Miten pitkää päivää perhepäivähoitajan on tehtävä?

Vierailija

Mulla on nyt kolme lasta hoidossa ja työpäiväni pituus on neljänä päivänä viikossa 6.45-16.45 ja yhtenä päivänä 7.15-16.45. Jo nämä päivät tuntuu välillä tosi pitkiltä.

Nyt sain tietää, että minulle olisi tulossa vielä yksi hoitolapsi, jonka hoitoaika on ma-pe 6.00-17.00.

En tiedä miten ihmeessä jaksaisin noin pitkiä päiviä, vaikka tietysti saisin tasausvapaita. Voinko sanoa, etten ota kyseistä lasta hoitoon, koska työpäivistäni tulee liian pitkät?

Kommentit (4)

Vierailija

En tiedä miksi kyseisen lapsen hoitoaika on noin pitkä. Kysyin vielä pomoltani hänen ilmottaessa uudesta lapsesta, että onko hoitoaika ihan oikeasti noin pitkä ja pomoni sanoi, että kyllä.

alkuperäinen

Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella lapsen päivittäinen hoitoaika olisi 11 tuntia? Eihän se kai edes lain mukaan saisi olla yli 10 tuntia?

Vierailija

Saat kyllä tosi paljon vapaita noin pitkien työpäivien takia. Ongelma onkin sitten se, miten vanhemmat suhtautuvat hoitajan runsaisiin poissaoloihin. Meidän kunnassa hoitajan työpäivät saavat olla enintään 9-tuntisia eikä mulla läheskään aina edes tule niin pitkiä päiviä, joten tasausvapaitakaan ei kauheasti tule. Nekin muutamat päivät laitetaan pyynnöstäni muiden lomien yhteyteen, jolloin varahoidon tarve on mahdollisimman vähäinen. Tuo on siis kuntakohtaista, miten pitkiä päivät voivat olla, ja sekin, saako pitkistä työpäivistä kieltäytyä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat