Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa mä nyt teen? Unohdin ilmoittaa pomolle lapsen lääkärikäynnistä.

Vierailija
06.12.2015 |

Lapsella maanantaina heti aamusta lääkäriaika ja unohdin ilmoittaa siitä pomolle ja pyyttää vapaata.
Ei auta että soitan aamulla ja ilmoitan. Meillä nää vapaat pitää anoa etukäteen.
Mitä hittoa nyt teen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi viedä koska on 100km päässä töissä tuolloin. Lähtee siis aikaisin ajamaamaan.

Äitini ei pysty sairauden takia ja isä äidin omaishoitaja, anoppi ja appi töissä, siskoa ei ole. Lapsi täytti juuri 10v, joten en saa jäädä hoitamaan. Pomolla ei puhelin päällä vapaalla, joten tekstaria ei voi laittaa. Aamulla soittaminen on poissuljettu koska nämä pitää ilmoittaa etukäteen.

Ap

Saat olla yhden päivän palkallisena, kun lapsi on yli 10v. Tarkoittaa lähiomaisen sairastuessa hoidon järjestämistä varten.

Ja tietty koskee myös muita lähiomaisia kuin lasta.

Ap:n tapauksessa ei päde, koska lääkäriaika on ollut tiedossa jo pidempään, eikä siis ole kyseessä äkillinen sairastuminen.

Vierailija
22/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt eka kerta viiden vuoden aikana kun unohdan ilmoittaa lääkäriajasta. En halua perua aikaa kun paikalle tulee myös lapsen kuntouttaja. Lapsi ei voi mennä yksin minkään lapun kanssa.

Äidin vointi sellainen että vaatii jonkun läsnäoloa 24h/vrk.

Mies olisi pitänyt ilmoittaa etukäteen myös ja heillä työn suhteen tiukka aikataulu eikä työkaveri pärjää työmaalla yksin. Mies on jo pitkään hoitanut lääkäriajat kun mun pomo suivaantui mun poissaoloihin lapsen lääkäriaikojen/koulupalavereiden takia.

En kehtaa saikkuakaan ottaa.

Kai täytyy soittaa aamulla ja ottaa huudot ja loman perumiset ja muut rangaistukset vastaan. Tämän jälkeen ei kylläkään kannata unelmoidakaan saavansa vapaata keskellä päivää minkään takia.

Ap

Eikö äitisi voi lähteä mukaan, jos isäsi käyttää lasta lääkärissä? Eihän siellä kuitenkaan koko päivää mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aika kohtuuttomalta rangaistukselta, jos perutaan lomat ja kostetaan inhimillinen erehdys. Ilmeisesti on joku vallanhimoinen pikkunilkki pomona.

Vierailija
24/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karmealta työpaikalta. Katselin uutta ja joustavampaa paikkaa. 

Vierailija
25/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku äidin seuraksi, että isä pääsee lapsen kanssa lääkäriin?

Vierailija
26/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perut sit sen lääkärin

Vierailija
27/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne lääkäriin. 

Asia ei ilmeisesti ole kovin akuutti, koska ette mene päivystykseen. Tai toinen vaihtoehto on, että lapsi menee lääkärille yksin. Vai onko hän jotenkin jälkeenjäänyt? 

Itsekin kyllä olen käynyt 10-vuotiaiden kanssa yhdessä, mutta hätätilanteessa ilman muuta olisivat voineet mennä itse. 

Vierailija
28/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi viedä koska on 100km päässä töissä tuolloin. Lähtee siis aikaisin ajamaamaan.

Äitini ei pysty sairauden takia ja isä äidin omaishoitaja, anoppi ja appi töissä, siskoa ei ole. Lapsi täytti juuri 10v, joten en saa jäädä hoitamaan. Pomolla ei puhelin päällä vapaalla, joten tekstaria ei voi laittaa. Aamulla soittaminen on poissuljettu koska nämä pitää ilmoittaa etukäteen.

Ap

Saat olla yhden päivän palkallisena, kun lapsi on yli 10v. Tarkoittaa lähiomaisen sairastuessa hoidon järjestämistä varten.

Ja tietty koskee myös muita lähiomaisia kuin lasta.

Ja minkähän työehtosopimuksen mukaan? Jos teillä noin hyvät ehdot, niin ei kyllä kaikilla. 

Vierailija
29/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erityislapselta tai pitkäaikaisairaalta kertomasi perusteella. Minulla ei kyllä ollut aikonaa ongelmaa edes valtion virastossa saada oman erityislapsen kanssa hoidettua näitä asioita. Arvon kirjoittajat, sairaan tai erityislapsen kanssa asia on ihan eri kuin terveen 10-vuotiaan. Minä vain korvasin tunnit, eli en halunnutkaan mitään ylimääräistä palkallista vapaata noihin käynteihin, eli työt tuli hoidettua. Työkaverin kanssa vain piti sopia, mutta onneksi työkaveri oli ymmärtäväinen ja minä joustin sitten hänen menojensa mukaan. Meillä oli asiakaspalvelua aika vähän, mutta varalta piti jomman kumman olla paikalla. 

Vierailija
30/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö 10-vuotias muka selviä yhdestä lääkäriajasta itsekseen?

entisaikaan eli 80-luvulla kyllä, nykyään varmaan laitonta. toki riippuu matkasta jne mutta joa ny on jotain ihn peruskäyntiä (ei 40 astetta kuumetta tjsp) ja kilsa kävelyä tai 3 ratikanväliä niin pärjäisi itse ( ellei ole tehty avuttomaksi vanhempien toimesta )

Höpön pöpön. En tasan käynyt ikinä 80-luvulla yksin lääkärissä. Ei 10-vuotias osaa kertoa kaikkea sitä, mitä lääkärille pitää kertoa. 

Vierailija
31/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kotiin kodinhoitaja yksityiseltä maanantaiaamuksi sinne äitiäsi hoitamaan ja näin isäsi voi viedä lapsen lääkäriin. Tunti maksaa 25e

Vierailija
32/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entisaikaan eli 80-luvulla kyllä, nykyään varmaan laitonta. toki riippuu matkasta jne mutta joa ny on jotain ihn peruskäyntiä (ei 40 astetta kuumetta tjsp) ja kilsa kävelyä tai 3 ratikanväliä niin pärjäisi itse ( ellei ole tehty avuttomaksi vanhempien toimesta )

Höpön pöpön. En tasan käynyt ikinä 80-luvulla yksin lääkärissä. Ei 10-vuotias osaa kertoa kaikkea sitä, mitä lääkärille pitää kertoa. 

Kyllä normaali 10-vuotias osaa kertoa ihan tarpeeksi lääkärille. Miksi nykyään ei kasvateta lapsia??

Vierailija
33/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaali 10-vuotias osaa kertoa ihan tarpeeksi lääkärille. Miksi nykyään ei kasvateta lapsia??

Miten niin "nykyään"? Miksi nykyään jotkut aikuiset kuvittelevat, että lapsi osaa tehdä kunnolla selkoa omasta terveydentilastaan? Ei osaa. Lapsen terveydentilasta huolehtiminen on vanhemman tehtävä. 

Vierailija
34/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse nyt jostain muusta kuin kausiflunssasta. Eli ei varmasti osaa kertoa tilanteestaan kattavasti (jos osaa tämä äitikään, sen verran avuttomalta kuulostaa)

Ja 10-vuotias ei lähtökohtaisesti käy yksin lääkärillä. Tosin joissain tilanteissa se voi olla ok, mutta ei nyt siltä vaikuta. 

Meillä 10-vuotiaat ovat käyneet kyllä itsenäisesti esim. hammaslääkärin tarkistuksissa, mutta selvästi ihan eri asia nyt tämä. 

Vierailija
35/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "nykyään"? Miksi nykyään jotkut aikuiset kuvittelevat, että lapsi osaa tehdä kunnolla selkoa omasta terveydentilastaan? Ei osaa. Lapsen terveydentilasta huolehtiminen on vanhemman tehtävä. 

Jatkan: ehkä kyse onkin siitä, että monet aikuiset eivät ymmärrä, miten tärkeää on muistaa kertoa lääkärille huomionsa. Mun äiti on sairaanhoitaja, joten hän todellakin tuli aina mukaan lääkärille, kun olin lapsi (ja jos ei äiti päässyt, isä tuli), vasta teini-ikäisenä sain käydä yksin.

Vierailija
36/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko, että kymmenvuotias osaa oikeasti vastata vaikkapa siihen, mitä lastentauteja hän on sairastellut, onko hänellä ollut vauvana iho-ongelmia tai allergioita, onko hän saanut reaktioita joistan lääkkeistä jne.?

Vierailija
37/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se vaan on ihan normaalia, että 10-v käy lääkärissä yksin. En tajua tätä uusavuttomuutta. Kyllä 10-v osaa kertoa lääkärille ihan perusasiat.

Vierailija
38/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se vaan on ihan normaalia, että 10-v käy lääkärissä yksin. En tajua tätä uusavuttomuutta. Kyllä 10-v osaa kertoa lääkärille ihan perusasiat.

Ja mun mielestä taas ei ole. Mun mielestä on uusavuttomuutta olla noin pihalla siitä, millaisia kaikkia asioita terveydentilan arvioimiseen kuuluu. 

Vierailija
39/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko, että kymmenvuotias osaa oikeasti vastata vaikkapa siihen, mitä lastentauteja hän on sairastellut, onko hänellä ollut vauvana iho-ongelmia tai allergioita, onko hän saanut reaktioita joistan lääkkeistä jne.?

Kyllä osaa. Itse kävin yksin gynekologilla kun olin 12-13-v. Kuukautiskipujen takia.

Vierailija
40/50 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mun mielestä taas ei ole. Mun mielestä on uusavuttomuutta olla noin pihalla siitä, millaisia kaikkia asioita terveydentilan arvioimiseen kuuluu. 

Niin, on ihan normaalia kasvattaa lapsensa niin, että he voivat käydä lääkärissä yksin 10-vuotiaana. Ei se ole mitään pihalla olemista, päinvastoin. Vanhemman läsnäolo voi jopa vaikeuttaa tutkimusta, kun vanhempi puhuu lapsensa puolesta.