Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lähtisit opiskelemaan yliopistoon ja miksi?

Vierailija

Jos sisäänpääsy olisi taattu.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Lääketiede. Keväällä tarkoitus hakea. Olen jo sh mutta haluan syventää tietämystäni ja hyödyntää myös sh osaamistani. Ihmisten kanssa toimiminen on se mitä haluan tehdä

Vierailija

Geologiaa tai maantiedettä. Olen kiinnostunut maapallon synnystä ja ilmiöstä, erityisesti riskit kiinnostavat kuten jotkut tornadot ja maanjäristykset, tulivuoret.

Vierailija

En mitään. Yliopisto-opiskelu on rankkaa ja siinä pitää rasittaa aivojaan. Lisäksi opintotuella eläessä on jatkuvasti nälkärajalla.

Vierailija

Onko yliopistossa opiskelu rankkaa? Jotkut ovat sanoneet amk:ssa olleen rankempaa, kun oli läsnäolopakko tunneilla ja piti pysyä siinä tietyssä tahdissa

Vierailija

Lähdin (tai pääsin) opiskelemaan logopediaa, koska puheterapeuttien työllisyysnäkymät ovat erinomaiset vielä vuosikymmeniä eteenpäin (tällä hetkellä kova pula).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lähdin (tai pääsin) opiskelemaan logopediaa, koska puheterapeuttien työllisyysnäkymät ovat erinomaiset vielä vuosikymmeniä eteenpäin (tällä hetkellä kova pula).

Sama! Opiskelen nyt luokanopettajaksi ja äidinkielen opettajaksi, mutta pitkään harkitsin myös logopediaa. Vaikka nykyisistä opinnoista pidän, välillä mietityttää olisiko pitänyt valita toisin.

Vierailija

Mua kiinnostaa vain huonosti työllistävät alat ja yhden sellaisen alan opinnot olen lopettanutkin yo:ssa. Jos nyt mielenkiinnon pohjalta taas valitsiin, niin lähtisin opiskelemaan kulttuuriantropologiaa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko yliopistossa opiskelu rankkaa? Jotkut ovat sanoneet amk:ssa olleen rankempaa, kun oli läsnäolopakko tunneilla ja piti pysyä siinä tietyssä tahdissa

Meillä ainakin on sama 80% läsnäolopakko kuin yliopistoissa. Joillain aloilla luennot eivät ole pakollisia, mutta meillä luentoja kutsutaan "suurryhmäopetukseksi", jolloin ne ovat läsnöolopakollisia, samoin pienryhmäopetus, seminaarityöskentely ym. on läsnäolopakollista.

Lisäks voi olla kirjatenttejä, joihin ei ole opetusta ollenkaan ja verkko-opintoja, joita voi tehdä milloin on aikaa. Mutta vieväthän nämäkin aikaa. Ja vaikka ei olisi läsnäolopakkoa luennoilla, on ne siellä käsiteltävät asiat opiskeltava sitten itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on sama 80% läsnäolopakko kuin yliopistoissa. Joillain aloilla luennot eivät ole pakollisia, mutta meillä luentoja kutsutaan "suurryhmäopetukseksi", jolloin ne ovat läsnöolopakollisia, samoin pienryhmäopetus, seminaarityöskentely ym. on läsnäolopakollista.

Lisäks voi olla kirjatenttejä, joihin ei ole opetusta ollenkaan ja verkko-opintoja, joita voi tehdä milloin on aikaa. Mutta vieväthän nämäkin aikaa. Ja vaikka ei olisi läsnäolopakkoa luennoilla, on ne siellä käsiteltävät asiat opiskeltava sitten itse.

Sama läsnäolopakko kuin AMK:ssa..

Vierailija

En mitään. Ainoat minua kiinnostavat alat ovat kirjallisuus ja historia, ja niitä voin harrastaa aivan riittävästi vapaa-ajallakin.

Vierailija

Eläinlääkäriksi. Lapsuuden haaveammatti, jota en uskaltanut lähteä koskaan tavoittelemaan, vaikka biologia, kemia ja fysiikka lukiossa sujuivat. Sinne on vaan todella vaikea päästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Geologiaa tai maantiedettä. Olen kiinnostunut maapallon synnystä ja ilmiöstä, erityisesti riskit kiinnostavat kuten jotkut tornadot ja maanjäristykset, tulivuoret.

Geofysiikka on noilla mielenkiinnonkohteilla sopivin pääaine.

Vierailija

Opiskelen jo luokanopettajaksi ja sivuaineena luen historiaa, mutta unelma-ammattini on eläinlääkäri, vielä tarkemmin hevoseläinlääkäri. Olen kuitenkin liian tyhmä lääkikseen niin päädyin sitten kakkosvaihtoehtooni :)

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Oikeustiede sopisi minulle kykyprofiilin puolesta ja olisi statukseltaan paras minulle edes jotenkin sopivista aloista. Alana ei kiinnosta yhtään.

Enemmän kiinnostaisi kyllä joku kieli, mutta en jaksaisi päätoimisesti mietiskellä yhtä tai enintään muutamaa kieltä.

Ehkä psykologia sitten.

-Mies 29v + 1v-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat