Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottavin kotiaskare?

Vierailija

Mikä on teidän inhokkinne kodinhoitoon/arkiaskareisiin liittyen? Omasta mielestä imurointi on tuskastuttavaa, ulkoistan sen miehelle aina kun voi. Samoin pyykit jaksaa laittaa koneeseen, pesettää ja laittaa kuivumaan, mutta saattavat sitten kuivina roikkua narulla kunnes tulee seuraava pyykinpesukerta ja ne on pakko ottaa pois että saa uuden satsin roikkumaan... :) joskus jopa päiviä. Mikron pesu on ärsyttävää myös!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Vihaan tiskaamista intohimoisesti.

Asun yksin ja mulla on oikeasti yksi lasi, yksi lautanen ja yksi haarukka kuivauskaapissa, muut astiat olen piilottanut vaatehuoneeseen etten vaan kerryttäisi tiskiä. Kun olin vaikeasti masentunut mulla saattoi olla tiskit likaisena altaassa puoli vuotta yhtä kyytiä.

Vierailija

Tiskaus, laitankin tiskikoneeseen ihan kaikki astiat. Tuo pyykkien kuivumaan laittaminen on myös ärsyttävää. Nyt on onneksi kuivausrumpu, helpottaa elämää huomattavasti. Sinne voi heittää lähes kaiken suoraan pyykkikoneesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla on oikeasti yksi lasi, yksi lautanen ja yksi haarukka kuivauskaapissa, muut astiat olen piilottanut vaatehuoneeseen etten vaan kerryttäisi tiskiä. Kun olin vaikeasti masentunut mulla saattoi olla tiskit likaisena altaassa puoli vuotta yhtä kyytiä.

Mulle tuli tiskikone keittiöön vasta nyt putkiremontin yhteydessä. Jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut laitattaa tiskikone keittiöön jo kauan sitten. Ihana tunne, kun voi vain laittaa astiat koneeseen.

Vierailija

Uunin pesu, pyykin ripustaminen kuivumaan ja kuivien viikkaus kaappiin, tiskikoneen tyhjennys. Ikkunoiden pesu olisi, mutta sen teetän suosiolla ulkopuolisella.

Vierailija

Inhottavimmat on uuninpesu ja lattikaivojen siivous. Silittämistä en harrasta kuin pakon edessä (verhot tms.).

Vierailija

Ihan kaikkia kotitöitä, joitakin vähemmän ja jotakin enemmän. Pölyjen pyyhintä on vastenmielistä samoin saunan ja kylppärin pesu. Ikkunoiden pesu on muuten melkein mukavaa, jos joku ottaa pois verhot, siirtää huonekalut pois tieltä ja varsinkin avaa ikkunat. Ikkunoissa on joku ihme systeemi, joten niitä avatessa on aina sormet verillä.

Vierailija

Ruuan laittaminen ylivoimaisesti. Ne hajut on hirveitä, lasten ja eläinten oksennusten ja paskojen siivouskin on mukavampaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lattiakaivon puhdistaminen.

Tätäkin on alapeukutettu, joku siis oikeasti tykkää lattiakaivon siivoamisesta. Ei oo mun juttu.

Vierailija

Lattiakaivon puhdistus, pyykkien viikkaus kaappeihin, ainainen lelujen kerääminen lattialta, ikkunoiden pesu. En tiedä lasketaanko tätä, mutta se, kun pitää vaihtaa esim kesävaatteet talvivaatteisiin. Siis hakea varastosta syksyllä lämpimät vaatteet ja viedä kesävaatteet pois jne.
Imuroimisesta jostain syystä tykkään, imuroinkin pari kertaa päivässä :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse tällä hetkellä vakavasti masentunut ja tiskaaminen on jostain syystä aivan helvetin vaikeaa. Myös siivoamisessa ongelmia, mutta asunnon saan pidettyä ihan siistinä. Välillä jotain vaatekasoja saattaa löytyä sohvalta jne. Mutta se tiskaaminen. Ei onneksi ole noin paha tilanne, että puoli vuotta olisi astiat likaisena, mutta välillä saattaa mennä esim. 1 kuukausi, etten vain jaksa/kykene tekemään yhtään mitään. Voi sitä onnenpäivää, kun joskus saan säästettyä ja tiskikoneen ostettua...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat