Oma äiti ärsyttää jatkuvalla arpomisellaan

Vierailija

Isäni kuoltua perin luonnollisesti äitini ja isäni asunnosta puolet. Äiti halusi jäädä asuntoon asumaan, ja tietysti se oli mulle ok. Nyt tilanne on kuitenkin se että putkiremontin jälkeen asunnon kustannukset ovat nousseet lähes seitsämään sataan kuussa, eikä äidilläni ole enää varaa siellä asua. Äitini sitten ehdotti että josko minä perheineen muutettaisi ko. asuntoon, ja hän etsisi joko vuokra-asunnon tai ottaisi oman vuokra-asuntonsa käyttöönsä (yksiö).
Näinpä siis sovittiin elokuussa. Muutto sovittiin 1.2, ollaan jo irtisanottu nykyinen asunto.
Mutta äitini arpoo edelleen, ei halua pakata itse mitään, ei tiedä mihin muuttaa, ei tiedä mitä tehdä. Meneekö miesystävälle asumaan, vuokraisko tavaroille varaston vai voitteko te pitää niitä täällä? (Ei voida). Nyt tuntuu että joudutaan perumaan koko muutto koska äiti ei halua pakata/muuttaa/tehdä asialle mitään. Suututtaa. Mitä tehdä?

Ps. Ei oltaisi edes harkittu asiaa ellei äiti oliso varta vasten ehdottanut.

Kommentit (5)

Vierailija

Tosiaan äiti totesi marttyyrimaisesti että hänestä tulee koditon, tai joutuu muuttamaan mökille, sanoo että minä saan pakata hänen tavarat, siivota ihan itse jne. Kovasti on kuitenkin lähdössä "kun ei ole varaa..".
Ap

Vierailija

Varmaankin äitisi tajuaa että pakon edessä on muutettava, mutta voihan olla että asunto on hänelle rakas ja tärkeitä muistoja sieltä, on vaikeaa luopua siitä vain taloudellisista syistä. Koeta keskustella äitisi kanssa asiasta, ja tuoda esille että ymmärrät kyllä tilanteen olevan hankala paitsi hänelle, niin myös mutkistavan sinun ja perheesi elämää tuon jahkailun vuoksi. Että teidän on molempien asuttava nyt vaan jossain, ja kyllä äitisikim tunteet ja jahkailu helpottaa kun ryhdytte toimeen ja hän muuttaa pois.

Vierailija

No vaan mihin me se äiti muutetaan? Kun hänellä ei ole intoa sanoa vuokralaistaan irti saati että etsiä omaa asuntoa. Jahkailee menemään, aika kuluu eikä mitään tapahdu. Ahdistaa.
Ap

Vierailija

Äitisi tarvitsee pakkausapua ym. Kai olet niitä hänelle tarjonnut. Silloin tapahtuu, kun yhdessä teette. Jouluksi hän toki tulee nykyiseen kotiinne. Vai järjestätkö joulun hänen nykyiseen kotiinsa, olette yhdessä siellä joulun ja pakkaatte sen jälkeen yhdessä ym.? Asunnon etsimisesskin voit auttaa.

Vierailija

Olemme joulun suvun mökillä. Olen tarjonnut pakkausapua, vaan hän vaan sanoi että pakkaa sinä minä en tee mitään. Ei haluaisi lähtä. Pitäisiköhän tässä alkaa keksiä jotain muuta ratkaisua, ei haluttaisi toista kodistaan häätää.
Asuntoja olen etsinyt ja löytänyt todella kuvoja, mutta en voi mennä näyttöihin hänen puolestaan. En myöskään voi valits hänelle asuntoa, saati sinne pakottaa. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat