisee. Taidat olla niitä tyyppejä, jotka kehuvat vastakkaisen sukupuolen edustajien muotoja ja toteavat päälle, että "NAM".

Vierailija

Ensin ajattelin että huoltomies, kun luin otsikon, mutta ei se olisi kyllä lähtenyt karkuun edes vaikka olis tajunnut tulleensa väärään asuntoon. Onks sulla sisaruksia tms, joku on voinut ottaa avaimen äidiltäsi.

Todennäköisimmin kyllä vanha asukas.

Vierailija

Minulle on jäänyt vahingossa avain isovanhempieni asuntoon, joka myytiin. Asuin siellä itsekin joskus ja kiinnostaisi ihan kauheasti tietää miten uudet asukkaat ovat sisustaneet ja kuulemma remontoineet asunnon. En tietenkään käyttäisi avainta koskaan noin, mitä nyt leikittelin ajatuksella. Mutta Ap, tonkimis/varasteluteissulle oli joku siis tulossa jolla avain.

Vierailija

Ilmota isännöitsijälle mahdollisimman pian! meidän taloyhtiössä oli putkirempan yhteydessä hävinny yleisavain ja joku narkkarijengi kävi pyhänä putsaamassa kaikki tyhjät kämpät arvoesineistä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilmota isännöitsijälle mahdollisimman pian! meidän taloyhtiössä oli putkirempan yhteydessä hävinny yleisavain ja joku narkkarijengi kävi pyhänä putsaamassa kaikki tyhjät kämpät arvoesineistä!

Putkiremontin ajaksi kämppään ei edes saisi jättää mitään arvokasta. Mutta noin vaan on minullakin nyt kämpilläni kalliita astioita ja koriste-esineitä. Itsekin olen tota kuumottanut, että mitäpä jos talon avaimet joutuvat vääriin käsiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Putkiremontin ajaksi kämppään ei edes saisi jättää mitään arvokasta. Mutta noin vaan on minullakin nyt kämpilläni kalliita astioita ja koriste-esineitä. Itsekin olen tota kuumottanut, että mitäpä jos talon avaimet joutuvat vääriin käsiin.

Asuin putkirempan ajan kodissani, joten olisiko minun pitänyt vuokrata varasto tavaroilleni?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Asuin putkirempan ajan kodissani, joten olisiko minun pitänyt vuokrata varasto tavaroilleni?

Ahaa. No tätäpä minä en osannut kommentistasi päätellä. Ystävällistä itsenäisyyspäivää sinullekin!

Vierailija

Joo, noita putkiremppoja on tosiaan monenlaisia ja remontin laajuudesta ja kestosta riippuu, voiko asua. Itselläkin on tiedossa tapauksia, että työmiehet ovat olleet huolimattomia avaimen kanssa, se pöllitään ja lukot joudutaan sarjoittamaan uusiksi. Yhdessä tapauksessa on ollut epäily, että aliurakoitsijan porukat ovat ihan itse olleet asialla, mutta ei ole todisteita, epäily vain tietyistä syistä. Syy on mm. se, että tämän saman porukan töissä ollessa oli sattunut toisellakin pääurakoitsijalla vastaavaa. Putkiremontit houkuttavat varkaita. 

Avaimia on yllättävän monella taholla ja nyt poistui vielä suojaus Exec-avaimista reilu vuosi sitten, joten niitäkin saa kopioitua. Ovikellon soitto oli merkki siitä, että testattiin oletko kotona. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat