Miehet hullaantuvat suhteen alussa liikaa!
Kukaan törmännyt samaan ongelmaan? Olen viettänyt muutaman vuoden sinkkuna, ja tapaillut useita miehiä. Olen yllättynyt siitä miten usein juuri miehet vajoavat ihastuessaan ihmeellisiin vaaleanpunaisiin pilvilinnoihin: kehuja ja imartelua suorastaan sataa, yhtäkään sekuntia ei haluttaisi olla erossa ja jos on oltava, niin viesteille ja puheluille ei tule loppua. Jatkuvasti saa kuulla kuinka ihana ja täydellinen onkaan, miten kukaan ei ikinä voisi olla yhtä ihana, ja mitään ongelmia ei varmastikaan voi koskaan suhteessa ilmetä.
Minulle tuollainen ajattelu on todella vierasta. En kai ole sitten hullaantuvaa tyyppiä, mutta olen mieluummin realisti. Ihastun kyllä helposti, voimakkaastikin, mutta se ei sumenna ajatteluani. Kesti tapailu sitten kuukauden, puoli vuotta tai pidempään, niin tiedostan kyllä kumppanini huonotkin puolet, samalla kun arvostan niitä hyviä puolia. Hyväksyn sen, että kukaan ei ole täydellinen, jokainen hetki suhteessa ei ole täydellinen, ja riitoja, ongelmia ja kyllästymistäkin voi ilmetä. Miksen ole koskaan törmännyt mieheen, joka ajattelisi samoin kuin minä?
Olen ollut suhteessa, jossa luulen miehen pettyneen siihen että olinkin vain ihminen enkä mikään enkeli. Kun leijailee siellä pilvissä, voi pudotus olla kova kun tulee ensimmäinen riita tai muuta kurjaa, joskin normaalia. Minua mikään tuollainen ei yllätä eikä hätkähdytä, sillä en muuta odotakaan. Minulle tulee ikävä olo, kun odotetaan liikoja. Eikä edes tajuta, että ollaan alkuhuumassa.
Tällä hetkellä seurustelen ihanan miehen kanssa, takana pian vuosi. Hän on aika järkevä näissäkin asioissa, mutta saattaa välillä sanoa että olen ihanin ja täydellisin ihminen maailmassa, ja että hän ei usko meidän koskaan esimerkiksi riitelevän pahasti tai kohtaavan suuria ongelmia. Minä en pysty kuuntelemaan tuollaista puhetta. En mielestäni maalaa piruja seinille, minä vain tiedän, että pitkässä suhteessa toinen ei aina tunnu niin täydelliseltä!
Olenkohan minä vain epäromanttinen? Nautin sylikkäin istumisesta, käsi kädessä kävelemisestä, kauniista eleistä ja kauniista sanoista, mutta inhoan epärealistisuutta. En voisi sanoa kenellekään vakavalla naamalla mitään sellaista, mikä ei pidä paikkaansa.
Miksiköhän kirjoitin tämän aloituksen, en tiedä. Aloin tänään vain ajattelemaan sitä omituista tosiasiaa, että oikeastaan kaikki tapailemani miehet ovat olleet tapailun/suhteen alussa ihan pihalla todellisuudesta! En minä halua edustaa kenellekään täydellisyyttä, sillä en ole sitä. Enkä oleta kenenkään olevan sitä minun silmissäni, koska täydellistä ei vain ole olemassa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä heikkoitsetuntoisille ja kokemattomille miehille. Naisesta haetaan oman elämän pelastajaa. Mies joka on sinut itsensä kanssa ja ei välttämättä tarvitse naisia tai jolle naisia on muuten tarjolla paljon, on yleensä realistisempi.
Mies, jolle on paljon naisia tarjolla ei varmaankaan yhtä herkästi sano "olet paras! rakastan sinua ikuisesti!" koska hän ei halua sitoutua, vaan nautiskella kaikista niistä naisista, joita hänelle on tarjolla. Kokematon ja epäsuosittu mies ei välttämättä ole epärealistinen, vaan hänen näkemyksensä on hänen taustojensa valossa ymmärrettävä.
Suositulle miehelle elämän pelastaja ei ole yksittäinen nainen, vaan kaikki ne naiset, jotka hänelle tarjoavat huomiota.
-Mies 29v + 1v-
Yksi näkökulna; luulen että erityisesti miehet, joilla on takanaan epäonninen rakkaus ja kipeä ero, saattavat käyttäytyä noin. Toisin sanoen miehet jotka eivät oikein osaa eritellä tunteitaan ja tapahtunutta, saati omaa rooliaan siinä, eivätkä voi käsitellä asiaa kenekään kanssa.
He helposti laittavat toivonsa siihen etteivät seuraavassa suhteessa kohtaa ongelmia lainkaan. Nainen halutaan nähdä niin täydellisenä ettei hänen kanssaan asiat voi koskaan mennä yhtä pieleen, ja sitä vielä noilla puheilla varmistellaan. En usko että miehissä sinänsä on hirveästi vikaa, vaikka olet ihan oikeassa siinä ettei ko käytös välttämättä povaa hyvää sitten jos/kun ne ongelmat alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Yksi näkökulna; luulen että erityisesti miehet, joilla on takanaan epäonninen rakkaus ja kipeä ero, saattavat käyttäytyä noin. Toisin sanoen miehet jotka eivät oikein osaa eritellä tunteitaan ja tapahtunutta, saati omaa rooliaan siinä, eivätkä voi käsitellä asiaa kenekään kanssa.
He helposti laittavat toivonsa siihen etteivät seuraavassa suhteessa kohtaa ongelmia lainkaan. Nainen halutaan nähdä niin täydellisenä ettei hänen kanssaan asiat voi koskaan mennä yhtä pieleen, ja sitä vielä noilla puheilla varmistellaan. En usko että miehissä sinänsä on hirveästi vikaa, vaikka olet ihan oikeassa siinä ettei ko käytös välttämättä povaa hyvää sitten jos/kun ne ongelmat alkavat.
Minusta sellaiset miehet surevat yksin / korkeintaan huonolaatuisen laastarinaisen kanssa, joka ei alunalkaenkaan pystyisi koskaan täyttämään eksän jättämää jälkeä sydämeen. Tämä oma kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta sellaiset miehet surevat yksin / korkeintaan huonolaatuisen laastarinaisen kanssa, joka ei alunalkaenkaan pystyisi koskaan täyttämään eksän jättämää jälkeä sydämeen. Tämä oma kokemus.
Luulen että riippuu miehestä. Joidenkin kohdalla sitten jos/kun tapaavat jonkun oikeasti kiinnostavan, voi tapahtua ns ylihullantuminen.
"The sexes deceive themselves about one another: the reason being that fundamentally they love and honor only themselves (or their own ideal, to express it more pleasantly—). Thus man wants woman to be peaceful—but woman is essentially unpeaceful, like the cat, however well she may have trained herself to present an appearance of peace." - Nietzsche
Tyypillistä heikkoitsetuntoisille ja kokemattomille miehille. Naisesta haetaan oman elämän pelastajaa. Mies joka on sinut itsensä kanssa ja ei välttämättä tarvitse naisia tai jolle naisia on muuten tarjolla paljon, on yleensä realistisempi.